Ga naar inhoud

Audi S8

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Audi S8 zei:

Definitief idd en een achterruit is er niet.

Vervangen door een HD camera voor een breder gezichtsveld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's ferm! Begrijp alleen niet waarom er geen achterruit in mocht. Ook voor mensen die achter je rijden verhoogt dat sterk het zicht op de weg.

Ik erger me vaak al dood achter camionettes of LV Berlingo's.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Audi S8 zei:

Definitief idd en een achterruit is er niet.

oesje, dat is een vernieuwing in het autolandschap. wat is hun doel er van? meer kofferruimte? of lichter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, tuscani zei:

oesje, dat is een vernieuwing in het autolandschap. wat is hun doel er van? meer kofferruimte? of lichter?

Nee donkerder hahahaha 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Hazen zei:

Da's ferm! Begrijp alleen niet waarom er geen achterruit in mocht. Ook voor mensen die achter je rijden verhoogt dat sterk het zicht op de weg.

Ik erger me vaak al dood achter camionettes of LV Berlingo's.

Ja, laat je veel minder toe qua anticiperen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Design op zich kan ik nog wel mee leven, maar dat verdwijnen van die achterruit is voor mij ook onbegrijpelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De minieme achterruit bij de C40 heeft ons voor een XC40 doen kiezen. Dit geeft een onveilig gevoel. Een camerabeeld werkt voor mij niet als vervanger voor een achteruitkijkspiegel, in de Honda heb ik die snel afgezet.

Rare keuze op een personenwagen in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me ook niet voorstellen dat een breedbeeld camera een zoveel betere view gaat opleveren.

Anderzijds, dacht ik ook nooit dat ik mijn spiegels zou achterwege laten voor een achteruitrijcamera...en het tegendeel is ondertussen waar 😞

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

als dat goede camera's zijn, werkt dat volgens mij wel.

Ik zeg wel als, want in de E-tron trekken die camera's op niets en vervormen die volledig je dieptezicht. Bij de Y was ik daar dan ook sceptisch tegenover, maar daar gebruik ik dus meer de camera's dan de spiegels. ze geven een grotere hoek en zijn loepzuiver zonder verlies van dieptezicht. De achterruit van de Y is trouwens toch niet bruikbaar. ze is groot maar ligt heel plat. Qua zicht heb je amper een grote brievenbus

Ik dacht dat @Alexanderr bij zijn defender ook camera's had op zijn spiegel en hij dat ook praktisch vond?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

als dat goede camera's zijn, werkt dat volgens mij wel.

Ik zeg wel als, want in de E-tron trekken die camera's op niets en vervormen die volledig je dieptezicht. Bij de Y was ik daar dan ook sceptisch tegenover, maar daar gebruik ik dus meer de camera's dan de spiegels. ze geven een grotere hoek en zijn loepzuiver zonder verlies van dieptezicht. De achterruit van de Y is trouwens toch niet bruikbaar. ze is groot maar ligt heel plat. Qua zicht heb je amper een grote brievenbus

Ik dacht dat @Alexanderr bij zijn defender ook camera's had op zijn spiegel en hij dat ook praktisch vond?

 

Ik heb het specifiek over de achteruitkijkspiegel niet over de zijspiegels. Kijkafstand is te klein en vraagt te veel gewenning van de ogen om die vlug te checken, die staat bij mij op klassieke spiegel omdat je daar die aanpassing niet nodig hebt. De zijspiegels weet ik alleen nog dat dat camera's zijn wanneer ik een passagier heb die er mij op wijst 😉 de plaatsing in mijn Honda is ook wel gewoon klassiek op de plek waar ik ook in mijn andere wagens naar de klassieke spiegels kijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, josenjef zei:

Ik heb het specifiek over de achteruitkijkspiegel niet over de zijspiegels. Kijkafstand is te klein en vraagt te veel gewenning van de ogen om die vlug te checken, die staat bij mij op klassieke spiegel omdat je daar die aanpassing niet nodig hebt. De zijspiegels weet ik alleen nog dat dat camera's zijn wanneer ik een passagier heb die er mij op wijst 😉 de plaatsing in mijn Honda is ook wel gewoon klassiek op de plek waar ik ook in mijn andere wagens naar de klassieke spiegels kijk.

 dat is bij de e-tron te laag in de deuren.

Bij de Y zit dat scherm dan weer op de ipad en raar maar waar, dat is veel gemakkelijker.  Ik kijk bij rechtsaf bv niet meer in mijn rechterspiegel, maar gewoon op mijn scherm. Puur omdat die een veel beter/breder zicht geeft

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mij niet storen, heb al meer kilometers met een vrachtwagen gereden dan ik ooit nog met een auto ga doen, dat went op je spiegels rijden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het feit of het al dan niet went om op enkel je spiegels te rijden is er toch geen enkele technische/logische/nuttige reden waarom dit ding geen achterruit zou hebben? Bizar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, PieterA zei:

Los van het feit of het al dan niet went om op enkel je spiegels te rijden is er toch geen enkele technische/logische/nuttige reden waarom dit ding geen achterruit zou hebben? Bizar. 

Was mijn vraag daarnet al. 

Gewichtsbesparing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien kan een camera nog altijd failen... een spiegel dan moet je hem er al letterlijk afkloppen ..😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Krikkie zei:

Zou gedaan zijn om de veiligheid te verhogen lees ik net.

Voor de bestuurder mss, voor het overige verkeer alleszins niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Hazen zei:

Voor de bestuurder mss, voor het overige verkeer alleszins niet.

Je kan misschien optioneel een flatscreen op de achterkant krijgen?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid