Ga naar inhoud

Flitserdeflits!


Cyrano.ak

Aanbevolen berichten

Enige manier is idd een navigatie-app of -toestel waarin je zelf POI kan opladen. Je vindt online redelijk recente POI-databases met de locaties van vaste flitspalen, ook voor landen waar het verboden is daarvan gebruik te maken (zoals Zwitserland). De meest recente vinden én die snel & trouble free in je app laden is niet altijd evident, evenwel...
Gezien 't Zwitserland betreft en je dus (behalve met een duur mobiel abo of een Zwitserse SIM) beperkt bent qua mobiele data, is Sygic wel een aanrader. Da's een erg goeie standalone navigatie-app die als groot voordeel heeft dat er volledig offline kan gewerkt worden (itt Waze en Google Maps etc), je moet dan natuurlijk wel de kaarten in je mobile device inladen.

De mobiele (allez, semi-mobiele, 't zijn nogal zware kasten maar je ziet ze dan ook redelijk goed staan, behalve als ze ze echt met opzet onmiddellijjk na een tunneluitgang zouden plaatsen maar dat lijkt 't geval niet echt, wegens onvoldoende kijkbereik dan voor die dingen, dus ze staan meestal minstens 10 à 20 meter voor of na een in-/uitgang van een tunnel, of gewoon ergens bloot in de berm, denk ik ... klopt dat wat met jouw bevindingen @Lefty?) kunnen daarop niet, uiteraard. En er is geen enkel user-based meldingssysteem waarin je dat snel genoeg kan opnemen, want al die services zijn er strikt verboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ceke zei:

Bij mij meldt Waze wel dat er 'politie' staat bij sommige flitspalen, maar ook niet bij alle denk ik. 

Laatste keer dat ik er was kwam er geen enkele politiemelding door, nochtans wel voldoende verkenners. Ik denk dat ze dat blocken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit forum kan je ook veel nuttige info vinden (ook al gaan ze iets verder dan enkel detectie :ninja: ) : https://www.rdforum.org/index.php

Bijvoorbeeld specifiek over Zwitserland: https://www.rdforum.org/index.php?threads/89299/

44 minuten geleden, gTa zei:

Laatste keer dat ik er was kwam er geen enkele politiemelding door, nochtans wel voldoende verkenners. Ik denk dat ze dat blocken?

Volgens hun FAQ hebben ze dat inderdaad moeten verwijderen om in regel te zijn: http://www.waze-switzerland.ch/faq#TOC-Speed-cameras

In Frankrijk omzeilen ze dat inderdaad door flitspalen niet als "vaste" controle te tonen, maar als "mobiele" controle (icoontje van kepie met snor).

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een driepikkel op de ring v. Kortrijk, ter hoogte van de insprong aan het vliegveld.  Goed verstopt achter de brug.  Ondertussen doet de begeleider wat vitamine D op vanuit de laadruimte van zijn camionette.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, gTa said:

die als groot voordeel heeft dat er volledig offline kan gewerkt worden (itt Waze en Google Maps etc), je moet dan natuurlijk wel de kaarten in je mobile device inladen.

Even corrigeren: Google Maps kan je wel offline gebruiken. Je kan in de app kiezen om een bepaalde regio (en die is vrij groot) te downloaden op voorhand.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ir_fuel zei:

Even corrigeren: Google Maps kan je wel offline gebruiken. Je kan in de app kiezen om een bepaalde regio (en die is vrij groot) te downloaden op voorhand.

inderdaad. Werkt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Goesting zei:

In Frankrijk omzeilen ze dat inderdaad door flitspalen niet als "vaste" controle te tonen, maar als "mobiele" controle (icoontje van kepie met snor).

Klopt, handig! Was ook nodig van zodra Waze werd "gevraagd" om de waarschuwingszone (4 km op AR en RN, 2 km op RD, ...) altijd voor 3/4e voor en 1/4e achter de vaste flitspaal te leggen. Dat was makkelijk, je wist voor 100% zeker dat je op 3/4e van de zgn. zone de flitspaal tegen kwam. Nu is dat niet meer zo (of zou dat niet meer zo mogen zijn). Vaak wel nog, stel ik vast, maar niet meer zo exact als vroeger.

Daarom is dat melden als mobiele controle van een vaste paal eigenlijk top. :D  Maar in CH zie ik nooit meldingen voor mobiele controles. (Kom er nu ook niet zo vaak als @Lefty of @Porker of @Astraatje bv.)

Quid Duitsland, eigenlijk? Is al eventjes geleden dat ik er nog een serieus stuk door reed. Krijg je daar nog meldingen van mobiele? (De vaste staan er ook niet meer in, dacht ik.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Even corrigeren: Google Maps kan je wel offline gebruiken. Je kan in de app kiezen om een bepaalde regio (en die is vrij groot) te downloaden op voorhand.

Dat klopt. Nog nooit gedaan/gebruikt, maar terechte correctie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even corrigeren: Google Maps kan je wel offline gebruiken. Je kan in de app kiezen om een bepaalde regio (en die is vrij groot) te downloaden op voorhand.

Doe ik ook. Enige irritante aan Maps is dat de snelheid die je aan het rijden bent niet weergegeven wordt. Enkel als je over de max. gaat wordt dat verkeersbord met max. snelheid dan rood of zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Lefty said:

Geen, is bij mijn weten ook op alle beschikbare platforms verboden. Ook op waze niet beschikbaar.

 

Merci.

Ooit Carmunis geprobeerd? Werk wel alleen via je mobilofoon, dus niet altijd ideaal want je hoort niet altijd de verwittiging.

Je hebt ook data nodig. Maar in jouw geval, veronderstel ik, is dat geen probleem.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Klopt, handig! Was ook nodig van zodra Waze werd "gevraagd" om de waarschuwingszone (4 km op AR en RN, 2 km op RD, ...) altijd voor 3/4e voor en 1/4e achter de vaste flitspaal te leggen. Dat was makkelijk, je wist voor 100% zeker dat je op 3/4e van de zgn. zone de flitspaal tegen kwam. Nu is dat niet meer zo (of zou dat niet meer zo mogen zijn). Vaak wel nog, stel ik vast, maar niet meer zo exact als vroeger.

Daarom is dat melden als mobiele controle van een vaste paal eigenlijk top. :D  Maar in CH zie ik nooit meldingen voor mobiele controles. (Kom er nu ook niet zo vaak als @Lefty of @Porker of @Astraatje bv.)

Quid Duitsland, eigenlijk? Is al eventjes geleden dat ik er nog een serieus stuk door reed. Krijg je daar nog meldingen van mobiele? (De vaste staan er ook niet meer in, dacht ik.)

Niet echt. Ben ook in Duitsland het laatste jaar al een paar keer tegen de lamp gelopen. :angry:

Mobiele controles heb ik in CH ook nog niet veel gezien. Maar ik geloof dat ze wel graag es de vuilbak met de camera erin buiten zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/4/2020 om 15:31, Ian zei:


Doe ik ook. Enige irritante aan Maps is dat de snelheid die je aan het rijden bent niet weergegeven wordt. Enkel als je over de max. gaat wordt dat verkeersbord met max. snelheid dan rood of zo.

Op Android wel, op iPhone idd nog niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid