Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

Weet iemand waar ik best terecht kan voor een carcover voor een een E30 cabrio?
En kan dat kwaad als de auto onder een cover staat in een halfopen schuur, weliswaar beschut van regen en vocht. 

Tim Maatman (MetallicaTim) van E30forum.nl organiseert regelmatig group buys, maar beheert nu ook een E30 Club (NL) en je kan ze daar ook bestellen denk in.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denken we hiervan?

https://www.carforyou.ch/fr/auto/x/x/x/x-1106559

Iemand zei me dat dit te duur was. Maar ik vind maar weinig 535i's met een redelijke kilometerstand, in deze config (leder, manuele bak en airco) die niet verkwanseld zijn geweest (en geen fortuin kosten).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Wat denken we hiervan?

https://www.carforyou.ch/fr/auto/x/x/x/x-1106559

Iemand zei me dat dit te duur was. Maar ik vind maar weinig 535i's met een redelijke kilometerstand, in deze config (leder, manuele bak en airco) die niet verkwanseld zijn geweest (en geen fortuin kosten).

 

 

De prijzen voor een E34 zijn serieus aan het stijgen. Ik vind hem zeker mooi, als alles klopt aan de wagen. Een exemplaar die nog origineel is en niet verprutst. Maar ik zou toch alles van naderbij bekijken. Ik kan er namelijk niet bij dat die zetel (stof!) zo gescheurd is aan 153K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Order66 said:

De prijzen voor een E34 zijn serieus aan het stijgen. Ik vind hem zeker mooi, als alles klopt aan de wagen. Een exemplaar die nog origineel is en niet verprutst. Maar ik zou toch alles van naderbij bekijken. Ik kan er namelijk niet bij dat die zetel (stof!) zo gescheurd is aan 153K.

Goh, hangt ervan af. Die 260E van mijn vrouw is 30 jaar oud en heeft ook een stoffen interieur. Ook al had hij maar 130000km, het stond zo “stijf” dat het direct zou gaan scheuren indien je er met iets hard zou tegen wrijven. Op die leeftijd spelen de jaren ook mee.

Dan is er het feit dat een wagen met weinig kms waarschijnlijk veel lokaal en tegen lage snelheden werd gereden. Een veelrijder die vaak snelweg doet zal bvb algemeen aan 60km/u gemiddeld zitten en zal na 150000km dus 2500u in die zetels gezeten hebben. Rij je veel lokaal, dan ga je eerder richting 30km/u gemiddeld en heb je 5000u in die zetels gezeten... dus ik zou de staat van de zetels niet als referentie nemen, of toch niet alleen dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, klopt, niet alleen dat. Je kan de andere zaken niet online controleren, daarom dat ik dit gewoon meegaf. Pedalen, schakelaars, enz... je moet het eigenlijk live kunnen checken 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Order66 said:

Neen, klopt, niet alleen dat. Je kan de andere zaken niet online controleren, daarom dat ik dit gewoon meegaf. Pedalen, schakelaars, enz... je moet het eigenlijk live kunnen checken 😉

Dat klopt. En ook daar ben ik tegenwoordig voorzichtig. Moest ik een wagen willen jonger verkopen dan hij is, dan bestel ik op ebay gauw wat pedaalrubbers en een nieuwe stuurvelg en voor 300 euro ziet mijn wagen er 200000km jonger uit...

't Is soms erg moeilijk met autos van die leeftijd. Ik kijk liever naar algemene staat. Je weet zowieso dat je er werk gaat aan hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2020 om 21:39, The Swede zei:

Goh, hangt ervan af. Die 260E van mijn vrouw is 30 jaar oud en heeft ook een stoffen interieur. Ook al had hij maar 130000km, het stond zo “stijf” dat het direct zou gaan scheuren indien je er met iets hard zou tegen wrijven. Op die leeftijd spelen de jaren ook mee.

Dan is er het feit dat een wagen met weinig kms waarschijnlijk veel lokaal en tegen lage snelheden werd gereden. Een veelrijder die vaak snelweg doet zal bvb algemeen aan 60km/u gemiddeld zitten en zal na 150000km dus 2500u in die zetels gezeten hebben. Rij je veel lokaal, dan ga je eerder richting 30km/u gemiddeld en heb je 5000u in die zetels gezeten... dus ik zou de staat van de zetels niet als referentie nemen, of toch niet alleen dat.

Heb je die 7 niet meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 7 is al 3 jaar weg bijna. Winter 2017-2018 verkocht. 

Mijn vrouw wil ook manueel rijden. Ze was geen fan om met de 320E te rijden en van de 300SL-24 was ze nog minder fan als ze er mee reed. 

Nu begrijp dat enigszins wel want een automaat uit die tijd reageert wel een stuk trager dan tegenwoordig en bvb die 260E rijdt veel lichtvoetiger dan die SL bvb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me toch steeds op dat als je een proper en origineel exemplaar vindt van die periode, die afwerking toch een stuk warmer aandeed dan nu. 

Dat hout op die 7 is gewoon kunst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, bt. zei:

Jaaa. ❤️

PFL >>>>>>>>>>>>>>>>> FL (imo)

Wel jammer dat het interieur niet origineel is, dat ziet er echt sjokko uit.

Heerlijke buitenkleur, wel. Daar een kardinaalrood interieurtje in :inlove:  (of het evidente full beige)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Jaaa. ❤️

PFL >>>>>>>>>>>>>>>>> FL (imo)

Wel jammer dat het interieur niet origineel is, dat ziet er echt sjokko uit.

Heerlijke buitenkleur, wel. Daar een kardinaalrood interieurtje in :inlove:  (of het evidente full beige)

I agree, wel buffel erin, nu...

Dit met een beige leder sportstoeleke :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, RRD said:

Ga eens met C_X klappen hoe tof een 750i is in onderhoud :D .

Neemt gij die als referentie? 

Ik zou die zelfs niet als referentie nemen voor een 190E 2.6 :lol:

Ik heb de indruk dat hij bij die 750iL iets heeft gekocht omdat het alle speeltjes had en erg goedkoop was. Zonder daarom echt te kijken of de wagen ook redelijk in orde was.

Dan is hij er ook nog es zelf beginnen aan prutsen. Hij probeerde bvb een sportdifferentieel in te bouwen :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Neemt gij die als referentie? 

Ik zou die zelfs niet als referentie nemen voor een 190E 2.6 :lol:

Ik heb de indruk dat hij bij die 750iL iets heeft gekocht omdat het alle speeltjes had en erg goedkoop was. Zonder daarom echt te kijken of de wagen ook redelijk in orde was.

Dan is hij er ook nog es zelf beginnen aan prutsen. Hij probeerde bvb een sportdifferentieel in te bouwen :fp: 

die was goedkoop en die was niet volledig in orde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, bt. zei:

I agree, wel buffel erin, nu...

Dit met een beige leder sportstoeleke :inlove:

You don't want buffalo. Vreselijk qua onderhoud, wel heel erg 'natuurlijk' maar op kortere en ook langere termijn echt geen pretje qua onderhoud en mooi blijven.

Beige interieur (door cards, zijpanelen achtercompartiment) e.d., zoals het oem was, bedoel je?

Ik zou - vrije keuze - zo'n groene eigenlijk 't liefst (als het OEM moet zijn) met kardinaalrood interieur zien.

OIP.OtefObUDrjI5LdjXVQ9ftwHaFj?pid=Api&rs=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Beige interieur (door cards, zijpanelen achtercompartiment) e.d., zoals het oem was, bedoel je?

Yes!

Ik heb nog eens een 320i in die kleurenstelling geambieerd maar na wat kilometers met de 325i van Olivier op een Ardennenrit enkele jaren geleden ben ik niet meer zo overtuigd of dat wel iets voor mij is, al zeker gezien de prijsevolutie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid