Mvl 319 Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 Bon M'n moeder heeft haar C70 D5 nieuw gekocht begin 2007 en deze begint na bijna 5 jaar wat z'n tanden te tonen en sowieso wordt er toch na 5 jaar afgeschreven. Tijd om te beginnen kijken voor een nieuwe dus, net nu met de nieuwe hogere VAA toch wel een beetje een domper. Hebben nog geen gedacht van wat er zou kunnen in de plaats komen. Was haar eerste diesel na 20 jaar benzine en tevens ook haar eerste cabrio met automaat, het diesel gedeelte beviel haar toch niet volledig maar ze wil zeker terug een cabrio met automaat maar 't zou dit keer weer een benzine worden. Voorwaarden zijn: * Cabriolet maar geen pure 2-zitters dus 4 pers. of eventueel 2+2 mag ook * Benzine (20-25k km per jaar en doet veel korte afstanden) * Automaat * Nieuw of jong 2de hands * Recenter model geen einde loopbaan * Een betaalbaar bedrag aan VAA en BIV * Moet spijtig genoeg geen BMW hebben * Geen autoliefhebster maar ze rijdt wel graag met een mooie wagen die goed uitgerust is en goed vooruit gaat (ze durft wel eens planken :grin:) * Een 6-cilinder zou wel mogen maar hoeft niet per se * Rond 200pk of meer dus * Budget is flexibel reken rond 50k 65k max Waaraan denken jullie? Ideeën? Mogelijkheden? Mvg, Quote
Phil 12.490 Geplaatst: 3 januari 2012 Geplaatst: 3 januari 2012 (aangepast) Ik denk direct aan de Mercedes E Cabrio in deze klasse, zeer knappe kar en ideaal om te cruisen, 250 of 350 CGI met AMG pack en wat opties bij voorkeur. Makkelijk te vinden als junge Sterne in DE. Paar voorbeelden. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=144685369 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=154489600 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=151039351 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=154467395 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=155072903 500 is ook leuk maar serieuze VAA vrees ik. 3 januari 2012 aangepast door Phil Quote
Mvl 319 Geplaatst: 3 januari 2012 Auteur Geplaatst: 3 januari 2012 Heb al wat rondgeneusd en de E-cabrio vind ik persoonlijk ook een excellente keuze zoniet de beste, grappig dat je direct ook aan dit model denkt. Alleen weet ik niet of de mama de stap naar Mercedes zou willen zetten ze rijdt al bijna heel haar leven met Audi en Volvo. Van BMW is ze sowieso geen fan, Mercedes zou nog lukken zal ze moeten overtuigen. Een testrit zou waarschijnlijk wonderen doen. Aanbod van (dikkere) benzine's in BE is wel bijna nihil. DE it is! Lexus IS250C en Infinity G37S cabrio zijn ook al de revue gepasseerd maar zijn afgevallen. De Lexus is geen beauty te lompe kont en ook die IS-neus, toch al een ouder model ook. De 2.5 V6 blijkt ook te licht te zijn voor de zware kas. De infinty heeft wel een sterke motor 325pk 3.5 V6, leuke sound ook maar de taksen zullen hoog zijn. Eén zien staan in Parijs over 't laatst design is een tegenvaller ziet er 'klein' en Hyundai-ish uit, 't was direct een no-go voor de moeder. Beiden zullen ook een ramp zijn qua restwaarde. Audi A5 Cabrio moet ik nog es voorleggen. Benzines zullen wel ook niet dik gezaaid zijn... Een heel andere denkpiste die ik m'n vader horen zeggen heb, iets zuinig laag C02 hybride kopen genre Lexus CT200h en privé een 997 cabriolet of targa voor in het weekend. Ben ik ook wel voor te vinden Quote
Mvl 319 Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Geplaatst: 24 januari 2012 (aangepast) 'T zal hoogstwaarschijnlijk een nieuwe A5 Cabriolet 2.0 TFSI Quattro S-Tronic worden maar nog niets besteld, gekeken voor een S5 Cabrio jong 2dehands maar spijtig genoeg te duur in VAA (danku regering di rupo...). De 2 liter benzine valt nog te betalen aan VAA en BIV. Gaan kijken bij Latem Motors dit weekend daar stond een donkergrijze met kastanjebruin interieur en ook een bruine kap. Moeder was verkocht De facelift is wel een knappe en subtiele evolutie maar wanneer zou dan de opvolger uitkomen binnen 2j-3j? Wel een beetje spijtig dat je dan met het 'oud' model rondrijdt aangezien moeder altijd 4-5j met dezelfde rijdt. 26 januari 2012 aangepast door Mvl Quote
Mvl 319 Geplaatst: 3 februari 2012 Auteur Geplaatst: 3 februari 2012 Wat? Een nieuwe A5 facelift cabriolet 2.0TFSI Quattro met DSG, gedaan met diesel :grin: Quote
Mvl 319 Geplaatst: 10 februari 2012 Auteur Geplaatst: 10 februari 2012 We gaan 'm afhalen deze namiddag:party: Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 We gaan 'm afhalen deze namiddag:party: Topic aanmaken en foto's posten, dan maar! Quote
Mvl 319 Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Geplaatst: 12 februari 2012 Hier alsvast een foto De kleuren zijn erg mooi uitgevallen imo lavagrijs met bruine kap en bruine zetels. Quote
Ambi 1.758 Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Knap met die bruine kap ! 3.0 TFSI was misschien nog een optie geweest, maar die vind je zeer weinig denk ik. Quote
Mvl 319 Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Geplaatst: 12 februari 2012 Knap met die bruine kap !3.0 TFSI was misschien nog een optie geweest, maar die vind je zeer weinig denk ik. De 3.0 TFSI is niet verkrijgbaar in BE. Enkel de 1.8 en 2.0 TFSI en dan direct de S5. Wel leuk toch dat het weer eens een benzine is, zacht draaien en dat trekken tot 6000rpm is wel weer eventjes wennen ivgl met een diesel. Rijdt echt goed trouwens met die Quattro, wegligging en grip zijn zeer goed. De DSG-bak schakelt ook fenomenaal. Erg goede wagen, zijn er heel tevreden mee. Quote
Pieters 14 Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Mooie wagen! DSG + 2.0tfsi = perfecte combo. Proficiat! Quote
Mvl 319 Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Geplaatst: 12 februari 2012 Het bruine interieur, met het afgeplat sportstuur dat zalig goed in de hand ligt. Quote
Baiden 522 Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Ziet er dik in orde uit! Zwaar fan van het interieur. Quote
Mvl 319 Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Geplaatst: 12 februari 2012 Knappe velgen! Mooie wagen!DSG + 2.0tfsi = perfecte combo. Proficiat! Thx! De motor en versnellingsbak zijn inderdaad perfect op elkaar afgespeeld. Quote
Phil 12.490 Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 De 3.0 TFSI is niet verkrijgbaar in BE. Enkel de 1.8 en 2.0 TFSI en dan direct de S5. Wel leuk toch dat het weer eens een benzine is, zacht draaien en dat trekken tot 6000rpm is wel weer eventjes wennen ivgl met een diesel. Rijdt echt goed trouwens met die Quattro, wegligging en grip zijn zeer goed. De DSG-bak schakelt ook fenomenaal. Erg goede wagen, zijn er heel tevreden mee. 3.0 TFSI = S5 Knappe kar! Nog niet ingeschreven? Quote
Mvl 319 Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Geplaatst: 12 februari 2012 3.0 TFSI = S5 Knappe kar! Nog niet ingeschreven? Weet ik maar in DE is er de 3.0TFSI met 272pk ter vervanging van de oude 3.2 FSI en die toegeknepen versie van de S5 motor is niet beschikbaar in BE en NL. Thx! Kleurencombo is enorm geslaagd vinden we hier thuis. Inderdaad nog niet ingeschreven, de BIV wordt 2k goedkoper na 1 maart Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.