BMWMB 12.348 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 Willen we de Ardennerit nog eens doen? Ik zal dan de 964 nemen. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 3 minuten geleden, BMWMB zei: Willen we de Ardennerit nog eens doen? Ik zal dan de 964 nemen. voor mij goed. Ardennenrit - Oldtimer edition Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 Zojuist, Liquid Li0n zei: voor mij goed. Ardennenrit - Oldtimer edition De enige juiste conclusie in een EV topic 2 1 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 25 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Zou ook mijn E34 nog eens van stal moeten halen. Ik heb er wel zoiets gelijkaardig als dit ingekapt. https://www.oliehandel.be/wynns-loodvervanger Er was zo een stand op het interclassics salon in Antwerpen waar ik zulke 2 busjes heb gekocht. Loodvervanger als additief is wel iets anders dan wat je zou willen doen voor Ethanol. Dit additief heeft wel zin bij oldtimers Samen met pure 98 tanken. Maar dat is dus omdat benzine geen lood meer mag bevatten en dat is het gevolg van een verandering van heel wat voor Ethanol. 1 Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 2 uren geleden, BMWMB zei: Vergelijkbaar met het verbruik van mijn Audi etron GT. 2 uren geleden, BMWMB zei: Neen, dan zal het richting 30 gaan, maar zeker niet meer, toch niet aan 140. Vergeet het verschil in frontaal oppervlak niet Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 3 uren geleden, DDke zei: Vergeet het verschil in frontaal oppervlak niet Mispak je niet aan de stroomlijn van een iX. Mijn i5 verbruikte eigenlijk niet minder dan de iX. Quote
fredoo 38 Geplaatst: 20 augustus 2025 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2025 Ondertussen al iets verder in m’n zoektocht: - Porsche Taycan: mooie aanbiedingen, maar de ruimte op de achterbank valt tegen - Mercedes EQS: testrit gedaan, rijcomfort en ruimte zijn perfect, looks vallen tegen, ouder tov i7 - bmw i5 m60: testrit gedaan, leuke wagen, kofferruimte t.o.v. mijn huidige i4 is minder, geen vooruitgang in range - bmw i7: testrit gedaan, interessante aanbiedingen vs nieuwprijs, extreem comfortabel interieur en fantastisch om lange trips mee te doen, kofferruimte is ook ok, enigste 2 twijfelpunten momenteel: toch wel groot om dagelijks te parkeren in de stad en in ondergrondse parkeergarages + het is een ‘7’ Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 20 augustus 2025 Geplaatst: 20 augustus 2025 1 uur geleden, fredoo zei: het is een ‘7’ Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 16 uren geleden, fredoo zei: - bmw i7: momenteel: toch wel groot om dagelijks te parkeren in de stad en in ondergrondse parkeergarages + het is een ‘7’ Kan die zichzelf niet parkeren ? Tegenwoordig marcheren die systemen verdomd goed. De tijd dat je lacherig kon doen er over, is voorbij. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 19 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Kan die zichzelf niet parkeren ? Tegenwoordig marcheren die systemen verdomd goed. De tijd dat je lacherig kon doen er over, is voorbij. Kan zich zeker vanzelf parkeren. Maar hij kan de parkeerplaats niet groter maken. i7 is 5m39 ... Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 1 hour ago, ex-Mooseman said: Kan die zichzelf niet parkeren ? Tegenwoordig marcheren die systemen verdomd goed. De tijd dat je lacherig kon doen er over, is voorbij. Ja geweldig, tot je daar ondergronds staat tussen 2 SUVs en je aan beide kanten 10cm hebt om je deur open te doen. En nog erger, die naast je dus ook als ze terugkomen. + de enorme lengte. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Het blijft een bakbeest, natuurlijk, dat ga je met geen enkele technologie weg kunnen steken. Als er twee zo dicht staan, dan kun je die zelfstandig uit het gat laten rijden. Maar die naast je gaan dat wss niet kunnen, laat staan dat iedereen even behoedzaam is bij het openen van de deuren van hun auto, of bij het passeren tussen twee auto's. Soit, als je met een dikke 7 rijdt, dan moet je chauffeur dat maar doen. Quote
ir_fuel 58.280 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Just now, ex-Mooseman said: of bij het passeren tussen twee auto's. Madamme met de oversized sjakosh aan de schouder bv. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Zwijg stil... de deuren van mijn auto zijn goed bekrast. Ik ben er bijna zeker van dat de oorzaak te zoeken is bij de smalle parkeerplaatsen in de parkeergarage op het werk: sjacochen in allerlei formaten, laptoptassen, zakken met dossiers,... en dan er nog eens tussenkruipen om de laadkabel te gaan (ont)koppelen Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 parkeerplaatsen ondergronds of in de straat worden altijd maar kleiner, terwijl de auto's groter. Een 3 serie is nu het formaat van een 5 serie vroeger. Of een Polo het formaat van een oude Golf etc Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Klopt. Ik moet er niet aan denken dat ik elke dag op een parking naast ander auto’s zou moeten staan. Bij ons op kantoor is het achter elkaar. Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Je leert dat wel vond ik. Ik reed bv nooit nog een ondergrondse in of parkeerde mij wat verder. ( indertijd met de Q7) maar nooit echt gestoord. Enkel idd bij parallel parkeren soms vervelend dat je niet in een gat kan. Maar zoveel ging ik toch niet naar een stad en je gaat dus meer focussen op haakse vakken. In deze keuze dus 100% de 7 voor mij. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Zojuist, tuscani zei: Je leert dat wel vond ik. Ik reed bv nooit nog een ondergrondse in of parkeerde mij wat verder. ( indertijd met de Q7) maar nooit echt gestoord. Enkel idd bij parallel parkeren soms vervelend dat je niet in een gat kan. Maar zoveel ging ik toch niet naar een stad en je gaat dus meer focussen op haakse vakken. Sjarel, het gaat niet over kunnen parkeren he. Maar over mensen die hun deur in mijn kar kletsen Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 6 minuten geleden, DDke zei: Sjarel, het gaat niet over kunnen parkeren he. Maar over mensen die hun deur in mijn kar kletsen Dat heb je overal spijtig genoeg. Of je nu een tesla of een 7 of gelijk wat hebt.. zelfs de abarth heeft schade in de zijkant van anderen en hij is een scheet groot. daar heb ik mij al lang over gezet. Mij gaat het vooral over eigen comfort qua parkeren en dat was ook de oorspronkelijke post dacht ik. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 5 uren geleden, Tommie zei: Kan zich zeker vanzelf parkeren. Maar hij kan de parkeerplaats niet groter maken. i7 is 5m39 ... Eerste dag met mijn transit, die maar 10 centimeter langer is, een parking ingereden in Duitsland waar de max lengte 5 meter was, zag het pas wanneer ik al beneden aan de slagboom was Dan moet je inderdaad al eens een plaatsje zoeken waarbij je niemand hindert. Hoe is de draaicirkel van zo een i7? Want dat doet veel vind ik van hoe je met die lengte om kan gaan in het dagelijks gebruik. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Draaicirkel is zeer kort in verhouding, door de meesturende achteras. Ik heb al ettelijke 1000’en kilometers gereden met de i7 en ik zou die perfect als daily kunnen gebruiken. Heel aangename ketel. Voelt pas groot aan als je hem ergens moet insteken… (that’s what she said) 1 3 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 6 uren geleden, Liquid Li0n zei: parkeerplaatsen ondergronds of in de straat worden altijd maar kleiner, terwijl de auto's groter. Parkeerplaatsen worden echt wel groter, zowel op straat als in garages. Imo. Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Op 20/8/2025 om 21:10, fredoo zei: - bmw i5 m60: testrit gedaan, leuke wagen, kofferruimte t.o.v. mijn huidige i4 is minder, geen vooruitgang in range Huh?! Hoe kan die koffer kleiner zijn? Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Er kwam onlangs een i7 naast mij staan aan een Fastned. Indrukwekkende kar (de deuren gingen zelfs automatisch dicht ), maar toch… Bijlange niet zo mooi als een MB S-klasse (die dan weer niet als ev te krijgen is uiteraard). Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.