Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

De auto zelf ken ik niet, ik heb ‘m wel al gezien bij de verkoper die ik ook ken.

Persoonlijk vind ik de prijs erg hoog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/9/2020 at 11:45 AM, bt. said:

De auto zelf ken ik niet, ik heb ‘m wel al gezien bij de verkoper die ik ook ken.

Persoonlijk vind ik de prijs erg hoog...

Waarom vind je de prijs erg hoog, @bt. ? De auto niet in zo goeie staat als op foto?

Als ik voor een gelijkaardige E34 M5 kijk (geen verklooide kist en <200000km), dan zit de prijs toch al direct rond de 25-30k. :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen oordeel over de auto zelf, die heb ik niet voldoende bekeken/kunnen beoordelen.

De prijzen van die auto's moeten dan toch relatief snel gestegen zijn, enkele jaren geleden kon je 'gemakkelijk' exemplaren op de kop tikken voor rond de € 15k (uit Zuid-Europa bijvoorbeeld). Maar ik heb de evolutie niet van nabij gevolgd en ben verrast van het huidige prijsniveau...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen oordeel over de auto zelf, die heb ik niet voldoende bekeken/kunnen beoordelen.
De prijzen van die auto's moeten dan toch relatief snel gestegen zijn, enkele jaren geleden kon je 'gemakkelijk' exemplaren op de kop tikken voor rond de € 15k (uit Zuid-Europa bijvoorbeeld). Maar ik heb de evolutie niet van nabij gevolgd en ben verrast van het huidige prijsniveau...

15k is nu de vraagprijs voor een propere E30 325i. :(
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, bt. said:

Geen oordeel over de auto zelf, die heb ik niet voldoende bekeken/kunnen beoordelen.

De prijzen van die auto's moeten dan toch relatief snel gestegen zijn, enkele jaren geleden kon je 'gemakkelijk' exemplaren op de kop tikken voor rond de € 15k (uit Zuid-Europa bijvoorbeeld). Maar ik heb de evolutie niet van nabij gevolgd en ben verrast van het huidige prijsniveau...

Klopt. In Spanje kan je d’r één hebben voor 18-20k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/5/2020 om 17:59, bt. zei:

Geen oordeel over de auto zelf, die heb ik niet voldoende bekeken/kunnen beoordelen.

De prijzen van die auto's moeten dan toch relatief snel gestegen zijn, enkele jaren geleden kon je 'gemakkelijk' exemplaren op de kop tikken voor rond de € 15k (uit Zuid-Europa bijvoorbeeld). Maar ik heb de evolutie niet van nabij gevolgd en ben verrast van het huidige prijsniveau...

Klopt. De prijzen zijn sinds de laatste 3-4 jaar serieus gestegen. In 2012 kon je nog eentje kopen voor 8-9K bvb. Nu is het al minimum 22-25K voor een afgetrapt exemplaar. Spanje Italië is echt wel opletten. Veel exemplaren met alle rubbers dash gekraakt, geen historiek want teller makkelijk teruggedraaid enz... heb ook een lange zoektocht gedaan toen ik in de markt was voor eentje. Zelf ook veel te laat gekocht om nog een zaak te kunnen doen, wegens nog bezig aan een vorig project.

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wagens uit die tijd kunnen van gelijk welk land hun teller teruggedraaid krijgen. Het is nu niet dat we in Vlaanderen zulk een eerlijke tweedehandsdealers hebben. 

Ik ken genoeg wagens die hun teller efkes teruggedraaid kregen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Wagens uit die tijd kunnen van gelijk welk land hun teller teruggedraaid krijgen. Het is nu niet dat we in Vlaanderen zulk een eerlijke tweedehandsdealers hebben. 

Ik ken genoeg wagens die hun teller efkes teruggedraaid kregen. 

Natuurlijk, volledig akkoord. Maar in zuiderse landen nog meer gebruikelijk. Bijna geen wagens die daar te koop staan van dat kaliber hebben een eerlijke kilometerstand. Daarom is het belangrijk om een complete historiek bij de wagen te hebben, of indien niet, de vorige eigenaars te contacteren en bewijzen te verzamelen. Dat vergt research en tijd natuurlijk, die velen er niet willen insteken. Matching numbers controleren, enz...
Je kan natuurlijk ook een wagen kopen zonder historiek en een degelijke PPI laten doen bij een specialist. Maar dan moet de prijs navenant zijn, en moet je als koper bereid zijn geld te investeren om die wagen perfect in orde te krijgen als dat wenst.

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat het beste idee is. Ik koop liever een wagen met werk aan om hem dan zelf goed te zetten. Zo weet ik tenminste dat het goed is gedaan en het niet enkel een laagje vernis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Ik denk dat dat het beste idee is. Ik koop liever een wagen met werk aan om hem dan zelf goed te zetten. Zo weet ik tenminste dat het goed is gedaan en het niet enkel een laagje vernis is.

You read my mind. Ik kocht mijn M5 van een oldtimer handelaar, zonder historiek. Die gasten hadden die wagen 2 jaar gehad, stond toen niet te koop, want ze reden er bij goed weer zelf mee van huis naar het werk. Had interesse in de wagen, was een 3.8 in Daytona Violet met zwart extended leather. Dat waren mijn enige vereisten. Er zaten ook refurbished breedset Throwing Stars op, die wou ik sowieso. Bleek ook nog een BBK Brembo Big Red’s op te zitten vooraan.

Ik heb aan die gasten als voorwaarde gesteld dat die wagen volledig moest doorgelicht worden door GDC, en of zie de wagen daar wouden voorrijden voor een grondige PPI. 2 uur heeft Guy de wagen bekeken, op de brug, enz... en alle goede maar ook minder goede punten aangehaald. Zo zijn we dan samen tot een prijs gekomen die niet zo ver afweek van de vraagprijs. Die bleek fair (hence mijn initiële interesse in de wagen). 
 

Maar vergis u niet: ik wist dat, om de wagen perfect te hebben, er tientallen duizenden euro’s gingen nodig zijn. Maar dat maakte deel uit van het meerjarenplan dat ik wou als hobbyproject.
Ik redeneer als volgt: Wat zelf (laat) doen, doe je beter 😁. Wie heeft anders de werken gedaan? Hoe zijn die uitgevoerd? Welke onderdelen zijn gebruikt? Allemaal zaken waar ik liever zelf controle over heb. En plezier aan beleef. Wat ik NU laat vernieuwen is beter, recenter dan wat ooit gedaan Is in 2004 bvb. Voorwaarde was wel dat het een rijklare wagen moest zijn waar ik al plezier kon aan beleven.

Zeg ik dat je beter een project koopt ipv een auto die geadverteerd wordt als perfecte staat? Zeker niet. Iedereen zijn visie hierrond is prima, whatever floats your boat! Dit is enkel mijn visie rond hoe ik het wil met een hobbywagen. 
 

5596-A7-AD-FC3-D-4369-92-F6-3-DC854-EDF2

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
33 minuten geleden, The Swede zei:

Die Boge dempers zijn niet goedkoop 😕

Klopt, maar ik had ze zitten, ik wou ze wel terug naar perfect optisch en technisch. Deze zijn opgestuurd naar Nagengast, een bedrijf in Polen die perfect werk aflevert.

https://nagengast.pl/en/about/

Oud vs nieuw :

D6-E00-D83-0-A75-482-F-A237-E81-C20-B579

A5-C8-CC86-051-D-44-D9-A1-A4-126-EFC0-BA
0389-F13-F-77-B1-42-F5-8-CBA-2-E95674-EA
 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Weet iemand waar ik best terecht kan voor een carcover voor een een E30 cabrio?

En kan dat kwaad als de auto onder een cover staat in een halfopen schuur, weliswaar beschut van regen en vocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid