Ga naar inhoud

Zakelijk elektrisch , wat te kiezen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dixit UK journalisten is een Polestar 3 echt goed en een Polestar 4 echt NIET goed

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Parsifal zei:

Geen idee... wel het proberen waard. Heb gehoord dat ze redelijk agressieve kortingen geven voor fleet...

We zijn bijlange nog niet aan kiezen toe…

Geplaatst:
Op 29/8/2025 om 16:34, tuscani zei:

Altijd graag met Audi gereden, maar puur op EV vlak, is mijn vertrouwen er niet bij hun. 

Dit snap ik niet goed.

Ze hebben er lang over gedaan om hun modellen op de markt te brengen, maar dit heeft volgens mij wel als voordeel dat ze niet zoals Volvo/Polestar de auto's uitbrengen terwijl ze eigenlijk nog een jaar aan de software hadden moeten voortwerken.

Q6 e-tron lijkt mij de meest logische opvolger voor de Q7 eigenlijk.
Efficiënte motoren en 800V technologie om snel te laden.

Geplaatst:
20 minuten geleden, kwiekie zei:

Dit snap ik niet goed.

Ze hebben er lang over gedaan om hun modellen op de markt te brengen, maar dit heeft volgens mij wel als voordeel dat ze niet zoals Volvo/Polestar de auto's uitbrengen terwijl ze eigenlijk nog een jaar aan de software hadden moeten voortwerken.

Q6 e-tron lijkt mij de meest logische opvolger voor de Q7 eigenlijk.
Efficiënte motoren en 800V technologie om snel te laden.

Q6 is voor mij eerder Q5 grootte, kheb een tijdje met een eerste gen e-tron ( toen nog zonder cijferaanduiding) gereden, en die was zelfs merkelijk kleiner dan mijn Q7. Zou dus eerder voor een Q8 gaan dan, maar als ik overal hun verbruikscijfers hoor/lees en de problemen nog steeds met warmtepomp, is mijn vertrouwen nog steeds niet 100%.  

De ex90 staat daarom ook niet bovenaan mijn lijstje. Maar van Polestar lees ik minder problemen,  ofwel lees ik erover?

Geplaatst:

Ik heb dot weekend een testrit gedaan met de EX90 en was aangenaam verrast over de ruimte / zitpositie / afwerking / rijden.

De software problemen (of geraken die opgelost met updates) en de mogelijks hogere verbruikscijfers op de autosnelweg doen me twijfelen.

Geplaatst:
9 uren geleden, tuscani zei:

Q6 is voor mij eerder Q5 grootte, kheb een tijdje met een eerste gen e-tron ( toen nog zonder cijferaanduiding) gereden, en die was zelfs merkelijk kleiner dan mijn Q7. Zou dus eerder voor een Q8 gaan dan, maar als ik overal hun verbruikscijfers hoor/lees en de problemen nog steeds met warmtepomp, is mijn vertrouwen nog steeds niet 100%.  

De ex90 staat daarom ook niet bovenaan mijn lijstje. Maar van Polestar lees ik minder problemen,  ofwel lees ik erover?

Polestar3 is op gebied van koffer kleiner dan de Q6. 

Geplaatst:
2 uren geleden, fredoo zei:

Ik heb dot weekend een testrit gedaan met de EX90 en was aangenaam verrast over de ruimte / zitpositie / afwerking / rijden.

De software problemen (of geraken die opgelost met updates) en de mogelijks hogere verbruikscijfers op de autosnelweg doen me twijfelen.

ik heb er al zeker 15 gezien, waarvan eentje in noodloop op de pechstrook, even voor de afrit, ruw geschat op 1,5km van de Volvo-dealer, dus hopelijk wist hij die daar zijn

Geplaatst:
1 uur geleden, BelgianRally zei:

Polestar3 is op gebied van koffer kleiner dan de Q6. 

Ik wist zelfs niet dat ze al rond bollen. Dus sowieso nog eens gaan bekijken.  Enkel op het autosalon kunnen bekijken als proto en toen was net de kofferklep stuk. Misschien kenden ze me al, dat ik vooral de koffer check.  :D

Geplaatst:
52 minuten geleden, flupke73 zei:

Neem je dan een bot stro mee?

Sergio was van deze streek he.

( testrit met een smart in het achterhoofd)

Geplaatst:

't is eens iets anders.

2e4bdaa7-07ec-44cc-849a-ec78f8bd17da?rul

en zijn precies nog best knap binnenin.

cd115b32-fa10-4364-bc6c-0c4f35bfc4d2?rul

Geplaatst:

Ik heb eens een test gelezen van dat spel. Verbruik schijnt een ramp te zijn.

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik heb eens een test gelezen van dat spel. Verbruik schijnt een ramp te zijn.

Ah? Was me net wat aan het verdiepen en viel mee volgens hun. Tussen de 19 en 22 gemiddelde dacht ik te lezen,  waar de eqs ( of wat is de benaming van de grote suv ev van mercedes) rond de 27 zat. Sowieso moeten ze nog wat zakken ook. :D

en blijkbaar ook een goede snellader.

Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

't is eens iets anders.

2e4bdaa7-07ec-44cc-849a-ec78f8bd17da?rul

en zijn precies nog best knap binnenin.

belachelijk lelijk, schreeuwerig en overdreven groot in het echt

de personen die er mee rijden verklaren al veel

• Grappig 1
Geplaatst:

SUV i.c.m. vlotte snelwegkilometers is sowieso dodelijk voor uw elektrisch rijbereik. Daarmee dat ze daar de grootste batterijen in proppen om het enigszins acceptabel te houden. 

Geplaatst:
3 uren geleden, Timo zei:

belachelijk lelijk, schreeuwerig en overdreven groot in het echt

de personen die er mee rijden verklaren al veel

al een paar keer zien rijden. Precies trage bakken, zie ik altijd vooraan een rij auto's rijden. Traag optrekken aan de lichten, traag optrekken bij oprijden autostrade, traag in het middenvak rijden, ...

Auto doet me in het zwart aan een goedkope batmobile denken aan de achterkant. Wat hoekige vleugeldingen en zo.

Geplaatst:

Ik zie daar vooal oudere, grijze mannen in rijden, precies. 

Geplaatst:
39 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik zie daar vooal oudere, grijze mannen in rijden, precies. 

Hier in de Kempen allemaal blonde vrouwtjes ermee.

Geplaatst:
49 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Hier in de Kempen allemaal blonde vrouwtjes ermee.

allen naar de kempen 😛

Geplaatst:

Hier in Antwerpen-Zuid rijdt er zo'n Lotus met als nummerplaat "ONKOST"

Zegt genoeg over het volk dat zoiets koopt.

Geplaatst:
10 minutes ago, Parsifal said:

Hier in Antwerpen-Zuid rijdt er zo'n Lotus met als nummerplaat "ONKOST"

Zegt genoeg over het volk dat zoiets koopt.

Dat kan je over veel auto's zeggen.

Denk je dat de Tesla Model S rijder zo een prachtfiguur is? :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat kan je over veel auto's zeggen.

Denk je dat de Tesla Model S rijder zo een prachtfiguur is? :D 

Zo een lotus is een mooie opvolger voor zijn tesla geweest. Vermoedelijk een x en een van de eerste indertijd.

Geplaatst:

Vaak ook dragers van die leuke fleurige hemdjes

image.png.1feef1e549b071976bdb74a670b6339c.png

• Grappig 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid