Ga naar inhoud

Porsche 991.1 Turbo of 991.2 GTS of 992?


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, tuscani zei:

Ivm de rwd awd posts. Heeft een awd nog steeds de bredere heupen? Want dat is toch  ook een verkoopargument dan? Of loop ik hopeloos achter.

Nee, allemaal breed.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een 991 heb je brede heupen bij AWD, anders smalle heupen.

tenzij GTS dan altijd breed.

 

Bij de 992 d’office breed.

En ja, dat is zeker een argument!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Is die cm echt zichtbaar?

Je ziet dat heel goed!

Maar ja, jij vindt een SL een alternatief voor een 911 dus vermoed dat jij het niet gaat zien :ninja: 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Naish zei:

Je ziet dat heel goed!

Maar ja, jij vindt een SL een alternatief voor een 911 dus vermoed dat jij het niet gaat zien :ninja: 

Jij vind een 911 met automaat een sportauto…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Jij vind een 911 met automaat een sportauto…

Nee, een GT...

Aan de andere kant stel ik me de vraag zelfs of een 911 non-GT met een 7 manueel veel meer Sportauto is dan een PDK...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, D Squaloid said:

En ja, dat is zeker een argument!

Hadden ze weer goed gedaan bij Porsche om te kunnen upsellen :lolz:

De keuze van je aandrijflijn laten afhangen van de vorm van het koetswerk. Sorry, maar dan ben je geen sportwagen aan het kopen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Hadden ze weer goed gedaan bij Porsche om te kunnen upsellen :lolz:

De keuze van je aandrijflijn laten afhangen van de vorm van het koetswerk. Sorry, maar dan ben je geen sportwagen aan het kopen.

Dat is bij de AMG GT ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Hadden ze weer goed gedaan bij Porsche om te kunnen upsellen :lolz:

De keuze van je aandrijflijn laten afhangen van de vorm van het koetswerk. Sorry, maar dan ben je geen sportwagen aan het kopen.

Als je een sportwagen pur sang wil, dan koop je wel iets anders dan een 911 non-gt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, D Squaloid said:

Als je een sportwagen pur sang wil, dan koop je wel iets anders dan een 911 non-gt.

Wat dan, als het dagelijks inzetbaar moet zijn?

Je doet precies alsof als het geen Lotus Exige of Caterham is, dat het er dan allemaal niet meer toe doet welke aandrijving je hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een 'gewone' 911 net het beste van beide werelden. Hij is voldoende licht en krachtig om een sportwagen te zijn, en hij is luxueus en comfortabel genoeg om ook een GT te zijn. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor een manuele GTS 2WD gaan. Gevoel met iets specialers te rijden dan een ‘gewoné 911 en je hebt de brede heupen van een 4. Even getwijfeld met de turbo maar ik kan me niet over die automaat zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Salokin zei:

Ik zou voor een manuele GTS 2WD gaan. Gevoel met iets specialers te rijden dan een ‘gewoné 911 en je hebt de brede heupen van een 4. Even getwijfeld met de turbo maar ik kan me niet over die automaat zetten. 

Ik sluit aan; 'k denk dat dat (in de hypothese) ook mijn keuze zou zijn, als de 997 cabrio gehouden wordt.

997 cabrio en 991 coupé samen ... ik vind het wat dubbel-op ... m'n ideale scenario zou zijn: beide buiten en een manuele 991 Carrera (2) GTS cabrio ter vervanging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Salokin zei:

Ik zou voor een manuele GTS 2WD gaan. Gevoel met iets specialers te rijden dan een ‘gewoné 911 en je hebt de brede heupen van een 4. Even getwijfeld met de turbo maar ik kan me niet over die automaat zetten. 

Idem, maar zo staan er niet veel te koop en de vraagprijzen zijn beetje absurd, zeker als het een 991.1 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 11/1/2023 om 11:04, ir_fuel zei:

Hadden ze weer goed gedaan bij Porsche om te kunnen upsellen :lolz:

De keuze van je aandrijflijn laten afhangen van de vorm van het koetswerk. Sorry, maar dan ben je geen sportwagen aan het kopen.

Opgelet, dit gaat de banbliksems van de cruisers hier ontketenen.

Op 11/1/2023 om 11:17, Naish zei:

Wil swede trouwens geen manuele 4S?

Nope. Geen 4 nodig. Teveel gewicht en geen voordeel in de bochten want part time 4wd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Prachtig!

Een goede vriend heeft krek dezelfde, maar dan als cabrio. Heerlijk machien! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 29/4/2023 om 15:39, D Squaloid zei:

Het resultaat … een 991.2 4S.

250250BD-54DF-422D-9431-93BB0938840B.jpeg

Foto van de binnenkant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/4/2023 om 15:39, D Squaloid zei:

Het resultaat … een 991.2 4S.

250250BD-54DF-422D-9431-93BB0938840B.jpeg

Proficiat Dieter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid