Ga naar inhoud

Welke snelle break ? BMW M5 V10 vs Mercedes AMG E55 vs Audi RS6 vs...


Soul

BMW M5 V10 vs Mercedes AMG E55 vs Audi RS6  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke verkies je ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll gesloten op 20-05-23 om 09:10

Aanbevolen berichten

 

Welke snelle break ?  

BMW M5 V10 of Mercedes AMG E55 of Audi RS6 ?

Of toch liever een "andere wagen met wat extra ruimte" ? Graag met een woordje uitleg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mij maar een E break met een dikke diesel erin, ipv zo'n geweld.

Als je een sportwagen wil, koop je geen break IMO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de E61 M5 altijd moddervet gevonden, en ik vind 'm van de Duitse 3 veruit het best verouderd. Doe mij die maar :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mooiste vind ik de RS6, maar de Bangle BMW '5 veroudert echt machtig goed. Sowieso die, omwille van z'n motor.
Als je 'm mij gééft, heb ik geld genoeg voor een manual conversion, zelfs! Helemaal top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij ook de e61 M5 met IPE f1 performance uitlaatlijn, asocialer dan dat wordt het niet, past perfect bij het hele concept van die bak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Salokin zei:

Het wordt niet beter dan een V10 in en break. M5 voor graag, en ook manuele conversie.

Zelfde keuze, al zou ik voor een dct conversie gaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M5 v10 reed vreselijk. Boite was om uw schoenen van op te vreten, remmen van plastic melkdoppen en het klonk als een VW TDi.

RS6 lijkt me nog het best te verouderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met ze alle drie gereden, de M5 weliswaar enkel als sedan. Qua beleving steekt de AMG er voor mij bovenuit, dat was echt een wild en ontembaar apparaat ondanks zijn tekortkomingen. 

In de M5 heb ik het meeste kilometers doorgebracht en die blijft dan weer bij omwille van de aandrijflijn, dat was iedere kilometer genieten. Betrouwbaarheid en eventuele nukkigheid buiten beschouwing gelaten vond ik de SMG nog best wel meevallen, al dat getoeter over hoe slecht die boite is komt van mensen die er niet veel mee hebben gereden.

De RS6 was een beetje saai maar blonk uit in zijn effortlessness. Misschien wel de beste allrounder.

Kiezen is verliezen.
 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

De E55 was idd wild. Ik herinner me dat ik dat ding gewoon te wild vond om als dagelijkse wagen sereen te gebruiken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag nog eens zo'n E55 en E63 van die periode willen horen. Wat een geluid was dat... Vind het oprecht jammer dat je zoiets niet meer ziet of ooit nog gaat horen. Op audio heb je flauw benul van hoe knap dat klinkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Timo zei:

Ik zou graag nog eens zo'n E55 en E63 van die periode willen horen. Wat een geluid was dat... Vind het oprecht jammer dat je zoiets niet meer ziet of ooit nog gaat horen. Op audio heb je flauw benul van hoe knap dat klinkt. 

E63 klinkt hemels! 😍 Kameraad heeft zo eentje, heb er 10km mee gereden,vond hem ook wel redelijk bruut. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb paar keer e55 amg welliswaar in w210 versie gehoord/gezien en ik vind dat de max. Ja de w210 is lelijker dan de w211, maar toch heeft die mijn voorkeur (ik ben kleurenblind, niet blind).

Ik zou zo graag een e55 amg 7 zit hebben. Met die 3e rij die door de koffer naar buiten kijkt. Taksen (en bankrekening) zeggen neen. En op lichte vracht heb je die rij niet.

Vooral omdat je die kar ook nog relatief sober (qua amg addenda) kan samenstellen. Heerlijk.

Alle 3 de karren zien er ook sober uit, ze ziet er als het gespierdere broertje uit als de gewone versie, maar niet zoveel extremer. Tegenwoordig is dat iets anders

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

RS6 voor mij! Bruikbaar vermogen, lekker ingetogen exterieur (geldt voor alle drie) en zalig interieur. Het beste en mooiste totaalpakket imho.

Het interieur van de 5 heeft me nooit kunnen bekoren. De atmo V10 zal ongetwijfeld een parel zijn maar die SMG lijkt me het plezier nogal te fnuiken.
De E lijkt precies uit de vorige eeuw te komen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gewoon ik zei:

Ik heb paar keer e55 amg welliswaar in w210 versie gehoord/gezien en ik vind dat de max. Ja de w210 is lelijker dan de w211, maar toch heeft die mijn voorkeur (ik ben kleurenblind, niet blind).

Ik zou zo graag een e55 amg 7 zit hebben. Met die 3e rij die door de koffer naar buiten kijkt. Taksen (en bankrekening) zeggen neen. En op lichte vracht heb je die rij niet.

Vooral omdat je die kar ook nog relatief sober (qua amg addenda) kan samenstellen. Heerlijk.

Alle 3 de karren zien er ook sober uit, ze ziet er als het gespierdere broertje uit als de gewone versie, maar niet zoveel extremer. Tegenwoordig is dat iets anders

Heb ook wel een voorkeur voor de w210 AMG. Minder krachtig, maar wel een meer karaktervolle look. Nooit fan geweest van de W211.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kies voor de RS6.  Da's een perfecte allrounder. Daar kan je ook als een pépé mee naar den bakker tuffen zonder dat je de mémé die bij den bakker aanschuift een hartaanval bezorgt.  Als je met de AMG een taart gaat halen, kom je met moes thuis.  Die is me te wild.  De BMW heb ik (helaas) nooit kunnen testen.

De RS6 van die periode is qua look ook nog van het zalige type wolf in schaapskleren, vind ik. Je zou er ahw nog een badge 1.9 TDI (zonder rode i) op kunnen kleven en Jan-met-de-Pet-die-niks-van -auto's-kent zou het nog geloven ook. Dit in tegenstelling tot de huidige RS6, die wat mij betreft teveel de johnny-toer opgaat, zeker qua voor- en achterbumpers (spoilers en diffusors). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat je op de E63 een "business package" kon bestellen, wat het de ultieme sleeper maakt. Als dat op de E55 ook bestaat, direct. Het zal erom spannen want ik vind de Audi ook nog mooi. Ik heb absoluut niks met de M5 (of die generatie 5 reeks in het algmeen), die mag je gewoon houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid