ir_fuel 51.855 Geplaatst: 30 september 2012 Delen Geplaatst: 30 september 2012 Volgens miij ligt de handling afhankelijk van het model tussen levensgevaarlijk en zeer levensgevaarlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 30 september 2012 Delen Geplaatst: 30 september 2012 Over de Griffith en Chimaera: Eerst werd de Griff gelanceerd, was voor sommigen iets te hardcore (qua ophanging, weinig bergvakken/klein koffer) en dus geen echte GT om doorheen Europa te razen. De Chim is dus gelanceerd als een softere versie van de Griffith: een groter koffer, zachtere ophanging. Qua motoren: Alle varianten (400, 400HC, 450, 500 en 430) werden afgeleid van het oude Rover V8 blok, dat zelf was afgeleid van een Buick-blok uit 1960. Motoren zijn dus eerder koppelrijk te noemen, niet bepaald indrukwekkend qua pk/liter. TVR was trouwens zeer optimistisch met hun pk-opgaves: de 400 High Compression bvb zou 275pk moeten hebben, maar in werkelijkheid mocht je blij zijn met 240pk...wat dan weer de officiële opgave was voor de gewone 400. Welke het beste is? Geen idee... hangt af van diegene waar je mee praat. Een 500 is gewild omdat hij zeldzaam is en het krachtigste, maar de 400 en 400HC hebben ook een pak aanhangers. Tweaks: Pré-cat verwijderen: motor kan vrijer ademen, (klein beetje) extra geluid en vooral veel lagere temperaturen onder de motorkap Power assisted steering....verwijderen of volledig laten controleren en zo nodig vervangen. Leidingen lopen dicht bij het uitlaatspruitstuk en durven kapot gaan 100 Ampere-zekering: zit tussen de alternator en de batterij, gaat 'regelmatig' kapot waardoor de auto niet meer start Voor een beter weggedrag: GAZ-shocks of Nitrons Voor de rest: Om lang plezier te hebben van je Chim/Griff: anti-roest behandeling van het chassis. Af-fabriek werd het onderstel gepoederlakt, maar niet deftig genoeg... roesten dat het geen naam heeft. Voor extra plezier: De normale katalysator verwijderen, Y-pipes, sleeved silencers (geperforeerde pijp in de einddemper vervangen door eentje zonder perforaties). En oordopjes. Het weggedrag kan inderdaad omschreven worden als 'interessant'. Vooral in de regen kunnen ze giftig reageren, koppelrijke V8 in een lichte kas zonder rijhulpsystemen... velen hebben de Engelse hagen al van dichtbij bekeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 30 september 2012 Delen Geplaatst: 30 september 2012 Voor de Cerbera: inderdaad de keuze tussen de AJP 8-cilinders en de Speed6. Van dit model weet ik eigenlijk niet zo veel... Speed6 in het algemeen: prachtmotor, maar de beslissing om de oliekanalen te verkleinen en een paar kanalen weg te laten was achteraf gezien niet het beste idee... Veel motoren met zeer weinig kilometer die rijp waren voor de schroothoop, wat er voor zorgde dat enkel de echte TVR-aanhangers het nog aandurfden eentje te kopen. Een aantal bedrijven (bvb Racing Green om de bekendste te noemen) hebben verschillende mogelijkheden om de motor aan te passen (de zogenaamde FFF of Finger Follower Free-koppen) en geven dan ook garantie op de motoren. AJP8 zou betrouwbaarder zijn dan de Speed6, maar in hoeverre dat klopt en hoe betrouwbaar dat dan exact is...geen idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.535 Geplaatst: 30 september 2012 Delen Geplaatst: 30 september 2012 Over de Griffith en Chimaera: Eerst werd de Griff gelanceerd, was voor sommigen iets te hardcore (qua ophanging, weinig bergvakken/klein koffer) en dus geen echte GT om doorheen Europa te razen. De Chim is dus gelanceerd als een softere versie van de Griffith: een groter koffer, zachtere ophanging. Qua motoren: Alle varianten (400, 400HC, 450, 500 en 430) werden afgeleid van het oude Rover V8 blok, dat zelf was afgeleid van een Buick-blok uit 1960. Motoren zijn dus eerder koppelrijk te noemen, niet bepaald indrukwekkend qua pk/liter. TVR was trouwens zeer optimistisch met hun pk-opgaves: de 400 High Compression bvb zou 275pk moeten hebben, maar in werkelijkheid mocht je blij zijn met 240pk...wat dan weer de officiële opgave was voor de gewone 400. Welke het beste is? Geen idee... hangt af van diegene waar je mee praat. Een 500 is gewild omdat hij zeldzaam is en het krachtigste, maar de 400 en 400HC hebben ook een pak aanhangers. Tweaks: Pré-cat verwijderen: motor kan vrijer ademen, (klein beetje) extra geluid en vooral veel lagere temperaturen onder de motorkap Power assisted steering....verwijderen of volledig laten controleren en zo nodig vervangen. Leidingen lopen dicht bij het uitlaatspruitstuk en durven kapot gaan 100 Ampere-zekering: zit tussen de alternator en de batterij, gaat 'regelmatig' kapot waardoor de auto niet meer start Voor een beter weggedrag: GAZ-shocks of Nitrons Voor de rest: Om lang plezier te hebben van je Chim/Griff: anti-roest behandeling van het chassis. Af-fabriek werd het onderstel gepoederlakt, maar niet deftig genoeg... roesten dat het geen naam heeft. Voor extra plezier: De normale katalysator verwijderen, Y-pipes, sleeved silencers (geperforeerde pijp in de einddemper vervangen door eentje zonder perforaties). En oordopjes. Het weggedrag kan inderdaad omschreven worden als 'interessant'. Vooral in de regen kunnen ze giftig reageren, koppelrijke V8 in een lichte kas zonder rijhulpsystemen... velen hebben de Engelse hagen al van dichtbij bekeken. Op hoeveel moet je rekenen voor een goede LHD Griffith? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 30 september 2012 Delen Geplaatst: 30 september 2012 Op hoeveel moet je rekenen voor een goede LHD Griffith? Elke LHD TVR is pakken duurder dan een RHD, het blijft een zeldzaamheid en dus lijkt iedere verkoper er gewoon een zeer hoge prijs op te plakken in de hoop iemand te vinden die absoluut een LHD wil hebben. Wat de zot er voor vraagt en de andere zot er voor geeft dus. Persoonlijk zou ik gewoon een RHD halen, owv prijs en beschikbaarheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 30 september 2012 Delen Geplaatst: 30 september 2012 Persoonlijk zou ik gewoon een RHD halen, owv prijs en beschikbaarheid. Sowieso. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.535 Geplaatst: 30 september 2012 Delen Geplaatst: 30 september 2012 Elke LHD TVR is pakken duurder dan een RHD, het blijft een zeldzaamheid en dus lijkt iedere verkoper er gewoon een zeer hoge prijs op te plakken in de hoop iemand te vinden die absoluut een LHD wil hebben. Wat de zot er voor vraagt en de andere zot er voor geeft dus. Persoonlijk zou ik gewoon een RHD halen, owv prijs en beschikbaarheid. Via google op dit gestoten. RHD zou niks voor mij zijn als daily. 82) TVR Griffith 500 Left Hand Drive: December 1993, blue paint, black leather. First owner and registration unknown. Last owner unknown, last registration known: Belgium. Updated with TVR Tuscan Challenge’s engine, new front hood, new dash, new seats. March 2011: for sale in Belgium with 17.500 kms at 29.500 euros (advertised HERE). http://www.tvrblog.c...eft-hand-drive/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 30 september 2012 Delen Geplaatst: 30 september 2012 Via google op dit gestoten. RHD zou niks voor mij zijn als daily. Not such a big deal. btw, ik lees 'Updated with TVR Tuscan Challenge’s engine', dus is hij uitgerust met een AJP8 ipv een Rover V8. Da's netjes! Kans dat iemand op de keuring merkt dat er een ander blok inligt is natuurlijk redelijk klein. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fernand 2.389 Geplaatst: 30 september 2012 Delen Geplaatst: 30 september 2012 Tof dat er wat actie is in dit topic. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 TVR-interieurs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.903 Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Wat is dienen "bal" onder de versnellingspook en handrem? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 De hoofdvijs om je auto aan elkaar te houden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Schietstoel Die zat eerst enkel in de Chimaera maar ze hebben die daarna gewoon gekopieerd in de Cerbera en dat is niet zo goed afgelopen. Daarmee dat die op de latere modellen, zelfs de cabrio's, niet meer standaard was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.655 Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 De hoofdvijs om je auto aan elkaar te houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Tgoh, zouden we de echte functie verklappen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.903 Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Liefst! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Dat is de Engelse versie van iDrive. Probeer de deurklinken eens te zoeken op de foto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.903 Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 In de deuropbergvakken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Thunder in the Tunnels 2012, zondagochtend vroeg opstaan om met een bende luide karren (hoofdzakelijk TVR) een tunnelrun te doen door Londen en te eindigen op het oude circuit van Brooklands. %3C/a%3E%20%3Ca%20href=%22http://thumbsnap.com/HOyfJcCZ%22%20Target=%22_blank%22%3E Vanaf 6:45 een overzicht van de aanwezige wagen, damn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 16 oktober 2012 Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Die beginbeelden, met al die dampende TVR's... Amai ik wil een Sagaris Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 16 oktober 2012 Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Britten Zoiets wil ik ooit mee doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 16 oktober 2012 Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Stel u voor, met je G-Wiz door een tunnel zoemen wanneer er plots een 50-tal TVR's je voorbij denderen/donderen. Benny, ik ga mee! Met m'n eigen TVR, uiteraard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Glenn-N 8.233 Geplaatst: 16 oktober 2012 Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Lijkt wel een aardbeving. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 16 oktober 2012 Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Wat is dienen "bal" onder de versnellingspook en handrem? Ohja, omdat hierop het antwoord nog niet duidelijk was voor TCT: Het antwoord werd al gegeven. Dient om de deuren van binnenuit te openen. Naar rechts draaien en de rechtse deur gaat open, naar links en de linkse deur gaat open. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 1.991 Geplaatst: 16 oktober 2012 Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Dat doet me denken aan die Top Gear aflevering waar Jeremy aan een groep arbeiders vraagt om de TVR te openen. 't zijn op dat gebied ook "speciallekes". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.