Naish 9.564 Geplaatst: 26 augustus 2025 Geplaatst: 26 augustus 2025 40 minuten geleden, ir_fuel zei: De enige compensatie die mij zou interesseren is een financiële. Wat ben je met "goodies" In dit geval ook inderdaad... Je hebt iets betaald en moet het terug geven, dus idd. In mijn geval waren de goodies een HEEL mooie geste van Porsche imo! Dat mag ook gezegd worden. 40 minuten geleden, ir_fuel zei: Wat wil dit zeggen? Je hebt 100 keer meer consumentenbescherming in Europa dan in de VS. Dat wil idd dat zeggen... Maar in europa zijn er andere prioriteiten dan dergelijke consumentenbescherming. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 augustus 2025 Geplaatst: 26 augustus 2025 5 minutes ago, Naish said: Dat wil idd dat zeggen... Maar in europa zijn er andere prioriteiten dan dergelijke consumentenbescherming. Ik snap nog altijd niet wat je bedoelt hoor. In Europa heb je MEER bescherming dan in de VS. Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 26 augustus 2025 Geplaatst: 26 augustus 2025 europa heeft de focus NIET op de bescherming van de consument... Dus ja, dat resulteert in MINDER bescherming en daar zit je dus in amerika beter voor. Europa beschermt de mensen die nie willen werken, die denken dat ze ziek zien,... niet de mensen die werken en consumeren en dus eigenlijk de economie doen draaien. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 26 augustus 2025 Geplaatst: 26 augustus 2025 In de VS heb je alvast veel meer terugroepacties, waar men in Europa de consument wel gewoon voor laat opdraaien. (vermoedelijk vooral om rechtzaken/claims zoveel mogelijk te voorkomen door hun rechtsysteem) Hoe dat zit met andere zaken op vlak van consumenten bescherming, no clue. 1 Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 26 augustus 2025 Geplaatst: 26 augustus 2025 12 minuten geleden, Naish zei: europa heeft de focus NIET op de bescherming van de consument... Say What? Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 26 augustus 2025 Geplaatst: 26 augustus 2025 39 minuten geleden, Naish zei: europa heeft de focus NIET op de bescherming van de consument... Dus ja, dat resulteert in MINDER bescherming en daar zit je dus in amerika beter voor. Daar ben je me even kwijt. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 augustus 2025 Geplaatst: 27 augustus 2025 On 8/26/2025 at 4:49 PM, Naish said: europa heeft de focus NIET op de bescherming van de consument... Dus ja, dat resulteert in MINDER bescherming en daar zit je dus in amerika beter voor. Je bent complete nonsens aan het verkondigen. Het omgekeerde is waar. Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 1 september 2025 Geplaatst: 1 september 2025 Ik zou ook uwen garantie verlengen Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Hier eenzelfde situatie, men probeert ons onderstaand document te laten ondertekenen. In ieder geval niet van plan dat 'Lifestyle Pakket' te aanvaarden, geen nood aan zo'n onzin. 2 Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Dat is toch eigenlijk een onnozele oplossing, ze geven je wat briel die ze anders niet kwijt geraken en hun max 25% van die 3,5k kost... 1 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Ja sowieso, als ze al compenseren moet het maar cash zijn 2 Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Wat krijg je voor dat lifestyle pakket? Quote
Framfy 559 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 18 minuten geleden, tuscani zei: Wat krijg je voor dat lifestyle pakket? Een 11 kW On Board Charger ipv de 22 kW versie. (Maar mogelijk bedoel je iets anders met je vraag. ) Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 16 minuten geleden, Ritsuke zei: Lefty rijdt Taycan? mijn +1 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 1 hour ago, Lefty said: Hier eenzelfde situatie, men probeert ons onderstaand document te laten ondertekenen. In ieder geval niet van plan dat 'Lifestyle Pakket' te aanvaarden, geen nood aan zo'n onzin. Wat een grap, en dan de klanten met een kluitje in het riet proberen sturen. Wat een arrogantie eigenlijk. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 29 minuten geleden, Framfy zei: Een 11 kW On Board Charger ipv de 22 kW versie. (Maar mogelijk bedoel je iets anders met je vraag. ) Er staat EN een lifestyle pakket ter waarde van.... Dus een andere omvormer EN nog iets (maar wat? een balpen?) want je kan die 3000€ ook lezen als samenvatting van de nieuwe omvormer en nog een prul erbij. Of een omruiling van omvormer en een lifestylepakket ter waarde van 3000€. Het staat nogal vaag omschreven. In geval dat ze de nieuwe omvormer al bij die 3000€ rekenen zou het idd zeker zever zijn. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 7 minutes ago, tuscani said: Er staat EN een lifestyle pakket ter waarde van.... Dus een andere omvormer EN nog iets (maar wat? een balpen?) want je kan die 3000€ ook lezen als samenvatting van de nieuwe omvormer en nog een prul erbij. Of een omruiling van omvormer en een lifestylepakket ter waarde van 3000€. Het staat nogal vaag omschreven. In geval dat ze de nieuwe omvormer al bij die 3000€ rekenen zou het idd zeker zever zijn. Brilletje nodig? Het is toch duidelijk dat je als compensatie dat lifestyle pakket krijgt. Dat ze de GRATIS omvormer erop zetten is puur gelul. Het zou maar erg zijn moest je daar nog voor moeten betalen. Het enige correcte in mijn ogen is: je hebt betaald voor 22kW. Dat kunnen ze je niet geven. Dan moeten ze wat hebt bijbetaald om die optie te hebben maar terugbetalen. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 @Lefty, had je problemen met het 22kW-laden? Of krijgt iedereen met een 22kW-lader zo'n brief? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Just now, BMWMB said: @Lefty, had je problemen met het 22kW-laden? Of krijgt iedereen met een 22kW-lader zo'n brief? Die gaan blijkbaar allemaal kapot en ze kunnen dat niet vervangen. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 8 minuten geleden, ir_fuel zei: Brilletje nodig? Het is toch duidelijk dat je als compensatie dat lifestyle pakket krijgt. Dat ze de GRATIS omvormer erop zetten is puur gelul. Het zou maar erg zijn moest je daar nog voor moeten betalen. Het enige correcte in mijn ogen is: je hebt betaald voor 22kW. Dat kunnen ze je niet geven. Dan moeten ze wat hebt bijbetaald om die optie te hebben maar terugbetalen. Ik wil gewoon weten wat het lifestyle pakket ter waarde van 3000€ is. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Ik heb destijds ook die 22kW optie genomen, dus gaat dat bij de mijne ook stuk gaan? Dan moet ik opletten, want over een paar maanden is mijn 3-jarige garantie voorbij. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Er is een plottwist, ik wacht even af tot het in orde is gezien men hier wellicht kan meelezen 1 Quote
ma: 94 Geplaatst: 6 oktober 2025 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2025 Ik heb de auto terug. Ik heb dat document ondertekend, maar mijn 'Lifestyle pakket' was nog niet binnen. Ze gingen me dat laten weten wanneer dat beschikbaar was. Zal het laten weten, maar ik hoorde iets van "Koffer, bluetooth speaker, schaalmodel,...". Niets waar ik op zit te wachten... Dus benieuwd naar de plottwist, al zal die voor mij te laat komen omdat ik dat document al heb ondertekend. Maar ik heb liever wel die 11kW charger dan dat ze er terug een 22kW charger in zouden steken van bedenkelijke kwaliteit waarmee ik dat binnen enkele maanden terug voor heb. Toen mijn auto de eerste keer binnen was met een kapotte OBC stonden er 8 binnen met hetzelfde probleem Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 6 oktober 2025 Geplaatst: 6 oktober 2025 Ik word al gek van de eerste alinea waarin ze kWh telkens fout gebruiken. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.