Ga naar inhoud

BMW F32 4 Reeks Coupé


kefkie

Aanbevolen berichten

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=class: ContentIntro][TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]Wie goed heeft opgelet heeft gemerkt dat ieder gespotte prototype van de nieuwe 3-serie meer dan twee portieren heeft, en dat is niet zonder reden. BMW heeft de tweedeurs namelijk bewust uit het zicht gehouden omdat die straks niet meer 3-serie Coupé heet, maar 4-serie.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Soms zijn er van die momenten dat autofabrikanten ons met een behoorlijke hersenbreker opzadelen, of beter gezegd we raken de draad enigszins kwijt tussen hetgeen eerder wordt beweerd en later is gedaan. De 4-serie is daar een goed voorbeeld van. Nu is het an sich geen gek idee van BMW om de Coupé-modellen van de 1-serie en de 3-serie respectievelijk 2-serie en 4-serie te noemen; dit wekt immers de indruk dat ze op een hoger niveau staan (hoewel ook iets groter dan een 3) waardoor het hogere prijskaartje is te verantwoorden. Maar aan de andere kant is daar het altijd zo graag in ere willen houden van historisch erfgoed. En als er een merk is waar dit hoog in het vaandel staat, dan is het BMW. Om een lang verhaal vervolgens kort te maken: Hoe gaat BMW dit straks doen als er een nieuwe M3 geïntroduceerd gaat worden?

Raadsel

Zowel in naam als in aantallen is de 3-serie het belangrijkste model van BMW. Historie heeft deze status verworven. Nog meer dan de gewone 3-serie is de M3 het boegbeeld van het merk. Sterker nog, hoeveel autofabrikanten zijn er met zo’n beladen model in hun midden? Afijn, een BMW M3 is alleszeggend, een M3 is – je ziet hem vast al wel aankomen – een coupé. Althans, in eerste instantie. Dat moet, dat heet historisch verantwoord, het fenomeen waar juist BMW zoveel waarde aan hecht.

Maar nu bekend is dat de 4-serie invulling gaat geven aan de 3-serie Coupé, hoe gaat de snelste versie daarvan dan heten? M4? Dat is moeilijk voor te stellen; dat gaat BMW namelijk niet alleen een gewichtige modelnaam kosten maar ongetwijfeld ook klanten. Toch M3 dan maar? Kan. Maar hoe BMW dit dan recht gaat praten is ons een raadsel.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

11025122793_.jpg

110251227669_.jpg

1102512271466_.jpg

11025122712198_.jpg

11025122717120_.jpg

bron: autowereld.com[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af wat de redenering achter de afscheiding is.

Zoals audi dat doet zeker. een A4 zijn dak eraf halen is een A5 en dan kunnen ze er meer voor vragen omdat het een " klasse" hoger is..

denkik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af wat de redenering achter de afscheiding is.

Het tegenovergestelde doen wat Mercedes doet.

Mercedes gaat van hun V6 terug naar I6 --> BMW gaat van I6 naar V6

Mercedes hernoemt hun CLK naar E-coupé --> BMW hernoemt hun 3 coupé naar 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Photoshops moet je nooit serieus nemen.

Nieuwe spyvideo. Ding ziet er een stukje groter uit dan de huidige, gaat ongetwijfeld erg knap zijn.

Aan de hand van deze video lijken mij de verhoudingen heel mooi. Ben benieuwd. Wanneer komt'ie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid