Ga naar inhoud

MINI Lovers


Fred

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...
  • 4 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...

men zegt dat de Honda e gebaseerd is op de heritage van Honda, de N600 en de eighties Civic.  maar als je de foto hierboven ziet, dan is de gelijkenis met die linkse veel sprekender.

1415325643_m_r(1).jpg.0793113add1a304cd59fd67d28db641d.jpg

m1fyfv8brxbs_800.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Heb m'n deerne ingeschreven voor een 'Discovery' sessie op Zolder met haar Cooper tijdens de MINI Fan & Track Day op 22 mei. Leek me nog wel leutig 🙂

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik vraag dit voor een collega.

Wil een MINI cabrio kopen, hoeft niet veel vermogen te hebben. Welke motorisaties zijn aan te raden? Waar moet je op letten bij de aankoop? Welke modellen zijn goed? Welke te mijden?

 

Schermafbeelding 2022-07-04 om 10.13.09.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weg blijven van de PSA blokken. Dat zijn opzich wel goede blokken, maar de match met Mini loopt niet zo vlot. 
 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

Weg blijven van de PSA blokken. Dat zijn opzich wel goede blokken, maar de match met Mini loopt niet zo vlot. 
 

In welke versies zitten die? Of vanaf welk bouwjaar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de R56-reeks (de tweede generatie), waar de 1.6 benzine van PSA-origine is.  

Goh ja...  Ik ga hier weer schrijven dat we met die van onze Cooper weinig of geen problemen hebben, en morgen gaat het storingslampje van de motorsturing weer aan.

Voor de winter had ik er (aardig) wat olie moeten bij kappen.  Sindsdien is er echter geen druppel meer uit verdwenen.  Vanos is toen bekeken geweest, en eea is gereinigd en terug geplaatst.   

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Mini’s…. Het spookt dus echt.

Vanavond rij ik naar huis,  aan het eerste rond punt voel ik de motor een fractie inhouden.  Hét signaal… en het lichtje van het motormanagement floept aan 😬.

Veel kans dat het morgenochtend weer weg is.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Was deze morgen nog aan.   Ik heb de 15 km snelweg, die thuis van mijn werkplek scheidt,  in vierde en vijfde versnelling ipv in zesde gereden, zodat de motor wat toeren maakte.   

Zo net even de baan op gemoeten:  het lampje was terug uit 😋.   Moest het een Italiaantje zijn, we zouden het karakter noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

't Was deze morgen nog aan.   Ik heb de 15 km snelweg, die thuis van mijn werkplek scheidt,  in vierde en vijfde versnelling ipv in zesde gereden, zodat de motor wat toeren maakte.   

Zo net even de baan op gemoeten:  het lampje was terug uit 😋.   Moest het een Italiaantje zijn, we zouden het karakter noemen.

Mijne THP ziet elke rit van meer dan 25km wel eens de rode zone. En altijd E5 🥴

Karaktermoteurkes inderdaad wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij daar eigenlijk redelijk beschaafd mee.  Op minder dan anderhalve kilometer van thuis rij ik de snelweg al op (en in die tijd is de motor nog niet warm), en eens de afrit genomen, is het bijna allemaal 70 en 90 km/h-banen tot op kantoor.  En daar rij je gewoon met het verkeer mee.

Voor andere zaken dan WW-verkeer komt die auto amper buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 7 maanden later...

de laatste tijd heb ik zin om die van ons op zo'n locatie achter te laten...

 

Het olieverbuik begint stilaan het benzineverbruik te naderen (ik steun @Ugeken, en verkies Total).  Motormanagement-lampje lijkt een compleet eigen leven te leiden (enigzins gerelateerd aan dat olieverbruik), en na een koudstart is de motor nogal bokkig.

En er zitten twee vervelende rammels in het interieur, waarvan één waarschijnlijk aan de achterste nummerplaat te wijten is (en die ik dus bij de volgende wasbeurt zal proberen op te lossen), en de andere zit ergens ter hoogte van de gordelgeleider.

Nog de jongste er mee leren rijden, en dan mag die de deur uit.  

Is nu 12 jaar oud, en heeft 102.000 km (veel snelweg (dagelijks een 40 à 50 km), en voor de rest behoorlijk wat stedelijk spitsverkeer).

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ex-Mooseman zei:

de laatste tijd heb ik zin om die van ons op zo'n locatie achter te laten...

 

Het olieverbuik begint stilaan het benzineverbruik te naderen (ik steun @Ugeken, en verkies Total).  Motormanagement-lampje lijkt een compleet eigen leven te leiden (enigzins gerelateerd aan dat olieverbruik), en na een koudstart is de motor nogal bokkig.

En er zitten twee vervelende rammels in het interieur, waarvan één waarschijnlijk aan de achterste nummerplaat te wijten is (en die ik dus bij de volgende wasbeurt zal proberen op te lossen), en de andere zit ergens ter hoogte van de gordelgeleider.

Nog de jongste er mee leren rijden, en dan mag die de deur uit.  

Is nu 12 jaar oud, en heeft 102.000 km (veel snelweg (dagelijks een 40 à 50 km), en voor de rest behoorlijk wat stedelijk spitsverkeer).

 

Welke motorisatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn r55 cooper s was al na 45k km’s in de soep gedraaid… fantastisch ding om mee te rijden, leuke sound, ook nooit het gevoel gehad power te kort te komen, maar echt onbetrouwbare blokken. De jcw’s hadden versterkte zuigers en waren iets duurzamer, maar ze hebben allemaal last van carbon buildup. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid