Ga naar inhoud

MINI Lovers


Fred

Aanbevolen berichten

Jammer dat de opvolger niet meer dat mini gevoel had. Heb af en toe een ritje gedaan met een mcs cabrio van ‘16, en daarbij miste ik echt het mini gevoel. Niets aan die auto voelt nog echt aan. Die auto is zodanig kunstmatig dat het niet meer leuk is. R53 is te spartaans, r56 is de sweetspot als je ze rijdend kan houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/3/2023 om 21:20, -Fred- zei:

Jammer dat de opvolger niet meer dat mini gevoel had. Heb af en toe een ritje gedaan met een mcs cabrio van ‘16, en daarbij miste ik echt het mini gevoel. Niets aan die auto voelt nog echt aan. Die auto is zodanig kunstmatig dat het niet meer leuk is. R53 is te spartaans, r56 is de sweetspot als je ze rijdend kan houden. 

Imo is de R53 de #1, vooral owv voortrein en compressor. Makkelijk te tunen tot approx 200hp en bakken plezier. Alleen daar ook weer, serieuze olieverbruikers en extreem moeilijk om nog een goede te vinden. 2-3 jaar geleden ben ik naar een paar R53’s gaan kijken maar niet durven happen. Wel echt weer genieten van zodra ik daar instapte. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/3/2023 om 12:57, Jules_W zei:

Imo is de R53 de #1, vooral owv voortrein en compressor. Makkelijk te tunen tot approx 200hp en bakken plezier. Alleen daar ook weer, serieuze olieverbruikers en extreem moeilijk om nog een goede te vinden. 2-3 jaar geleden ben ik naar een paar R53’s gaan kijken maar niet durven happen. Wel echt weer genieten van zodra ik daar instapte. 

Alleen spijtig dat die compressor pas zijn werk doet bij hogere toeren, vaak genoeg gemerkt dat ik een S mooi kon bijhouden bij boerenwegen met mijn (getunede) one. Het is pas ze als de ruimte hadden dat ze van me wegreden. Daarin was het verschil met de r56 enorm. Die turbo leverde vermogen van bij lage toeren. Dat vind ik persoonlijk aangenamer rijden. Altijd door de toeren moeten jagen om vooruit te geraken gaat snel vervelen. Tenzij je ermee op circuit wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...

Misschien niet helemaal de juiste plaats, maar graag jullie advies.

Ik ben op zoek naar een Mini met benzinemotor & automatische versnellingsbak. (Budget tot € 8000)

Kan je daarvoor al iets goeds vinden? Welke motoren of bouwjaren laat ik beter links liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 5/3/2023 om 12:57, Jules_W zei:

Imo is de R53 de #1, vooral owv voortrein en compressor. Makkelijk te tunen tot approx 200hp en bakken plezier. Alleen daar ook weer, serieuze olieverbruikers en extreem moeilijk om nog een goede te vinden. 2-3 jaar geleden ben ik naar een paar R53’s gaan kijken maar niet durven happen. Wel echt weer genieten van zodra ik daar instapte. 

Beetje laat om hier nog op te reageren maar toch. Voor mij ook nog steeds de leukste Mini, de R53. Je moet het gekraak van de plastiek er wel bijnemen en de Peugeopt versnellingsbak zonder syncro in achteruit. Maar wat een leuk karretje met zeer goede 50/50 verhouding waardoor je echt rij plezier had. 

 

Op 12/3/2023 om 22:39, -Fred- zei:

Alleen spijtig dat die compressor pas zijn werk doet bij hogere toeren, vaak genoeg gemerkt dat ik een S mooi kon bijhouden bij boerenwegen met mijn (getunede) one. Het is pas ze als de ruimte hadden dat ze van me wegreden. Daarin was het verschil met de r56 enorm. Die turbo leverde vermogen van bij lage toeren. Dat vind ik persoonlijk aangenamer rijden. Altijd door de toeren moeten jagen om vooruit te geraken gaat snel vervelen. Tenzij je ermee op circuit wil.

Das raar ik heb net het omgekeerde, wat me enorm irriteerde bij de opvolger R56 was dat die eerst dood was en dan schiet die turbo als een gek in, vreselijk. 
Nu goed ik heb altijd de pest gehad aan Turbo's tot dat ze zijn afgekomen met de kleine turbo's voor de lage toerentallen. 
De R53 met compressor was heerlijk, altijd power zonder dat de voorwielen naar de eerste boom links of rechts willen gaan, heerlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf nooit het genoegen gehad om een r53 aan de tand te voelen, maar ik heb heel vaak de frustratie ervaren van dik getunede S’jes die nog gefrustreerder werden toen ze hoorden dat ik hun bijzonder goed kon bijhouden met mijn simpele one met maar 125 pk. Qua beleving is de r53 veel spartaanser. Maar personlijk hou ik meer van een auto met power die bruikbaar is in een breed spectrum. Ik hou er niet van om altijd het onderste uit te kan te moeten halen. Maar als je eenmaal “in de zone” bent op lekker stukje tarmac, en je kan em constant mooi hoog in toeren jagen, dan ga je meer zeker fun hebben in die r53

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid