Ga naar inhoud

BMW G60 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, kefkie zei:

Dan moeten ze ook geen 20 of 21 inch wielen aanbieden want dat is ook negatief voor de range van een EV..

Nope, dat klopt totaal niet. Doorsnede van een velg heeft helemaal geen invloed op de range van een EV. Integendeel, we hebben die grote formaten nodig om de remmen en het remenergierecuperatiesysteem te kunnen plaatsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, -Fred- zei:

Het wordt beter en beter... Je vraagt je af waarom ze eigenlijk nog de moeite nemen om hier nog hun modellen aan te bieden. Als ik dan kijk naar de nieuwe E klasse dan zijn er wel nog 4 uitrustingslijnen, en kan je gewoon nog à la carte samenstellen zoals gewoonlijk. Die mikken toch op hetzelfde publiek

Klopt. Maar elk merk hoeft toch niet gewoon over te nemen wat een ander merk doet?

En verder zal BMW toch wel iets goed doen denk ik?

image.png.d14d3d0d215ed3f1a1c12c4c4209b4b4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, tuscani zei:

helemaal geen open dak meer? Dat is zonde (allez niet dat ik eentje ging kopen, maar dat mis ik toch)

Wel een panodak, maar 't kan niet open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, -Fred- zei:

Het wordt beter en beter... Je vraagt je af waarom ze eigenlijk nog de moeite nemen om hier nog hun modellen aan te bieden. Als ik dan kijk naar de nieuwe E klasse dan zijn er wel nog 4 uitrustingslijnen, en kan je gewoon nog à la carte samenstellen zoals gewoonlijk. Die mikken toch op hetzelfde publiek

Zo lees ik het eigenlijk ook wel.

ALs China daarom vraagt krijgen we 2 nieren met een auto eraan , met -als china het moge willen - schuifdak 🤣.

Waar ik vooral voor vrees is dat BMW nu naar de pijpen van de Chinezen danst, om straks binnen een decennium of 2 volledig overklast te worden door die Chinezen. Achja, time will tell. We hebben ze jaren aan een stuk op internationale salon met hun notitieboekjes alles laten overkopiërend die er te kopiëren viel, en straks doen ze t gewoon beter. In dat aspect kun je BMW niet verwijten alles te rapen die er te rapen valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die excuses altijd maar weer, lijkt wel onze politiek 🤪

Het draait om geld. Niet meer, niet minder. Hoe kunnen we de mensen zo veel mogelijk geld uit hun zakken halen met zo weinig mogelijk inspanningen.

Schuifdak integreren -> te veel inspanning, dus te hoge kost

Grotere velgen -> gewoon van het schap te halen, easy money

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo simpel is het niet. Het gaat om vraag/aanbod en of daar een winstgevende business case rond te maken is.

Maar uiteraard draait het om geld, een automerk is geen VZW he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

helemaal geen open dak meer? Dat is zonde (allez niet dat ik eentje ging kopen, maar dat mis ik toch)

Rijden jullie nu zo vaak met dat dak open? In de tijden dat airco niet standaard was, sure. Maar ik heb mijn open dak eigenlijk nog nooit open gedaan...

  • Whut?! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, anders zei:

Rijden jullie nu zo vaak met dat dak open? In de tijden dat airco niet standaard was, sure. Maar ik heb mijn open dak eigenlijk nog nooit open gedaan...

Vanaf 10 graden en droog staat dat bij mij volledig open.

Alles daaronder staat het op kiep.

Voor mij zou het wel een gemis zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Nope, dat klopt totaal niet. Doorsnede van een velg heeft helemaal geen invloed op de range van een EV. Integendeel, we hebben die grote formaten nodig om de remmen en het remenergierecuperatiesysteem te kunnen plaatsen. 

Net wel toch?

De i5 heeft op 19" een wltp rijbereik van 582km. Op 21" zakt dit naar 534km.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, anders zei:

Rijden jullie nu zo vaak met dat dak open? In de tijden dat airco niet standaard was, sure. Maar ik heb mijn open dak eigenlijk nog nooit open gedaan...

Ik rij/reed liever met het dak open ja. Bij de q7 stond dat regelmatig volledig open, zelfs op de autostrade.  Dankzij een net dat je kon dichtschuiven, had je daar helemaal niet zo veel trok in. En anders op kipstand.

Met de abarth bv stond het dakje gisteren om 8u30 ook al helemaal open. Want met continue airco  krijg ik last mijn sinussen.  

Mijn zijruiten daarentegen staan nooit open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vond ik toch bijzonder Tuscani. Één van de reden dat ik de Q7 een heerlijke auto vind, is de stilte binnenin. Zeker op de snelweg. En dan ga je dat ‘verpesten’ met een dak of raam open te zetten.

Maar goed, ieder z’n voorkeur natuurlijk. Ik gebruik het open dak op momenten dat ik geen rust wil. Ik begrijp dan ook echt niet dat BMW geen open dakje aanbiedt op een 5 reeks. 😯

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de C staat het pano-dak héél veel helemaal open.   Het zat er op toen we de auto kochten (demomodel), en ik dacht niet dat we dat veel gingen gebruiken, maar tegendeel blijkt te zijn.  Mijn vrouw gaat het nog rapper open zetten dan ikzelf (ik zet het nogal vaak op kipstand).  

