Ga naar inhoud

Het grote mobilhome topic


tuscani

Aanbevolen berichten

Vroeger hebben mijn ouders enkele keren een mobilhome gehuurd. Ik vond dat steeds fijn.
Persoonlijk ben ik fan van de home-made campervans waar je aan de buitenkant amper ziet dat het een mobilhome is.
Later wil ik mogelijks wel zoiets, nu ontbreekt de tijd er voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij snel toch is een weekendje weg nu ik is een weekendje thuis ben.

Altijd toch even lekker ontsnappen 🤗

ABE1FF57-DFCC-42F5-99B0-632DF6D852BB.jpeg
 

Zijn ook vandaag naar seminautic gereden. Meten ze op en maken ze je echt een luxe matras op maat naar je wensen. Wat een upgrade in slaapcomfort zeg. Niet goedkoop maar wel echt de moeite.

Ze hebben een drive-in. Meten ter plekke op, je kan daar kopje koffie drinken en live vanachter glas kijken hoe het atelier je matras maakt. Uurtje of 2 later rij je buiten met nieuwe matras. Leuk concept en slim gezien.

 

9CA02721-B842-4DC1-A6CF-75FFA2C7DC25.jpeg

aangepast door TJRACING
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, toere zei:

Dure matrassen zeker? 

Je hebt verschillende prijsklasses van basic tot premium maar je krijgt er wel wat voor terug. Je merkt echt wel een opmerkelijk verschil.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, TJRACING zei:

Zijn ook vandaag naar seminautic gereden. Meten ze op en maken ze je echt een luxe matras op maat naar je wensen. Wat een upgrade in slaapcomfort zeg. Niet goedkoop maar wel echt de moeite.

Ze hebben een drive-in. Meten ter plekke op, je kan daar kopje koffie drinken en live vanachter glas kijken hoe het atelier je matras maakt. Uurtje of 2 later rij je buiten met nieuwe matras. Leuk concept en slim gezien.

Voor onze oude caravan hebben we daar ook nieuwe matrassen laten maken, het kost wat maar je ligt even goed als thuis.

De winkel zelf is absoluut fantastisch.  Iemand aan de deur om je te verwelkomen, volledig transparant zicht op het fabricageproces, en gewoon gezellig industrieel vanbinnen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/1/2023 om 11:17, Polygoon zei:

Lijkt mij een ideale trip om te doen met een baby van x-maanden. 
Verversen, eten geven > gewoon effe aan de kant zetten en klaar.

Met een heel jonge baby lukt dat allemaal zelf nog zonder mobilhome, gewoon in de auto :D

Maar ook al een paar keer aan gedacht om met een mobilhome er op uit te trekken voor een volgende reis. Enige wat ik ambetant zou vinden is naar de (grote) wc gaan, de rest lijkt me allemaal overkomelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/1/2023 om 15:22, TJRACING zei:

Zo zie je maar hoe verbruik verschilt. Ik heb nog nooit een douche ergens gebruikt. Ik douche altijd in de motorhome zelf, gebruik eigen sanitair, ... Ben daar veel meer op mijn gemak in want dat is 'van mij' en wordt niet door hopen andere mensen gebruikt. Ook koken is leuk als je ergens zicht hebt op alleen maar natuur in the middle of nowhere. Qua vermoeiend rijden vind ik nu ook niet echt een issue hier.

Misschien is rijden met eentje op basis van een Mercedes heavy chassis? Rijdt wel een pak beter natuurlijk dan een fiat/ford/citroen. (mijne is ook fiat trouwens)

Ik kan lange afstanden afleggen en vind dat rustgevend. Wij zitten daar rustig, armsteuntjes, radio op, drankje en stoppen waar je wil en wanneer je wil. 

Ik ben zelf niet zo gevoelig aan al dan niet gedeeld sanitair, ik kan dan ook echt genieten van met de tent weg te gaan. Ik merk wel dat dat sanitair bij veel camper/caravan mensen een argument is waarom ze van hun manier van reizen houden.

Qua rijden zijn er inderdaad betere opties dan een Benimar op Ford, maar ze blijken ook stuk voor stuk duurder uiteraard 🙂 Mijn buurman zweert bij glazen ramen in plaats van "plastic opliggend" en een Mercedes chassis, ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Al denk ik dat een campervan ook al beter zal scoren en zelfs misschien een integraal. Met de semi-integraal zit je met de overgang van cabine van de camionet naar je opbouw, een gegoten opbouw uit 1 stuk zou ook veel beter zijn qua isolatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, josenjef zei:

Ik ben zelf niet zo gevoelig aan al dan niet gedeeld sanitair, ik kan dan ook echt genieten van met de tent weg te gaan. Ik merk wel dat dat sanitair bij veel camper/caravan mensen een argument is waarom ze van hun manier van reizen houden.

Qua rijden zijn er inderdaad betere opties dan een Benimar op Ford, maar ze blijken ook stuk voor stuk duurder uiteraard 🙂 Mijn buurman zweert bij glazen ramen in plaats van "plastic opliggend" en een Mercedes chassis, ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Al denk ik dat een campervan ook al beter zal scoren en zelfs misschien een integraal. Met de semi-integraal zit je met de overgang van cabine van de camionet naar je opbouw, een gegoten opbouw uit 1 stuk zou ook veel beter zijn qua isolatie.

Vooral wat je laatst zegt klopt. Isolerende materialen lopen gewoon door natuurlijk. Ik steek toch ook veel op die 2.2 diesel die ze er overal ingooien bij iveco, fiat,.. klinkt als een tractor en erg luide motor. Die mercedes uitvoeringen zijn toch wel een heel ander beestje 🙂 

2 uren geleden, Challazer zei:

Met een heel jonge baby lukt dat allemaal zelf nog zonder mobilhome, gewoon in de auto :D

Maar ook al een paar keer aan gedacht om met een mobilhome er op uit te trekken voor een volgende reis. Enige wat ik ambetant zou vinden is naar de (grote) wc gaan, de rest lijkt me allemaal overkomelijk. 

WC is net helemaal geen issue. Waarom is dat een probleem volgens jou? Gewoon deur dicht en is een klein kamertje net zoals in je huis hoor. Lekker ff op de gsm ondertussen bijlezen op het forum haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Super content van onze Hymer 680 integraal

Die rijdt op rails en ik heb totaal geen probleem met de grote 

Voor zo een groot ding vind ik het verbruik meevallen met een 10/11 liter 

Doordat het een fwd is is de draaicirkel wel wat groot 

Een account hebben bij aan/uit is in Nederland handig voor zowel Electriciteit als betalen voor de staanplaats 

 

DE3A4BCB-10BC-47D2-B6E5-57ED9AD922E4.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort gaan ze het gewicht voor het rijbewijs B ook nog eens optrekken (tot 4250 kg), waardoor het mogelijk zal zijn om met een zwaardere mobilhome te rijden zonder direct voor een C te moeten gaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, knight-rider zei:

Binnenkort gaan ze het gewicht voor het rijbewijs B ook nog eens optrekken (tot 4250 kg), waardoor het mogelijk zal zijn om met een zwaardere mobilhome te rijden zonder direct voor een C te moeten gaan.

Ook gelezen, dat schept mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, knight-rider zei:

Binnenkort gaan ze het gewicht voor het rijbewijs B ook nog eens optrekken (tot 4250 kg), waardoor het mogelijk zal zijn om met een zwaardere mobilhome te rijden zonder direct voor een C te moeten gaan.

Da's inderdaad wel een goeie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe noemen die "kleine" mobilhome's weer?

Overlaatst een artikel gelezen over de blijkbaar 4 verschillende modellen mobilhome's. 

Wil wel eens zo 1 huren voor een weekje😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben ongeveer van mijn 12 tot 22 jaar een Bürstner mobilhome gehad, alkoof half-integraal, bijna 20 jaar geleden dus toen nieuw gekocht.

Vanbinnen wel mooi afgewerkt en ruim genoeg voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Leuke reizen mee gedaan, maar als tiener wil je natuurlijk wat meer ruimte als je 10 dagen weg bent 😁

Ik heb hem dan enkele jaren geleden eens gebruikt om naar de Vogezen te rijden, met de koersfietsen in de grote garage was dat wel een luxe. Ook met ons dochtertje toen ze 1 jaar was is dat ideaal. Ondertussen werd hij verkocht omdat er teveel kosten aan kwamen en m'n ouders hem niet meer gebruikten.

Nu zijn m'n vrouw en ik ook af en toe eens aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. 

Prijzen lijken me enorm gestegen de laatste 2 jaren, door Corona ook waarschijnlijk waardoor een boost was in de verkoop? Vraag/Aanbod...

Probleem is ook een beetje de combinatie van onze wensen. Als je met 2 kinderen reist lijkt het me niet zo handig dat je hun bed iedere keer moet laten zakken. Alkoof is dus handig, maar vangt heel veel wind. Ook zou ik graag, net zoals bij m'n ouders hun mobilhome, een garage hebben waar ik gewoon de koersfietsen in kan steken zonder iets te demonteren.

Als je dan ook nog eens een Fiat cabine wil vermijden stijgt de prijs snel 😬

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hier dus ook nog eens vragen,

dochter wil in September een dag of 10 rondtrekken met een kleine camper richting Zwitserland/ Italie enz..

Iemand handige tips waarop te letten? 

Zezou 1 huren via de site goboony. Is dit aan of af te raden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goboony is huren van particuliere eigenaren.

’k Heb hier al heel positieve dingen over horen vertellen, maar ook een ex-collega die er net een heel negatieve ervaring heeft mee meegemaakt (kei-vuile motorhome gehuurd, natuurlijk te kort bij hun vertrek,  om deftig te poetsen, en dan deed eigenaar heel moeilijk bij de inlevering).

Met huren moet je altijd wel letten op de leeftijd van de bestuurder.  Vaak staan er clausules in dat die ouder dan 26 of zelfs 30 jaar moet zijn. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Goboony is huren van particuliere eigenaren.

’k Heb hier al heel positieve dingen over horen vertellen, maar ook een ex-collega die er net een heel negatieve ervaring heeft mee meegemaakt (kei-vuile motorhome gehuurd, natuurlijk te kort bij hun vertrek,  om deftig te poetsen, en dan deed eigenaar heel moeilijk bij de inlevering).

Met huren moet je altijd wel letten op de leeftijd van de bestuurder.  Vaak staan er clausules in dat die ouder dan 26 of zelfs 30 jaar moet zijn. 

Deze die ze in gedachten heeft is leeftijd bestuurder vanaf 25jaar. Eigenares heeft zelf een grote harige hond en zegt ook in haar advertentie dat ze niet kan garanderen dat alles vlekkeloos gekuist gaat zijn😄

Prijs is er ook naar, 900€ voor 10 dagen terwijl het anders minimum gemakkelijk 12-1300€ is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega van me verhuurt zijn campervan ook via Goboony. Eerlijk gezegd zegt het concept me weinig.
Ik vind dat de prijzen enerzijds nauwelijks verschillen tegenover de grotere pro-verhuurders en anderzijds vrees ik toch sneller problemen.
Stel dat de mobilhome van een particulier twee dagen voor je vertrek defect is en niet inzetbaar is? Dat gaat bij firma's zoals bijvoorbeeld Dicar ongetwijfeld vlotter / minder problemen opleveren. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid