F40fan 96 Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Als die Indy in goede staat was is dat wel een koopje.Ze gaan +/- 10k voor een onvolledig wrak. Toppers moet je rekenen op +/- 35k optisch was hij in goede staat en hij reed dus echt wel een koopje Quote
F40fan 96 Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Rétromobile was trouwens weer fantastisch vond ik, echt weer leuke dingen gezien, 't was alleen ietsje te druk vanaf de middag... en dat was dan nog gewoon een weekdag, ik wil niet weten wat dat gaat geven dit weekend Quote
Fernand 2.389 Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Rétromobile was trouwens weer fantastisch vond ik, echt weer leuke dingen gezien, 't was alleen ietsje te druk vanaf de middag... en dat was dan nog gewoon een weekdag, ik wil niet weten wat dat gaat geven dit weekend Wij gaan morgen. Quote
Carlito 6.293 Geplaatst: 3 februari 2012 Auteur Geplaatst: 3 februari 2012 Ik ben zo blij dat ik vandaag niet daar geweest ben. Die miserie onderweg Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Ik ben zo blij dat ik vandaag niet daar geweest ben.Die miserie onderweg Viel nog mee, in frankrijk wel stapvoets gereden toen het begon te sneeuwen, maar er in Auchamps (of hoe je't ook noemt) afgegaan, gegeten+boodschappen en toen vertrokken eerst de binnenwegen genomen en aan kortrijk de snelweg op, ver geen kat meer op de baan. Mooie dag afgesloten met een memorabel ritje. Quote
Carlito 6.293 Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 Viel nog mee, in frankrijk wel stapvoets gereden toen het begon te sneeuwen, maar er in Auchamps (of hoe je't ook noemt) afgegaan, gegeten+boodschappen en toen vertrokken eerst de binnenwegen genomen en aan kortrijk de snelweg op, ver geen kat meer op de baan. Mooie dag afgesloten met een memorabel ritje. Ik moet kortrijk-Gent-Antwerpen-Turnhout doen he. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 @@Jupke, wil jij de titel veranderen in 'Retromobile Parijs' aub? Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 Het was een toptoptop editie dit jaar!Heb de veilingen van RM en Bonhams ook bijgewoond.Bij RM zijn voor de officiele opening weer binnengemogen. Wanneer je dan rustig de wagens bent aan het bekijken staat ineens Peter Mullin naast je. Dat was best Hij zei vriendelijk 'hello', meer dan 'hello' terugprevelen lukte me niet...Was wel de kaartjes van mijn fototoestel vergeten. Maar ik heb wel een paar fotootjes met de GSM getrokken, ff uploaden... 1 Quote
Jupke 11.079 Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 @@Jupke, wil jij de titel veranderen in 'Retromobile Parijs' aub?Done 1 Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 Achteraf bezien, véél te weinig foto's, want er stonden vele meer prachtige karren. Maar die zullen de geintresseerden wel over hun FBwall zien rollen zeker... 1 Quote
Carlito 6.293 Geplaatst: 7 februari 2015 Auteur Geplaatst: 7 februari 2015 Pfff, ik wil terug. 1 Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Prachtig! Jammer dat ik er niet kon zijn... Duidelijk wel wat eigenaars die mijn nr niet hebben! Quote
Carlito 6.293 Geplaatst: 9 februari 2015 Auteur Geplaatst: 9 februari 2015 Dat is op zo een beurzen een serieus probleem ja. Ik ben nu niet de meest kritische als het op lak aankomt, maar daar zie ik zelfs mogelijkheden om correcties uit te voeren. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Dat is hé... Dikwijls gedacht dat de forumwaxxers hier wel zaakjes konden doen... Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Voor ons was't een redelijke ontgoocheling... Voorbereiding is natuurlijk de helft van 't verhaal, maar door 't werk thuis konden we niet vroeger vertrekken dan de vrijdagmorgen zelf. Na een 5-tal uren (file-)rijden zijn we eindelijk omstreeks 12h30 op de beurs aangekomen. De Baillon collectie stond volgens de planning voor het grote publiek open van 10 tot 12h, daarvoor waren we dus al te laat. Ik had evenwel de catalogus op voorhand besteld en met het zakformaat boekje en de smoes dat we ons moesten registeren als bieder, zijn we alsnog binnen geraakt in paleis 2.1. Het registeren zat er echter niet meer in, de nummers waren klaarblijkelijk gewoonweg op! Het bijwonen van de veiling zelf zat er dus helaas ook niet meer in. De begeleidende staff werd er overigens ook niet vrolijker of beleefder op, in dat opzicht denk ik dat het verhaal een beetje een slachtoffer van z'n eigen succes is geworden. Al zullen ze daar na de resultaten bij Artcurial niet echt mee inzitten denk ik Uiteindelijk zijn we maar teruggegaan naar het salon zelf, alwaar het ook over de koppen lopen was. Iets na 16h terug nr huis gegaan, ik heb uiteindelijk de veilingprijzen nog moeten opvragen bij m'n schoonvader die het via internet had gevolgd Alles in rekening genomen, denk ik niet om nog terug te gaan naar Retromobile. De beurs zelf is voor mij niet meteen 'de moeite waard' (zeker niet vergeleken met Techno Classica), misschien dat het fijner toeven is op woensdag of donderdag. Voorts is de ligging van de Expo (Pte. De Versailles) niet meteen ideaal Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Woensdag was dit jaar de rustigste dag, overal alles rustig kunnen bekijken, op alle standen ook zonder probleem binnenwandelen en wat praatjes kunnen slaan, donderdag was gwn schandalig druk, echt niet plezant. Vorig jaar was dit dan weer andersom... Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Ik kan enkel maar als tip meegeven om sowieso steeds op woensdag te gaan. Dan kan je alle veilingen bekijken. 1 Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Probleem is dat de veilinghuizen daar geen tiid/geld voor over hebben. Voor de veiling in Knokke vorig jaar hadden we contact met Bonhams. "We hebben 4 auto's die echt te erg zijn, die kunnen zo niet geveild worden. Lukt dat in een namiddag??" Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Probleem is dat de veilinghuizen daar geen tiid/geld voor over hebben. Voor de veiling in Knokke vorig jaar hadden we contact met Bonhams. "We hebben 4 auto's die echt te erg zijn, die kunnen zo niet geveild worden. Lukt dat in een namiddag??" zotjes... Ter plekke lopen wel steeds mannekes rond met voddekes van een merksponsor. Maar die kunnen toch ook niet veel meer dan wa opblinken. Quote
Carlito 6.293 Geplaatst: 9 februari 2015 Auteur Geplaatst: 9 februari 2015 Voor ons was't een redelijke ontgoocheling... Voorbereiding is natuurlijk de helft van 't verhaal, maar door 't werk thuis konden we niet vroeger vertrekken dan de vrijdagmorgen zelf. Na een 5-tal uren (file-)rijden zijn we eindelijk omstreeks 12h30 op de beurs aangekomen. De Baillon collectie stond volgens de planning voor het grote publiek open van 10 tot 12h, daarvoor waren we dus al te laat. Ik had evenwel de catalogus op voorhand besteld en met het zakformaat boekje en de smoes dat we ons moesten registeren als bieder, zijn we alsnog binnen geraakt in paleis 2.1. Het registeren zat er echter niet meer in, de nummers waren klaarblijkelijk gewoonweg op! Het bijwonen van de veiling zelf zat er dus helaas ook niet meer in. De begeleidende staff werd er overigens ook niet vrolijker of beleefder op, in dat opzicht denk ik dat het verhaal een beetje een slachtoffer van z'n eigen succes is geworden. Al zullen ze daar na de resultaten bij Artcurial niet echt mee inzitten denk ik Uiteindelijk zijn we maar teruggegaan naar het salon zelf, alwaar het ook over de koppen lopen was. Iets na 16h terug nr huis gegaan, ik heb uiteindelijk de veilingprijzen nog moeten opvragen bij m'n schoonvader die het via internet had gevolgd Alles in rekening genomen, denk ik niet om nog terug te gaan naar Retromobile. De beurs zelf is voor mij niet meteen 'de moeite waard' (zeker niet vergeleken met Techno Classica), misschien dat het fijner toeven is op woensdag of donderdag. Voorts is de ligging van de Expo (Pte. De Versailles) niet meteen ideaal Ligt er vooral aan wat je zoekt. Parijs is een grote showroom met top-klassiekers. Ben je een fanaat die graag met bereikbare classics rijdt, er zelf aan sleutelt en onderdelen nodig hebt ben je in Essen inderdaad 'tig keer beter af. Retro Classics in Stuttgart is ook beter op dat vlak Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Ligt er vooral aan wat je zoekt. Parijs is een grote showroom met top-klassiekers. Ben je een fanaat die graag met bereikbare classics rijdt, er zelf aan sleutelt en onderdelen nodig hebt ben je in Essen inderdaad 'tig keer beter af. Retro Classics in Stuttgart is ook beter op dat vlak Welja, ik denk dat dat het goed samenvat. Er staan inderdaad een ongelofelijke overdaad aan onbetaalbare en prachtige automobielen bijeen maar als je daar niet 'op't gemak' van kan genieten omdat het retedruk is... Toegankelijkheid is dan ook nihil. Ik denk dat ik me dan inderdaad beter amuseer als het wat tastbaarder wordt voor een amateur als mezelf Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.