Ga naar inhoud

2017 BMW 530e


saabi

Aanbevolen berichten

Zojuist, OlivierV zei:

Geen handelaar? 

Dan mag het volgens mij ook hoor..

Top idee als je hoger op de prio lijst wil komen bij de belastingsinspectie. En eens ze komen, blijven ze komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, OlivierV zei:

Geen handelaar? 

Dan mag het volgens mij ook hoor..

Neen mag niet, zoek het maar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/3/2023 om 12:36, josenjef zei:

Ik volg deze modellen nu al een tweetal jaar, eerst voor mezelf nu als kandidaat voor mijn vader en die vraagprijs is volledig marktconform in mijn ogen. Uiteraard weet ik niet aan welke prijzen dat ze uiteindelijk gaan. Een half jaar geleden was hij wel sneller weg geweest denk ik, ik merk toch wel dat plugins iets langer blijven staan sinds nieuwjaar.

Ik volg ze nu ong. een half jaar en de vraagprijs is idd. realistisch maar de verkoopprijs zal enkel K euro lager liggen volgens mij. Je merkt idd. dat de vraagprijzen de laatste maand ook al gedaald zijn bij de concessiehouders. 

Mijn vrouw wil echter momenteel geen "lage" auto meer zodoende valt deze jammer genoeg uit de boot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als zelfstandige, stel dat je een buitenlandse klant hebt die niet kan overschrijven, mag je niet naar de fiscus en de bank gaan met een factuur en cash die die man/vrouw je gegeven heeft en zeggen "ik heb iets verkocht, hier is het geld en de factuur. Dus jullie weten dat ik mijn belastingen betaal" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, saabi zei:

Het is inderdaad een btw wagen en ik ambieer niet om valse facturen op te maken.

Wie zegt er een valse factur te maken?

Indien Mustafa 25k wil geven, en daarvan 15k wil overschrijven en 10k in cash wil geven, dan geef je hem gewoon een factuur van 25k. Punt.

De vraag is: hoeveel zou je aan extra belastingen moeten betalen indien je de wagen 10k lager schreef op factuur? (ik veronderstel dat je een boekhouder hebt die slim genoeg is dat je geen 50% belastingen betaalt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, The Swede zei:

Dus als zelfstandige, stel dat je een buitenlandse klant hebt die niet kan overschrijven, mag je niet naar de fiscus en de bank gaan met een factuur en cash die die man/vrouw je gegeven heeft en zeggen "ik heb iets verkocht, hier is het geld en de factuur. Dus jullie weten dat ik mijn belastingen betaal" ?

Nee: https://seeds.law/nl/nieuws-inzichten/de-regeling-in-verband-met-cashbetalingen-even-opgefrist/

Uitzondering is tussen particulieren, daar is geen limiet.
Nu bon, welke buitenlandse klant kan niet overschrijven ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Nee: https://seeds.law/nl/nieuws-inzichten/de-regeling-in-verband-met-cashbetalingen-even-opgefrist/

Uitzondering is tussen particulieren, daar is geen limiet.
Nu bon, welke buitenlandse klant kan niet overschrijven ...

Er is "kunnen" en "kunnen".

Als ik in het buitenland een auto koop, heb ik ook geen zin om over te schrijven. De overschrijving kan al makkelijk enkele dagen duren voor die op zijn rekening staat. Wat doe ik dan? Gaan de auto bekijken, testen, overschrijven, terug naar huis of enkele dagen op hotel tot het geld er is? Op het risico af dat ik een handelaar van 'thalverdrie-donker aan mijn been heb die de wagen gauw verkoopt nog en dan zegt dat ie mijn geld nooit ontving? Mag je voor een pan eieren in het buitenland gaan procederen.

Nee dank u. Boter bij de vis.

Soit, in dit geval kan hij ook de wagen inderdaad voor een deel cash verkopen. Heb je wat zwart geld verdient waarmee je op congé kan gaan of madame wat moois kan kopen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral wat je wil. Iemand die je van tuten of blazen kent die bij jou een BMW komt halen, je weet wonen en daar een koffer vol geld achterlaat en dus weet dat jij een koffer vol geld thuis hebt staan. Top idee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Er is "kunnen" en "kunnen".

Dat is inderdaad de reden dat die regel in voege is :D .

Zojuist, The Swede zei:

Als ik in het buitenland een auto koop, heb ik ook geen zin om over te schrijven. De overschrijving kan al makkelijk enkele dagen duren voor die op zijn rekening staat. Wat doe ik dan? Gaan de auto bekijken, testen, overschrijven, terug naar huis of enkele dagen op hotel tot het geld er is? Op het risico af dat ik een handelaar van 'thalverdrie-donker aan mijn been heb die de wagen gauw verkoopt nog en dan zegt dat ie mijn geld nooit ontving? Mag je voor een pan eieren in het buitenland gaan procederen.

Zo goed als elke bank heeft tegenwoordig een instant overschrijving > https://www.ebaclearing.eu/services/rt1/participants/

6 minuten geleden, The Swede zei:

Soit, in dit geval kan hij ook de wagen inderdaad voor een deel cash verkopen. Heb je wat zwart geld verdient waarmee je op congé kan gaan of madame wat moois kan kopen. 

Tiens tiens, waarom zouden ze zo streng zijn op cash betalingen 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Tjeu zei:

Vooral wat je wil. Iemand die je van tuten of blazen kent die bij jou een BMW komt halen, je weet wonen en daar een koffer vol geld achterlaat en dus weet dat jij een koffer vol geld thuis hebt staan. Top idee. 

De keren dat ik een auto verkocht en cash ontving ben ik altijd samen met de koper naar de bank gegaan om alles meteen te storten. Dan weet ik ineens dat er geen vals geld tussen zit en blijft die cash ook niet in huis liggen 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Alexis zei:

De keren dat ik een auto verkocht en cash ontving ben ik altijd samen met de koper naar de bank gegaan om alles meteen te storten. Dan weet ik ineens dat er geen vals geld tussen zit en blijft die cash ook niet in huis liggen 🙂 

Exact.

En afspreken thuis is ook niet meteen de beste optie. Kies dan een centrale of carpool parking in de buurt ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, bt. zei:

Exact.

En afspreken thuis is ook niet meteen de beste optie. Kies dan een centrale of carpool parking in de buurt ofzo.

Tgohja. Hangt er wat van af of je op voorhand met de geïnteresseerde hebt kunnen bellen, zo kan je meestal al wat polsen wat voor vlees je in de kuip hebt. 
Als het iemand is die met moeite volzinnen kan maken ben ik ook minder geneigd om het thuis te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, bt. zei:

Exact.

En afspreken thuis is ook niet meteen de beste optie. Kies dan een centrale of carpool parking in de buurt ofzo.

Uw adres blijft wel op de papieren staan, dus ze weten waar de zak geld heen gaat. 

Het direct storten is dan een veel beter idee, al ben je dan wel weer gebonden aan de kantooruren van de bank en moet je een bank vinden die nog cash wil aanvaarden. Dat is tegenwoordig ook geen evidentie meer. 

Ik schrijf gewoon terplaatse over of laat terplaatse overschrijven en de bevestiging van de bank volstaat. Als ze mij moeten betalen laat ik de overschrijving op mijn pc uitvoeren. Duurt iets langer gezien ze dan alle gegevens opnieuw in moeten geven, maar is wel ietsje veiliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tjeu zei:

Als ze mij moeten betalen laat ik de overschrijving op mijn pc uitvoeren. 

Niet iedereen zal daar voor open staan. Ik bv al niet (mogelijkheid op keylogger op die pc etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Vooral wat je wil. Iemand die je van tuten of blazen kent die bij jou een BMW komt halen, je weet wonen en daar een koffer vol geld achterlaat en dus weet dat jij een koffer vol geld thuis hebt staan. Top idee. 

"Koffer" vol geld? :fp:  Zelfs als hij de helft cash betaalt, is dat een paar briefkes. Jeez. Als 15k cash het enige is dat ze bij je thuis kunnen stelen, dan ben je niet goed bezig.

Plus, hij weet niet of je nadien toch niet naar de bank gaat. 

Ik ken er wel genoeg in België waar je in cash iets meer kunt gaan meenemen dan wat wisselgeld van een occasie BMW. 

1 uur terug, Polygoon zei:

Dat is inderdaad de reden dat die regel in voege is :D .

Zo goed als elke bank heeft tegenwoordig een instant overschrijving > https://www.ebaclearing.eu/services/rt1/participants/

Tiens tiens, waarom zouden ze zo streng zijn op cash betalingen 😅

Ik zit bij 1 van de twee grootste banken hier en die staat er al niet tussen. De andere grote Zwitserse bank ook al niet. Dus dan mogen de boeken direct weer toe. 

En het is niet omdat ze strenge regels invoeren dat we die ook moeten gaan volgen. Je doet alsof het hier allemaal heiligen zijn. 

Vooral met al de beperkingen van tegenwoordig, is dergelijke verkoop de ideale manier om een centje belastingsvrij te krijgen. Perfect om die Chanel handtas eindelijk te gaan kopen. 😉 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Tjeu zei:

Uw adres blijft wel op de papieren staan, dus ze weten waar de zak geld heen gaat. 

Het direct storten is dan een veel beter idee, al ben je dan wel weer gebonden aan de kantooruren van de bank en moet je een bank vinden die nog cash wil aanvaarden. Dat is tegenwoordig ook geen evidentie meer. 

Zo ver had ik ook al geredeneerd en desgevallend doe ik beide. Doorgaans kan/kon je ook tijdens de sluitingsuren aan een cash stortingsautomaat terecht.

Dat het adres uiteindelijk op de papieren staat is nog niet vergelijkbaar met een situatie waarbij onbekenden (in en) rond je woning zijn geweest en daarbij konden zien wat je zoals in huis hebt of vaststellen hoe de omgeving en indeling eruit ziet 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los daarvan, van de 3 keer dat ik reeds (als particulier) relatief grote sommen cash heb ontvangen en die dan ook ben gaan storten, is er 2 keer naderhand door de bank contact opgenomen om de herkomst van dat geld na te gaan. Desgevallend ook telkens het verkoopcontract moeten inscannen en doormailen. De banken nemen inderdaad geen risico’s (meer) met zo’n zaken. Daarvoor hebben ze te veel verantwoordelijkheid van de overheid opgelegd gekregen.

Tenzij het over gigantische vetpotten gaat, dan werken ze vermoedelijk nog gedwee mee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Er is "kunnen" en "kunnen".

Als ik in het buitenland een auto koop, heb ik ook geen zin om over te schrijven. De overschrijving kan al makkelijk enkele dagen duren voor die op zijn rekening staat. Wat doe ik dan? Gaan de auto bekijken, testen, overschrijven, terug naar huis of enkele dagen op hotel tot het geld er is? Op het risico af dat ik een handelaar van 'thalverdrie-donker aan mijn been heb die de wagen gauw verkoopt nog en dan zegt dat ie mijn geld nooit ontving? Mag je voor een pan eieren in het buitenland gaan procederen.

Nee dank u. Boter bij de vis.

Soit, in dit geval kan hij ook de wagen inderdaad voor een deel cash verkopen. Heb je wat zwart geld verdient waarmee je op congé kan gaan of madame wat moois kan kopen. 

Instantoverschrijvingen en co zijn al goed ingeburgerd  binnen de eurozone (aanvulling voor de Zwitserse Zweed).

en @Polygoon was me ook al voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Instantoverschrijvingen en co zijn al goed ingeburgerd  binnen de eurozone (aanvulling voor de Zwitserse Zweed).

en @Polygoon was me ook al voor

Ik herinner me nog maar een paar jaar terug dat ik een overschrijving deed van mijn Belgische rekening naar een rekening bij de KBC en dat heeft 4 dagen geduurd voor dat geld erop stond.

Draai het of keer het hoe je wil, ik zie maar weinig betrouwbare overschrijvingen die direct aankomen.

En dan is er ook nog het feit dat bepaalde overschrijvingen kunnen teruggeroepen worden en dan sta je helemaal voor schut. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je Belgische bancaire kennis een beetje bijspijkeren, Zweud, er is al een hele tijd een nieuw systeem in voege:

1) instantoverschrijvingen tussen Belgische banken staan normaal gezien binnen de minuut op rekening.  Met een buitenlandse bank, duurt dit een seconde of vijf langer.  

2) overschrijvingen, eens ze op je rekening staan, kunnen NIET terug gedraaid worden.  Ik heb een gevalletje voor waarbij duidelijk fraude in het spel is, en waar een oud dametje 500 euro naar 'haar dochter' heeft overgeschreven.  De dochter bleek een donkergetinte heer uit Oost-Vlaanderen te zijn.  We hebben dit net op tijd gezien, voor het geld weer verdween van de rekening van 'de dochter', en zelfs in dat geval hebben we nog gerechterlijke documenten nodig om te kunnen terug storten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Je moet je Belgische bancaire kennis een beetje bijspijkeren, Zweud, er is al een hele tijd een nieuw systeem in voege:

1) instantoverschrijvingen tussen Belgische banken staan normaal gezien binnen de minuut op rekening.  Met een buitenlandse bank, duurt dit een seconde of vijf langer.  

2) overschrijvingen, eens ze op je rekening staan, kunnen NIET terug gedraaid worden.  Ik heb een gevalletje voor waarbij duidelijk fraude in het spel is, en waar een oud dametje 500 euro naar 'haar dochter' heeft overgeschreven.  De dochter bleek een donkergetinte heer uit Oost-Vlaanderen te zijn.  We hebben dit net op tijd gezien, voor het geld weer verdween van de rekening van 'de dochter', en zelfs in dat geval hebben we nog gerechterlijke documenten nodig om te kunnen terug storten.

 

Alleen jammer dat nog niet alle Belgische banken dit doen...
Argenta staat bv niet tussen het lijstje, en dat heb ik onlangs ondervonden bij de verkoop van mijn Smart Forfour brabus. Gelukkig had ik wel veel vertrouwen in die mensen, maar had het een ander type mensen geweest was de auto op mijn oprit gebleven voor 3 dagen tot het geld effectief op mijn rekening stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik zei 'banken'.
 

Care to explain? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bt. zei:

Exact.

En afspreken thuis is ook niet meteen de beste optie. Kies dan een centrale of carpool parking in de buurt ofzo.

Want?

Daar zijn er geen buren die je kunnen helpen lijkt me. En je adres hebben ze toch wel (na aankoop toch).

Als het is om de auto te pikken dan zijn ze niet afhankelijk van een bezichtiging van de auto, een wildvreemde auto 'volgen' naar zijn huis is dan toch voldoende...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid