Ga naar inhoud

Jaguar lovers


abtler

Aanbevolen berichten

Eerste eigenaar van de C-type hierboven was trouwens een Argentijn, een zekere J.M. Fangio.:shock: Via de Belgische invoerder van Jaguar op de boot naar Argentinië gezet, waar hij door de F1-kampioen (1x op dat moment) bestuurd zou worden.8)

Wagen zou nooit zwaar gecrashed zijn, origineel koetswerk, originele motor, originele kleurn... Na z'n eerste race-carriere is hij weggezet om pas in de jaren '80 'herondekt' te worden. Recent volledig geprepareerd door JD Classics waar hij nu ook te koop staat (zonder prijsaanduiding, maar zoals hierboven al stond is de vraagprijs rond de 4miljoen £.:grin:)

En dat gaat dan jaarlijks knallen op allerlei classic races, miljaar!:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roadster >>>>>> FHC.

FHC lijkt me meer een gezapige GT, terwijl een roadster er heerlijk sportief kan uitzien en toch nog evenveel klasse uitstraalt:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

C

indexphpactiondlattachtopic134519-7.jpg

De Jaguar E-type van Minshaw. Vorig jaar nog de winnaar van de 6 hours, dit jaar betrokken in een stevige crash tijdens een safetycar-periode. Damn!:o

Spa-Classic_2011-014.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo kroket.

een smurfblauwe xkr-s en een zwarte xkr cabrio met dezelfde kuipzetels in bicolor bruin/zwart.

den deze was bijna aan het kwijlen. :lol:

nog nooit gezien eigenlijk die kuipstoelen op een "gewone" cabrio.

heel knap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pebble Beach, CA, August 14, 2010 – As part of the year long celebration of Jaguar's 75th anniversary the Jaguar design team has created the XJ75 Platinum Concept, a one-of-a-kind design project on display at the Pebble Beach Concours D’Elegance Concept Car Lawn this weekend .

The XJ75 Platinum Concept is the company's first demonstration of the design customisation potential of the striking new XJ luxury salon, emphasising the Jaguar's dramatic interior and exterior styling themes.

“The new Jaguar XJ Platinum Concept celebrates Jaguar's 75th Anniversary, and highlights the uniqueness of the XJ, and more broadly, the increasingly personal nature of luxury cars in today's market,” said Mike O’Driscoll, Managing Director of Jaguar Cars.

“The XJ is thoroughly modern, and captures the innovative and daring character that our founder Sir William Lyons built into every Jaguar. And the design team clearly had some fun making their first one-of-a-kind XJ design concept in that spirit.”

Dominated by a striking white and black contrast theme that suggests precious platinum metal, the XJ75 Platinum Concept is a high-performance 470-hp 2011 Jaguar XJL Supercharged equipped with new ground-hugging front, rear and side sills. Painted a lustrous Satin Matte Pearlescent White, exterior chrome elements have been revised to either a dark chrome or gloss black.

Bespoke 22-inch wheels are black and use a brushed contrast finish.The contrast theme continues with gloss pearlescent white air vents, veneers and diamond stitch suede inserts to the seats and headliner, all set against the backdrop of a full Jet Softgrain leather interior. Suede and leather accents are seen throughout the interior to further material enhancements.

The XJ75 Platinum Concept centre console houses a bespoke clock developed and designed in partnership with the Bremont Watch Company.

An independent British company, Bremont creates beautifully engineered and designed mechanical watches hand assembled in Switzerland.“From a pure design perspective, the XJ75 Platinum Concept is foremost about emphasising the striking proportion and presence of the new XJ, with a distilled black and white theme, which conjures up the sense of precious platinum,” said Jaguar XJ Chief Designer Giles Taylor. “At the same time, the pure sporting character of XJ is brought to the fore by keeping the car's clean graphic approach and further lowering its stance.“On the inside, we played up the XJ's combination of high-end materials and British flair to really have some fun.

The XJ75 Platinum Concept is a design exercise that shows our vision of customization as an inspiration for those enthusiasts who have a taste for strong individuality and visual confidence in their luxury automobiles.”Performance on the XJ75 Platinum Concept is derived from its 5.0-litre Supercharged direct-injection V8 with 470 horsepower and 424 lb.-ft of torque. Entertainment is provided by a 1,200-watt Bowers & Wilkins surround sound system with 20 speakers powered through 15 channels and state-of-the-art sound processing technology.

2010_Jaguar_XJ75PlatinumConcept1.jpg

2010_Jaguar_XJ75PlatinumConcept2.jpg

950492.jpg

950493.jpg

950494.jpg

950495.jpg

950496.jpg

950497.jpg

950500.jpg

Van de velgen ben ik geen grote fan, maar de rest :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond die zelfs nog goed meevallen qua prijs. (allez de 3.0d ervan)

een tijdje zitten kijken op ééntje (donkerrood met beige leder en 20duims velgen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geschift.

Zin om daar komend jaar naar toe te gaan is alleszins groot, alleen zijn zulke evenementen (Goodwood FOS, Goodwood Revival...) best duur in hun totaalpakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

298910_307390629277903_132396390110662_1434975_528255705_n.jpg

William Lyons die een blik werpt op de XJ41/4.

Daarop is de DB7/6cil grotendeels gebaseerd. Zonde dat het dat laatste is geworden en niet bovenstaand wonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Thumb resize.

William Lyons die een blik werpt op de XJ41/4.

Daarop is de DB7/6cil grotendeels gebaseerd. Zonde dat het dat laatste is geworden en niet bovenstaand wonder.

Concepts, blijf het enorm fascinerend vinden. Hoe ze vroeger over de toekomst dachten en wat er uiteindelijk van geworden is en hoe er achteraf op teruggekeken wordt.

Gevonden op deze site toevallig? http://www.aronline.co.uk/

Link naar reactie
Delen op andere sites

34g7y50.jpg

Gevonden op Pistonheads:

I saw 303 recently at CKL, and 302 lives here at Le Mans, having taken to the circuit but once in the nearly 20 years she has been owned by a Belgian, and that was the Revival 2010, when she toured round since he is fanatical about the condition of his car and didn't want it bent. Loads more stories of the owner

but some of it not printable for libel reasons.

All I'm prepared to say about 302 is that the owner thought the body looked "tired" so he had Bob Smith make a new one, exactly as per the original. I and a

few others went berserk when we heard what he was proposing to do and eventually persuaded him to just repair the old shell to keep the history of the car. I

eventually sold the new shell, shown here to an American to build an FIA papered D-type, which was done for him by CKL. But therein is another story which one

day if we meet I'll relate.

Het nieuwe koetswerk dat gemaakt werd

Frontincludingchassis.jpg

RSPanelsnewshell.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid