Ga naar inhoud

Aston Martin DB12


BMWMB

Aanbevolen berichten

Gisterenavond laat werd de nieuwe Aston Martin DB12 voorgesteld. Op het eerste gezicht lijkt het een facelift van de DB11, maar er is heel veel veranderd, om niet te zeggen dat het zo goed als een compleet nieuwe auto is.

https://topgear.nl/autonieuws/aston-martin-db12-2023/

Enkele cijfers: 4.0 V8 van AMG met 670pk en 800Nm, 0-100 in 3,5 sec en 325km/u topsnelheid. Het gewicht van 1.800kg geeft wel aan dat het een GT is. Aston Martin noemt het zelf de eerste Super Tourer ter wereld.

Je ziet dat de auto meer stance geeft gekregen, zodat 'm zich gaat positioneren tussen de DB11 en DBS. De DBS gaat verdwijnen, en er zijn geruchten dat er op termijn terug een Vanquish komt.

Het grootste verschil is het interieur dat echt compleet vernieuwd is, met een eigen ontwikkeld infortainmant-systeem.

Prijzen zouden starten vanaf ca. € 250.000,-

De configurator is al online, en ik heb zelf al wat liggen spelen.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die sensor stoort me wel heel erg, voor die prijs. Verder wel een heel vet spel 😮

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, PJH zei:

Die sensor stoort me wel heel erg, voor die prijs. Verder wel een heel vet spel 😮

Koop 'em dan niet hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem wel knap. Die sensor is niet subtiel, dat klopt. Wel spijtig dat het stuur altijd dezelfde kleur heeft dan de rest van het interieur. Dat is iets dat ik niet mooi (en ook niet functioneel) vind, laat het stuur gewoon zwart. Zo een lichte kleur van stuur gaat snel zichtbaar vuil zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Weinig' koppel voor die motor, heeft dat te maken met de versnellingsbak? Prachtig design wel, een zeldzaamheid dezer dagen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop voor Aston dat veel ex-AMG GT rijders deze gaan bestellen, de nieuwe mist alles wat deze ‘in overvloed’ heeft: charme, stijl, guts, balls,…

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, BMWMB zei:

Gisterenavond laat werd de nieuwe Aston Martin DB12 voorgesteld. Op het eerste gezicht lijkt het een facelift van de DB11, maar er is heel veel veranderd, om niet te zeggen dat het zo goed als een compleet nieuwe auto is.

https://topgear.nl/autonieuws/aston-martin-db12-2023/

Enkele cijfers: 4.0 V8 van AMG met 670pk en 800Nm, 0-100 in 3,5 sec en 325km/u topsnelheid. Het gewicht van 1.800kg geeft wel aan dat het een GT is. Aston Martin noemt het zelf de eerste Super Tourer ter wereld.

Je ziet dat de auto meer stance geeft gekregen, zodat 'm zich gaat positioneren tussen de DB11 en DBS. De DBS gaat verdwijnen, en er zijn geruchten dat er op termijn terug een Vanquish komt.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 uur terug, tuscani zei:

Komaan @Jokke_vlo, geef carte blanche aan @gTa en laat jullie alletwee eens gaan. (Jokke in zijn portefeuille en gta op de configurator :D )

1. Ja hoor, er komt zeker een dat staat voor mij vast

2. Alleen zal het de DBS zijn en wacht ik daar op (al is mits goede voorwaarden een overgangsauto ook wel mogelijk), volgens Freddy (itt tot wat je zegt) komt die er wel binnen een jaar of 2, zou me ook verbazen dat die er niet komt......... een +700pk met wat meer agressie in.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel nog een V12 DBS he 🙂 ik moet niet persé een nieuwe met V8...... als je zoveel centen legt moet het een + verhaal zijn...... en we weten allemaal dat nieuw niet persé meer vreugde geeft..... 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel me de vraag of zo’n DB12 sportief genoeg is, en niet te zwaar en comfortabel aanvoelt voor leuke Ardennenritten. Mijn gevoel zegt mij dat de Vantage dat beter gaat kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gevoel zou wel eens juist kunnen zijn, maar wat maakt het vandaag nog uit? Alle auto's doen het werk veel te goed, zijn zwaarder. Een auto wat uitdagen en hem tot leven laten komen...... dat kan je vandaag om twee reden niet meer.

Enerzijds de mogelijkheden en gewicht en anderzijds de infrastructuur en controle. Herinner je dat ik bij mijn 991GT3 zei dat ik er nog weinig rijplezier aan had.....omdat de auto echt op rails liep, geen enkele moeite meer. 

Als je nog echt wil genieten heb je auto's nodig die aan 80-100 in een bocht nog tot leven komen, en dat gaat amper nog met nieuwe wagens. 

Dus voor mijn part, heb je theoretisch gelijk, anderzijds: wat boeit het nog. Haal dan een Lotus, Caterham.... of je/een oldtimer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JanC zei:

'Weinig' koppel voor die motor, heeft dat te maken met de versnellingsbak? Prachtig design wel, een zeldzaamheid dezer dagen... 

800 Nm toch een pak voor 'maar' 4 liter TT... maar idd de ZF in die layout kan maar x Nm aan.

GT63S zit voor 639 pk op 900 Nm

2 uren geleden, flupke73 zei:

Ik hoop voor Aston dat veel ex-AMG GT rijders deze gaan bestellen, de nieuwe mist alles wat deze ‘in overvloed’ heeft: charme, stijl, guts, balls,…

 

idd

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Ik stel me de vraag of zo’n DB12 sportief genoeg is, en niet te zwaar en comfortabel aanvoelt voor leuke Ardennenritten. Mijn gevoel zegt mij dat de Vantage dat beter gaat kunnen. 

Daar kan ik u wel in volgen, maar weegt voor mij totaal niet op tegen de looks en 'het gevoel van' deze DB12. (Dit had ook bij de DB11 tov de huidige Vantage hoor). 

Al had er wel een V12 mogen in liggen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

 

1. Ja hoor, er komt zeker een dat staat voor mij vast

2. Alleen zal het de DBS zijn en wacht ik daar op (al is mits goede voorwaarden een overgangsauto ook wel mogelijk), volgens Freddy (itt tot wat je zegt) komt die er wel binnen een jaar of 2, zou me ook verbazen dat die er niet komt......... een +700pk met wat meer agressie in.

Kan je die van jou eens speccen Jokke ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid