Ga naar inhoud

Korte termijn huur van auto


Jules_W

Aanbevolen berichten

Beste vrienden, 

 

Wij komen de komende weken een maand zonder auto te zitten hier thuis en hebben geen waardige vervanger -enkel lichte vracht en 2-zitter- waarmee we onze daily commutes kunnen doen. Met 2 kids niet zo wenselijk. Ik zoek dus een oplossing om een dikke maand te overbruggen. Wat zijn onze opties imo; 

-Auto kopen en na een maand verkopen - BIV kwijt? Mogelijk winst/verlies op herverkoop. 
-Een soort van korte termijn huur via dealer? 
-Korte termijn huur via leasemaatschappij? 
-Aanloopwagen is niet mogelijk daar er een firmawagen op komst is uit de interne pool 

Andere suggesties? Mag zowel prive als zakelijk zijn en geen voorkeur qua auto. Zolang hij maar ruimte heeft voor 4. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een tijd geleden, toen mijn ouders informeerden naar zo'n Lynk,  zaten die met een wachttijd.

Ik heb met de zaak nog een auto voor een personeelslid gehuurd bij Caruur,  gedurende een drietal maand van zijn proeftijd, vooraleer zijn bedrijfswagen te bestellen.  Dat viel nog mee qua prijs.

't Was wel maar een Corsa'tje.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips mannen. Lynk&co is inderdaad niet op korte termijn te realiseren. Caruur en Renties kende ik niet. 966€/mnd en max 5000km voor een corsa bij Caruur, 680€/mnd en max 3000km voor een clio bij Renties. Die clio klinkt niet verkeerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auto moest inderdaad af en toe eens gewisseld worden, als die teveel kilometers begon te krijgen (gast woonde in Gent, en kwam dagelijks naar Staden werken).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, berengun said:

kan je zo een Lynk & co niet huren ook per maand ?

Heb daar ook naar gekeken. Dat kan in theorie alleen zit je met 5 maand wachttijd eer je kan beginnen huren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En na het opzeggen van je abonnement, staat de auto nog minstens een dikke maand te koekeloeren op je oprit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij ooit overkomen dat ik een maand zonder auto zat, toen bij Dockx eerstdaags een Mercedes C-klasse break gehuurd voor 1300 euro pm (ergens in die grootorde).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zal me worst wezen :D 

Brol op je oprit laten staan is wat in de mode in jouw contreien zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ICM said:

Brol op je oprit laten staan is wat in de mode in jouw contreien zeker?

Ik smijt die gewoon op de parking van het bedrijf over mijn deur, zoals die Pool wiens camionnetje daar 4 maand gestaan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ik smijt die gewoon op de parking van het bedrijf over mijn deur, zoals die Pool wiens camionnetje daar 4 maand gestaan heeft.

Zonder platen, neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

met huren heb ik geen ervaring, maar als je zou kopen..... bij een ev heb je geen biv of taks. Dus die post ben je niet kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Moest het zonder platen zijn wist ik niet dat het een Pool was he :D 

Misschien was het een buurman die je kende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, tuscani zei:

met huren heb ik geen ervaring, maar als je zou kopen..... bij een ev heb je geen biv of taks. Dus die post ben je niet kwijt.

Als ik voor een maand zou kopen en verkopen zou het wel iets moeten zijn waar ik weinig verlies op slik en snel terug van de hand kan doen, budget dan ook sub 10k om risico te beperken. EV’s zijn minder makkelijk door te verkopen particulier en een pak duurder in aanschaf. 95% van de zakelijke EV-rijders koopt volgens mij ook gewoon nieuw met renting/leasing. Interessantste piste atm is zakelijk een maand een Clio/Corsa huren. Degelijke auto en weinig gedoe achteraf. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

Is het niet goedkoper om die ene maand met de 2 auto's te rijden desnoods achter elkaar?

Is de goedkoopste optie, maar ik werk behalve vrijdag iedere dag met de lichte vracht en ben meestal rond 6u weg. Vriendin staat dan in voor de kids. Nadien vertrekt ze zelf ook werken. Dus we hebben eigenlijk altijd 1 auto met meerdere plaatsen nodig naast die LV. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Asserti zei:

Als je niet in een Lez moet zijn kan je ook een oldtimer overwegen. Waardevast en lage taks

Daar steek ik mijn vriendin niet in, is het type vrouw dat auto start, gas onder tot aan het kruispunt en vlak voor het kruispunt alles dicht. Zo gaat dat maar door, auto’s hebben geen waarde voor haar 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

en voor een oldtimer moet je de juiste koper vinden.

Gewoon maandje aftikken en huren. Geen zorgen, je weet wat het kost, en klaar.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

en voor een oldtimer moet je de juiste koper vinden.

Gewoon maandje aftikken en huren. Geen zorgen, je weet wat het kost, en klaar.

Vooral dat. Ik krijg al de bibbers als ik nog maar denk aan hoeveel afspraken met kopers dat weer gaat teweegbrengen, keuring voor verkoop, heel die bende losers aan de deur… Dat huren op zich is niet goedkoop maar zal het minste stress geven en als je stukken hebt ga je hem omwisselen en klaar

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een heel domme, maar wel voor de hand liggende vraag:

Je kan geen auto gebruiken van iemand (ouders, schoonouders,…)?

zelf heb ik vorige maand nog een week met mijn pa zijn V40 gereden, en vorige zomer zelfs bijna een maand, omdat mijn dochter in die periode een auto nodig had.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid