Ga naar inhoud

BMW M140i, VW Golf 8.5 GTI of Hyundai i30N of nog iets anders?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De hyundai i30n is beste bang for the buck! Dat zou mijn keuze zijn mocht ik nog met een FWD willen rijden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Jules_W zei:

Een mini cooper is anno 2025 geen coole auto meer voor jonge mannen. Die willen golfjes en hyundai’s. Helaas…

Deze vind ik wel "cool", ben het er ook wel mee eens dat ze me ook minder zeggen, die van mij heeft nog karakter door de supercharger en ze zijn nog klein.

FB_IMG_1757442475651.jpg.d4f6f3157d3db09ff68a5075717b5e83.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nog altijd fan van onze Clubman, soms vind ik het wel jammer dat het geen S is maar dat ging dan mogelijks miserie geven om leerling-chauffeurs mee te verzekeren? Binnen enkele maanden hopelijk nummer 2 leren rijden hiermee.

Geplaatst:

Onze Mini is een echte meisjes-auto,  chocolatebrown met zwart dak, strepen, spiegels en wielen.  Tweekleurig halflederen interieur in antraciet en toffeekleur. 

Maar t is wel een geestig karretje.  Ik heb er zelf bijna drie jaar als woon-werkverkeer daily mee gereden, en ik vond dat wel amusant. 

Geplaatst:

Ik heb me kostelijk geamuseerd met mijn clubman. Als ik eerlijk ben is dat de auto die me tot nu toe het meeste is bijgebleven . Wellicht keek ik er toen ook teveel met een roze bril naar, moest ik vandaag opnieuw kunnen rijden met die auto zou ik er wellicht een stuk minder vrolijk van worden. Ik denk dat je eerste “fun”auto je zoiezo bij zal blijven. Ongeacht wat het uiteindelijk zal worden. Slechte opties heb ik nog niet zien passeren. Beetje op het randje van fout, maar je bent maar één keer jong. Nu kan het nog 😀

Geplaatst:
23 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Ik zou voor zoiets gaan. Heel fijne auto denk ik, en zonder het foute imago van een Golf R / GTI.

Ik vind dit mogelijks nog fouter dan een Golf GTI of R. 

Dit is voor mij de nieuwe Subaru Impreza. Het volk dat daarmee rijdt, heeft per definitie altijd een T-shirt of pet aan uit de Hyundai Motorsport catalogus. 

• Grappig 1
Geplaatst:
13 minuten geleden, Maxime S zei:

Ik vind dit mogelijks nog fouter dan een Golf GTI of R. 

Dit is voor mij de nieuwe Subaru Impreza. Het volk dat daarmee rijdt, heeft per definitie altijd een T-shirt of pet aan uit de Hyundai Motorsport catalogus. 

Mocht die verkrijgbaar zijn zonder biesje op de spoilers zou dat nog meevallen denk ik. Die auto rijdt echt wel plezant! Maar je hebt gelijk dat het veel petjesvolk is die ermee rijden.

Geplaatst:

Ik vind ook dat sommige het foute imago van de GTI overdijven.

Ja de plaatselijke mocro cokedealtertjes rijden er heel graag mee rond, eveneens de lokale VAG-johnnie. Dat zijn dan vaak ook wel de types met brulpijp hier en extra spoilerke daar.

Maar evengoed de plaatselijke vrouw van de notaris of zelfs bejaarden, zie ik rondrijden in een GTI

Zo zag ik deze morgen nog een zilverkleurige Golf VIII GTI met een simpele zilveren velg onder en keurige oude heer achter het stuur.

De GTI is voor mij dus een allemansvriend, waar je overal mee kan komen. Met de Civic Type-R of I30N heb ik dat gevoel toch veel minder.

• Vind ik leuk 9
Geplaatst:
3 minuten geleden, mrbbs zei:

Mocht die verkrijgbaar zijn zonder biesje op de spoilers zou dat nog meevallen denk ik. Die auto rijdt echt wel plezant! Maar je hebt gelijk dat het veel petjesvolk is die ermee rijden.

ik twijfel zeker niet aan de kwaliteiten van die auto.
Een Impreza is/was ook een fantastisch apparaat... maar het volk dat daarmee rijdt ... 👀

Geplaatst:

Tja, wat is 'fout', niet vergeten dat het gaat om een gast van 22j., da's iets anders dan voor pakweg een 45-jarige

Op mijn 22 reed ik een Alfa 33 met 88pk, elke hot hatch ik hier zie passeren heeft minstens drie keer zoveel vermogen.... 

Geplaatst:
8 minuten geleden, Maxime S zei:

ik twijfel zeker niet aan de kwaliteiten van die auto.
Een Impreza is/was ook een fantastisch apparaat... maar het volk dat daarmee rijdt ... 👀

Mij boeit het eerlijk gezegd niet zoveel welk ander volk ermee rijdt of wat het imago is.

Interieur van de I30N vond ik wel tegenvallen qua stijl/afwerking, al was dit niet de facelift waar ik mee gereden heb.

Geplaatst:
7 minuten geleden, kwiekie zei:

Mij boeit het eerlijk gezegd niet zoveel welk ander volk ermee rijdt of wat het imago is.

Snap ik en eigenlijk zouden we ons daar geen kl*ten mogen van aantrekken. Maar ik heb (helaas) toch wel een reeks auto's waar ik liever niet in gezien ben 🥶

Geplaatst:

300+ pk uit eender welke motor is vandaag ofwel "te veel" of "niet te veel", afhankelijk van hoe je rijdt. Ik zie genoeg Golfkes GTI en consoorten gecrasht op onze Gentse wegen, hier, omdat er onoordeelkundig mee wordt gereden.
Ik heb zelf een M140i RWD (met sper) en dat rijdt absoluut niet gevaarlijker dan een Golf R of een Audi RS3. Immers: je rijdt sowieso met je rijhulpen aan (bij mij standaard een druk op de knop zodat-ie in 'Traction' staat en wat slip toelaat, zodat m'n sperdifferentieel tenminste iet of wat tot z'n recht komt) en dat knijpt snel genoeg de nodige power dicht en/of remt op de hoeken bij zodat je niet (zoals vroeger met rwd auto's zonder enige rijhulpsystemen) pardoes achterstevoren stond als je niet bij de pinken was.
Bijkomend: als je voorzichtig genoeg bent en niet als een halve zool aan de slag gaat, krijg je er ook véél meer rijplezier van terug met DSC/ASC uitgeschakeld. (Feit is wel dat een GTI TCR of een R minstens even speciaal/sportief rijdt als een M140i, die laatste is gewoon een BMW '1 met een droom van een 6cyl in 't vooronder, niks ///M qua rijden oid). Want draai of keer het zoals je wil: met een rwd platform aan de slag gaan en het spel van 't beheersen van slip/drift ... leukers dan dat is er toch niet. Zeker als alternatief voor het "als een petjespeet met een AK47-knalketel wat geluidsoverlast gaan plegen" is er geen vergelijk. Temeer al dat pops & bangs geknal in de komende jaren (en sneller dan we denken) sterk geviseerd zal worden (en terecht).

Volgens mij echt een stevige kortsluiting in het hoofd van sommigen dat een 3-liter 6-cilinder met 300ish pk "erover" is terwijl een een 2-liter 4-pitter (met de vreselijke pops & bangs erbovenop, godbetert) dan niét "erover" is. 't Is echt waanzin te denken dat je kind met die laatste veiliger en minder crash prone onderweg zal zijn dan met die eerste - véél bepalender op dat vlak is de attitude van je kind. 140 knallen op een provincieweg en door een misrekening of simpelweg overmoed een verhoogde middenberm passen, dat doe je zeer succesvol met élke 300pk hot hatch.

That said: een M140i is absoluut niet dé gedroomde hot hatch voor iedereen. Om het vanuit petrolhead-perspectief interessant te houden, zou ik dan absoluut richting Audi 5-pitter adviseren. Temeer omdat de 2 laatste generaties RS3 ook écht wel bloedmooi zijn.

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

De Audi RS3 is ook voor "petjesvolk" he.

Uiteindelijk heeft elke auto in die klasse met "petjesvolk" te maken, met dat verschil dat de goedkopere gekocht worden door petjesvolk dat in de Brico werkt, en de duurdere door petjesvolk dat in de chemie werkt.

Ik zou daar echt niet naar kijken als argument om iets wel/niet te kopen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 uren geleden, ir_fuel zei:

Uiteindelijk heeft elke auto in die klasse met "petjesvolk" te maken, met dat verschil dat de goedkopere gekocht worden door petjesvolk dat in de Brico werkt, en de duurdere door petjesvolk dat in de chemie werkt.

Ja en nee. Als je dat in CH ziet rijden, met een top klassieke spec, met een vrouw in van +65 jaar.. maar bij ons is het dan vaak helemaal omgekeerd.

Geplaatst:
1 hour ago, SpeedExceed said:

Ja en nee. Als je dat in CH ziet rijden, met een top klassieke spec, met een vrouw in van +65 jaar.. maar bij ons is het dan vaak helemaal omgekeerd.

En wat maakt dat uit voor je eigen aankoop? Je bent toch niet verplicht die plat op zijn buik te leggen, er een dubbele ovalen uitlaat onder te steken en een sticker van je Instagram handle op de achterste zijruit te hangen?

• Grappig 1
Geplaatst:
Op 10/9/2025 om 15:44, Ambi zei:

Ik vind ook dat sommige het foute imago van de GTI overdijven.

Ja de plaatselijke mocro cokedealtertjes rijden er heel graag mee rond, eveneens de lokale VAG-johnnie. Dat zijn dan vaak ook wel de types met brulpijp hier en extra spoilerke daar.

Maar evengoed de plaatselijke vrouw van de notaris of zelfs bejaarden, zie ik rondrijden in een GTI

Zo zag ik deze morgen nog een zilverkleurige Golf VIII GTI met een simpele zilveren velg onder en keurige oude heer achter het stuur.

De GTI is voor mij dus een allemansvriend, waar je overal mee kan komen. Met de Civic Type-R of I30N heb ik dat gevoel toch veel minder.

Heb dat ook wel bij elke ///M en AMG van een paar jaar oud ... Op den duur kan je niks meer kopen ... Koop waar je zin in hebt en ga voor het plezier dat jij er uit wil halen zou ik zeggen.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
25 minuten geleden, josenjef zei:

Heb dat ook wel bij elke ///M en AMG van een paar jaar oud ... Op den duur kan je niks meer kopen ... Koop waar je zin in hebt en ga voor het plezier dat jij er uit wil halen zou ik zeggen.

Idd en daarbij hoe 'marginaal' een wagen klinkt, rijdt, zich gedraagd, hangt vooral af van de bestuurder en niet van de wagen imo.

• Taal izan 3
Geplaatst:

Een beetje Johnny kan geen kwaad. Onze Benoît is nog piepjong, en student, dus mag het allemaal nog wat zotter zijn.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
13 uren geleden, ir_fuel zei:

Tijd om mijn Herdwick flat cap te beginnen dragen in de gt.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bij zijn eerste gedacht gebleven dus. Knappe wagen en moet fantastisch rijden. Proficiat aan Benoit! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mooie auto (mooier dan de huidige BMW '1 b.v., naar mijn smaak), sportief, manueel, ... can't go wrong there.

't Is een beetje een johnny-bakske met die stickers, maar als je een hot hatch wil heb je bijna geen andere keuze.
Maar misschien vinden vooral wij dat als ouwe zageventen en vallen de jonge snaken daar veel minder over. :D 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in