Nu, ik rij dan ook cabriolet bij 6 graden - zonder muts.

 


Een vast panodak, dat zou ik toch precies niet aanvinken.  We hebben dat ooit op een huurwagen gehad, en als die in de zon had gestaan, dan kon je de versnellingspook niet meer vastpakken, 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, D Squaloid zei:

Dat vond ik toch bijzonder Tuscani. Één van de reden dat ik de Q7 een heerlijke auto vind, is de stilte binnenin. Zeker op de snelweg. En dan ga je dat ‘verpesten’ met een dak of raam open te zetten.

Maar goed, ieder z’n voorkeur natuurlijk. Ik gebruik het open dak op momenten dat ik geen rust wil. Ik begrijp dan ook echt niet dat BMW geen open dakje aanbiedt op een 5 reeks. 😯

deed je dat net toe? want zonder had je idd lawaai, maar met dat net toe, viel dat heel goed mee. ramen zet ik nooit open. snap niet dat er zijn op de autostrade met hun raam open, want dat "klopt" verschrikkelijk. (zelfs niet in het centrum, enkel voor een ticketje te pakken voor de parking. :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kefkie zei:

Net wel toch?

De i5 heeft op 19" een wltp rijbereik van 582km. Op 21" zakt dit naar 534km.

Heeft niets met de diameter te maken, maar met de bandbreedte. 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

in de C staat het pano-dak héél veel helemaal open.   Het zat er op toen we de auto kochten (demomodel), en ik dacht niet dat we dat veel gingen gebruiken, maar tegendeel blijkt te zijn.  Mijn vrouw gaat het nog rapper open zetten dan ikzelf (ik zet het nogal vaak op kipstand).  

Nu, ik rij dan ook cabriolet bij 6 graden - zonder muts.

 


Een vast panodak, dat zou ik toch precies niet aanvinken.  We hebben dat ooit op een huurwagen gehad, en als die in de zon had gestaan, dan kon je de versnellingspook niet meer vastpakken, 

 

Maar is wel super aangenaam in bv een zwart interieur. Bij felle of langdurige zon schuif je gewoon die verduistering ervoor he. 

@Tommie is bandbreedte wel hetzelfde als de breedte van een band? 🤓

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/5/2023 om 17:09, RRD zei:

In grote lijnen vind ik hem mooi.

Idem! Veel minder IYF dan de i7 en '7, de XM, iX etc.

Op 24/5/2023 om 17:09, RRD zei:

Enkel zijn de M-bumpers en velgen volledig overstyled. Wellicht de eerste Bimmer die mooier is zonder M pack.

Dat laatste: ik kan niet harder van mening verschillen. :D   Er zijn er in het rijke verleden al héél wat geweest, die zonder M addenda minstens even mooi of zelfs mooier waren. Hoe hoger in 't gamma, hoe vaker, trouwens.   Hoe gewild ze zijn zonder M Pack, da's een ander paar mouwen. Vermits jij je boterhammen verdient met o.m. het schuiven met auto's, snap ik wel dat je op den duur in die trant gaat denken. (Zelfde met bv verduisterde ruiten. Of zwarte velgen.)

Maar 't is natuurlijk smaak. :D   Al vind ik die i5 zonder M bumpers dan achteraan weer heel erg mottig ogen. Vooraan snap ik je wel, en volg ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tommie zei:

Maar uiteraard draait het om geld, een automerk is geen VZW he. 

Ze mogen er van mij goed aan verdienen. Maar waarom altijd meer willen? Ze hadden afgelopen jaar een nettowinst van meer dan 18 miljard euro, dan kan er wel een schuifdakje op een 5-reeks van af zeker? 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop ook geen auto meer met m'n eigen geld zonder schuifdak, staat bijna altijd open als ik alleen rij. Het moet letterlijk al heel hard vriezen en regenen voor het toe gaat :D

Voegt echt een dimensie toe bij het rijden vind ik, contact met de buitenlucht, zon op uwen bol en fluitende vogeltjes, past perfect bij een bon vivantmobiel als deze.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je eens allemaal zwijgen over dat open dak om een mens niet jaloers te maken!

In mijn des staat het ook zo goed als altijd open, tenzij regen, tenzij heel veel zon (mijn arm eens geweldig verbrand)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Tommie zei:

Heeft niets met de diameter te maken, maar met de bandbreedte. 

Dat blijft dan hetzelfde..

Waarom bredere banden aanbieden die evengoed niet helpen voor de range.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die besparingsdrang zie je bij de X5 (LCI) ook.

Daar waar mijn F11 nog een automatisch rolgordijn heeft: de X5 niet meer.

De knopjes om de zetels vanuit de koffer te laten kippen: gone

Comfort access: achteraan: gone.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Rabbit zei:

Daar waar mijn F11 nog een automatisch rolgordijn heeft: de X5 niet meer.

Dat is enkel zo bij de hybride.

5 minuten geleden, Rabbit zei:

De knopjes om de zetels vanuit de koffer te laten kippen: gone

Comfort access: achteraan: gone.

Die 2 zijn wel een bummer 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid