Ga naar inhoud

Mercedes AMG GT Coupé


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik vind hier precies geen topic over, dus start ik maar een nieuw. Als er toch al eentje is, mogen de moderators hier de topics samenvoegen.

Het coupé broertje van de SL, de AMG GT Coupé.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het niet meer.

"We gaan geen AMG GT meer maken, want (1) die is een tik te extreem voor ons wat ouder publiek die liever een GranTurismo roadster hebben dan een zeer sportieve en (2) die leunt te dicht aan bij de SL (die niemand nog kocht) en we willen de 'naam' SL weer in ere herstellen ... dus we maken een nieuwe SL die wat in 't midden zit tussen de AMG GT en de SL. Oké?"

Eerste tests van de SL: half-half ding dat niet sportief is, niet communicatief, maar ook niet comfortabel of ruim. En extreem duur. Hmmm, vreemd.

- half petrolheadistan rouwt om het heen gaan van de AMG GT -

 

En nu komt dit. Is dit een doorslag van de SL, qua comfort/rijgedrag/etc of gaat dit terug helemaal richting de (echte) AMG GT van de vorige generatie?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga eerdaags eens testrijden met een SL 63s. Helaas is de testwagen bij JAM Hasselt bij de carrossier, dus moet ik even wachten. Ik ben dus ook zeer benieuwd hoe dit gaat rijden, en vooral, hoe deze zich verhoudt met mijn 992, want qua design begint deze SL/AMG GT er meer en meer op te gelijken.

spacer.png

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Ik ga eerdaags eens testrijden met een SL 63s. Helaas is de testwagen bij JAM Hasselt bij de carrossier, dus moet ik even wachten. Ik ben dus ook zeer benieuwd hoe dit gaat rijden, en vooral, hoe deze zich verhoudt met mijn 992, want qua design begint deze SL/AMG GT er meer en meer op te gelijken.

spacer.png

spacer.png

beter slim gejat dan slecht bedacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun ambitie is om inderdaad op te boksen tegen de 911 - de 'benchmark' en belangrijkste 'competitor' voor de nieuwe AMG GT (voor zover ik me de inhoud van mijn conf calls met het moederhuis nog herinner). Men neemt het precies behoorlijk letterlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/2/2023 om 14:35, ir_fuel zei:

't is waar

image.png

 

:inlove:

Geweldige auto!

met een eigen karakter, een ziel, … eigenlijk alles wat de nieuwe SL niet is helaas 😞 

moet de eerste oprecht goede review nog tegenkomen en dat is ook de feedback die wij van klanten ervaren

ben er ook niet zot van, en al zeker niet aan die prijs en sommige gekozen materialen / keuzes

langs buiten wel heel mooi

1 uur terug, Tiep zei:

Hun ambitie is om inderdaad op te boksen tegen de 911 - de 'benchmark' en belangrijkste 'competitor' voor de nieuwe AMG GT (voor zover ik me de inhoud van mijn conf calls met het moederhuis nog herinner). Men neemt het precies behoorlijk letterlijk.

ze hebben er goed naar gekeken idd

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, PieterA zei:

Gaan ze er een 2+2 van maken?

Ik had het over de buitenkant, profiel. Als 2+2, dan wordt het nog meer een directe tegenstander vd 911.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/2/2023 om 19:34, William Blake zei:

Geweldige auto!

met een eigen karakter, een ziel, … eigenlijk alles wat de nieuwe SL niet is helaas 😞 

moet de eerste oprecht goede review nog tegenkomen en dat is ook de feedback die wij van klanten ervaren

ben er ook niet zot van, en al zeker niet aan die prijs en sommige gekozen materialen / keuzes

langs buiten wel heel mooi

ze hebben er goed naar gekeken idd

Nochthans is een makker terug overgestapt naar Porsche nadat hij zich een AMG GT had aangeschaft. Wacht nu op zijn nieuwe Porsche. Kan niet snel genoeg komen volgens hem. Carrera 4 GTS cabrio wordt zijn nieuw speelgoed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, utah zei:

Nochthans is een makker terug overgestapt naar Porsche nadat hij zich een AMG GT had aangeschaft. Wacht nu op zijn nieuwe Porsche. Kan niet snel genoeg komen volgens hem. Carrera 4 GTS cabrio wordt zijn nieuw speelgoed. 

En de reden is? Want dat wordt nu vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Timo zei:

En de reden is? Want dat wordt nu vergeten.

Het is geen Porsche. Denk dat dat alles omvat. Hij klaagt over van alles. Ik vermoed dat WT hier hem wel kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is eigenlijk al jaren Porsche fanatiek. Heeft er heel wat gehad. Van 964 tot Panamera Hybrid. Één van zijn andere wagens is een E cabriolet. Ik vermoed dat dat de reden was waarom hij zich liet overhalen voor een GT. Heeft het vooral over de beleving tov zijn Porsche. En dan vooral zijn GTS die hij had. De MB stuurt anders, minder stabiel, breekt sneller uit. Rijd ook te zacht afgeveerd volgens hem. Alsmaar weer over het stuurgedrag en het ontbreken van dat Porsche gevoel. 
Eigenlijk is @Brunault de ideale om ook zijn gevoel eens mee te geven. Wegens beiden  in bezit.

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een GT minder stabiel en rapper uitbreekt dan een Porsche kan ik beamen

maar dat is alleen voor de GT en GTS 

de gtr heeft dat niet

en zacht afgeveerd?

dat geloof ik echt niet 

integendeel zelfs 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah @Brunault je gtr krijgt er een identieke tweeling bij in de buurt.

Kennis van me uit Gistel heeft eentje gekocht identiek aan de jouwe... Alleen geen flying sausage stickertje natuurlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/2/2023 om 18:10, Tiep zei:

Hun ambitie is om inderdaad op te boksen tegen de 911 - de 'benchmark' en belangrijkste 'competitor' voor de nieuwe AMG GT (voor zover ik me de inhoud van mijn conf calls met het moederhuis nog herinner). Men neemt het precies behoorlijk letterlijk.

dat zeggen ze al 30 jaar :D 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dankzij @Brunault zowat de heel range AMG GT kunnen testen en de evolutie gezien.

De GTR pro is miljaar een zeer sterk wagen en kan zich ZEKER naast een GT3 zetten, ook qua rijgedrag. De modellen er voor niet.

Maar de GTR pro is een heel straffe wagen. Ik vind hem sterker dan een GT3 (991).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Ik heb dankzij @Brunault zowat de heel range AMG GT kunnen testen en de evolutie gezien.

De GTR pro is miljaar een zeer sterk wagen en kan zich ZEKER naast een GT3 zetten, ook qua rijgedrag. De modellen er voor niet.

Maar de GTR pro is een heel straffe wagen. Ik vind hem sterker dan een GT3 (991).

 

 

en de GT BS is nog eens paar levels hoger qua beleving en capaciteiten 

maar voor mij blijft de pre FL GT R de leukste, als roadcar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gast die ik ken heeft er ook een reeks gehad en is op een dik jaar tijd van zwarte AMG GT naar een bordeaux AMG GTR gegaan (vorige zomer) en heeft nu omgeruild naar GTR pro zoals brunault...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De evolutie in dat model was/is ENORM, in die mate dat puur qua rijden ik de AMG GTR pro zou verkiezen boven een 991 GT3 zonder enige twijfel . In heb geen ervaring met de 992 dus daar kan ik me niet over uitspreken. Daar heeft het dealer netwerk over beslist 😅

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid