Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat ik het gewoon verkeerd verstaan had. Bepaalde opties en keuzes staan daar toch volledig los van. Antraciet hemel, sportstuur, sportstoelen, shadowline, m ophanging, sportremmen… kan allemaal niet afzonderlijk. Dus in feite ben je bijna “verplicht” om een m pack te nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, -Fred- zei:

Ik dacht dat ik het gewoon verkeerd verstaan had. Bepaalde opties en keuzes staan daar toch volledig los van. Antraciet hemel, sportstuur, sportstoelen, shadowline, m ophanging, sportremmen… kan allemaal niet afzonderlijk. Dus in feite ben je bijna “verplicht” om een m pack te nemen

Da’s iets anders. Dat staat uiteraard los van de kabelboom, is gewoon de grootste gemene deler… 90% van de G3x die wij verkocht hebben, waren M Packs. Terwijl dat dat bij de F1x absoluut niet zo was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, -Fred- zei:

Ik dacht dat ik het gewoon verkeerd verstaan had. Bepaalde opties en keuzes staan daar toch volledig los van. Antraciet hemel, sportstuur, sportstoelen, shadowline, m ophanging, sportremmen… kan allemaal niet afzonderlijk. Dus in feite ben je bijna “verplicht” om een m pack te nemen

Het spreekt toch voor zich dat die packs zot veel voordelen biedt supplychain gewijs. je beperkt het aantal mogelijke varianten tot 6 ipv 66

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er niets op tegen dat m pack tegenwoordig een compleet pakket is. Ik heb er wel iets op tegen dat je niet diezelfde opties los kan kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Rabbit zei:

Het spreekt toch voor zich dat die packs zot veel voordelen biedt supplychain gewijs. je beperkt het aantal mogelijke varianten tot 6 ipv 66

Dan kan je even goed een Volkswagen kopen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Rabbit zei:

Een verbetering vind ik het toch niet ze

image.png.9c5dcde3b95cfdbfd0dce614a34cf8f1.png

De koplampen van de nieuwe doen wat aan de E60 denken.

spacer.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nog dingen die subtiel aan de E60 doen denken: strakke koetswerkflanken, deurklinken onder de karakterlijn, de modelcode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele configs. Bij M-Pack Saphirschwarz om de zwarte accenten te camoufleren... En dan geen zwarte nieren, om de radarsensor te camoufleren.

In de juiste config een heel knappe auto, maar niet in elke config.

download.thumb.png.810f8e8a900bc1e931304426341d6707.pngdownload(1).thumb.png.5ed1ba0f610876e030be8d55be4ab3eb.pngdownload(2).thumb.png.cb9ac37b1ce422b76aed1db54341c7ee.pngdownload(3).thumb.png.3097eda6e36f8d222977b8fd046e529d.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als BMW 5-lover moet ik zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Het is echt wel een compleet nieuwe auto qua design, waarbij ze het gedurfd hebben die strakke lijnen en hoeken erin te verwerken die ook de iX typeren. Hun nieuwe designtaal komt stilaan in alle nieuwe modellen, en ik kan het wel smaken. Ik ben fan!

Ik ben heel benieuwd om de eersten te zien rijden. 

Het minst knappe vind ik de velgen, maar dat is simpel op te lossen met een aftermarket velg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, -Fred- zei:

Ik heb er niets op tegen dat m pack tegenwoordig een compleet pakket is. Ik heb er wel iets op tegen dat je niet diezelfde opties los kan kiezen.

Ik heb toch af en toe een beetje gefronst toen ik mijn X5 bestelde.

Het is misschien niet meer helemaal juist wat ik hier ga zeggen, maar sommige opties die ik bij moest nemen ...

- "U wilt M zetels in Tartufo?" Dan moet je dan de alcantara dakhemel bij nemen. Ik denk zelfs dat ik geventileerde zetels plots moest bijnemen. De relevantie van die dakhemel en de zetels ontgaat me eigenlijk.

- "U wilt Harman Kardon speakers?" "Dat is dan het innovation pack van 6k, waarmee u van de eerste keer alle electronica hebt".

Echt ik wilde 5 opties ... ik ben buiten gekomen met 25 opties.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was me bij de x5 ook al opgevallen. Echte graaicultuur. Gewone sportzetels in leer kunnen ze ook al niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oxid grey met alu trim. Ik kan het niet smaken. Doe daar zwarte trim rond en het is direct een heel andere auto. En zulke mottige wielen 🫣

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, -Fred- zei:

Oxid grey met alu trim. Ik kan het niet smaken. Doe daar zwarte trim rond en het is direct een heel andere auto. En zulke mottige wielen 🫣

Zeer frisse config toch. Met glanzend zwart is dat ook weer het zoveelste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Rabbit zei:

Ik heb toch af en toe een beetje gefronst toen ik mijn X5 bestelde.

Het is misschien niet meer helemaal juist wat ik hier ga zeggen, maar sommige opties die ik bij moest nemen ...

- "U wilt M zetels in Tartufo?" Dan moet je dan de alcantara dakhemel bij nemen. Ik denk zelfs dat ik geventileerde zetels plots moest bijnemen. De relevantie van die dakhemel en de zetels ontgaat me eigenlijk.

- "U wilt Harman Kardon speakers?" "Dat is dan het innovation pack van 6k, waarmee u van de eerste keer alle electronica hebt".

Echt ik wilde 5 opties ... ik ben buiten gekomen met 25 opties.

Klopt, gigantische ergernis. En ja natuurlijk heeft dat allemaal zijn voordelen voor de producent, maar dat boeit me niet. Ook dan die uitleg: "90% neemt dit of dit altijd samen". So? 90% van die bakken zijn smakeloos samengesteld (IMO), dus daar ben ik vet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze prijsklasse vind ik dat onverklaarbaar. Doorgedreven besparingen op alle vlakken en toch elke generatie duurder maken. Hoe efficiënt ze kunnen produceren en hoe groot hun marge is dat kan mij niet schelen, maar zo'n optiebeleid is niet klantgericht.

Is er nog niets geweten over de samenwerking met Alpina. Dat zou toch op termijn meer als uitvoering (vergelijkbaar met M pakket?) beschikbaar worden? Of worden dat dan speciale modellen zoals de M-light versies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, -Fred- zei:

In deze prijsklasse vind ik dat onverklaarbaar. Doorgedreven besparingen op alle vlakken en toch elke generatie duurder maken. Hoe efficiënt ze kunnen produceren en hoe groot hun marge is dat kan mij niet schelen, maar zo'n optiebeleid is niet klantgericht.

Is er nog niets geweten over de samenwerking met Alpina. Dat zou toch op termijn meer als uitvoering (vergelijkbaar met M pakket?) beschikbaar worden? Of worden dat dan speciale modellen zoals de M-light versies?

leg je erbij neer.

Ze kijken naar verkoopscijfers en naar kosten. Door die packs zijn die laatste gezakt en ze zien geen daling in de verkoopscijfers ondanks dat je "minder" keuze krijgt. 

Net zoals (en dit is niet alleen bmw) het standaard kleurenpakket uit belachelijk weinig kleur en vooral grijs te laten bestaan en "speciale" kleuren je veel voor te laten bijbetalen ook werkt. 

Het wordt een beetje Ford Model T. Dit krijg je en ben je het daar niet mee eens. Pech gehad.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gewoonlijk na een paar dagen volledig aan gewend. Waar ik niet aan kan wennen is dat er geen schuifdak in kan, hopelijk bij de Touring wel!

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, stradge zei:

Zoals gewoonlijk na een paar dagen volledig aan gewend. Waar ik niet aan kan wennen is dat er geen schuifdak in kan, hopelijk bij de Touring wel!

Ook bij de Touring niet.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft 't uiteraard niets mee te maken.

Simpele hoofdreden: Azië wordt de aller-allergrootste markt. En niemand wilt daar een 'open' dak because of smog. 

Bijkomend is de aerodynamica lichtelijk verstoord bij een 'open' dak en dat heeft invloed op range voor EV.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Daar heeft 't uiteraard niets mee te maken.

Simpele hoofdreden: Azië wordt de aller-allergrootste markt. En niemand wilt daar een 'open' dak because of smog. 

Bijkomend is de aerodynamica lichtelijk verstoord bij een 'open' dak en dat heeft invloed op range voor EV.

Dan moeten ze ook geen 20 of 21 inch wielen aanbieden want dat is ook negatief voor de range van een EV..

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt beter en beter... Je vraagt je af waarom ze eigenlijk nog de moeite nemen om hier nog hun modellen aan te bieden. Als ik dan kijk naar de nieuwe E klasse dan zijn er wel nog 4 uitrustingslijnen, en kan je gewoon nog à la carte samenstellen zoals gewoonlijk. Die mikken toch op hetzelfde publiek

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid