Ga naar inhoud

Porsche Taycan - OBC issues

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

11kW is in principe genoeg. Soms kan 22kW een voordeel zijn, maar echt nodig is het niet.

Geplaatst:
25 minutes ago, BMWMB said:

11kW is in principe genoeg. Soms kan 22kW een voordeel zijn, maar echt nodig is het niet.

Dat is het punt niet.

Stel je voor dat je voor een Taycan Turbo betaalt maar na een hoop miserie en 10 keer naar de garage is het "aja sorry" en je krijgt het vermogen van de 4S + een lifestyle pakket ter compensatie. "Je hebt al die pk's toch niet nodig op de openbare weg".

• Thanks Friendly 2
Geplaatst:
25 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat is zo, maar als je daar een paar duizend € voor betaald hebt. Heb je natuurlijk wel graag een goede compensatie, ipv iets wat je in je kast smijt.

Geplaatst:
28 minuten geleden, BMWMB zei:

image.jpeg.315b761ee6d74db0120d0106df1f033e.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
6 uren geleden, BMWMB zei:

Niet persoonlijk naar jou toe maar Tesla rijders zijn dat uiteraard gewoon om te betalen voor opties die ze nooit kunnen gebruiken 😄 

• Grappig 2
Geplaatst:
7 uren geleden, tuscani zei:

Ik wil gewoon weten wat het lifestyle pakket ter waarde van 3000€ is.

Nutteloze prullen waar je niets mee bent. Ik ken iemand die het gekregen heeft, mocht kiezen uit 2 "configuraties".

Geplaatst:
6 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is het punt niet.

Stel je voor dat je voor een Taycan Turbo betaalt maar na een hoop miserie en 10 keer naar de garage is het "aja sorry" en je krijgt het vermogen van de 4S + een lifestyle pakket ter compensatie. "Je hebt al die pk's toch niet nodig op de openbare weg".

Dat is niet hetzelfde. Power kan je elk moment beleven als je ermee rijdt, terwijl iets trager laden merk je bijna nooit. Zo kan ik bijvoorbeeld thuis al maar max 11kW laden. 

6 uren geleden, tuscani zei:

Dat is zo, maar als je daar een paar duizend € voor betaald hebt. Heb je natuurlijk wel graag een goede compensatie, ipv iets wat je in je kast smijt.

Dat is waar. Sowieso praat ik dit niet goed, maar het is geen onoverkomelijk probleem, en er wordt een compensatie gegeven. 

47 minuten geleden, dragonfly zei:

Niet persoonlijk naar jou toe maar Tesla rijders zijn dat uiteraard gewoon om te betalen voor opties die ze nooit kunnen gebruiken 😄 

Hoe bedoel je? Ik had bij mijn Tesla toch geen opties die ik niet kon gebruiken. 😃

Geplaatst:
1 hour ago, BMWMB said:

Dat is niet hetzelfde. Power kan je elk moment beleven als je ermee rijdt, terwijl iets trager laden merk je bijna nooit. Zo kan ik bijvoorbeeld thuis al maar max 11kW laden. 

Dat is wel hetzelfde. Als ik thuis een 22kW paal heb staan merk ik het elke dag. Dat is misschien zelfs vaker dan hoe vaak je plankgas kan rijden met die kar in het dagelijks verkeer.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 hour ago, BMWMB said:

Hoe bedoel je? Ik had bij mijn Tesla toch geen opties die ik niet kon gebruiken. 😃

FSD.

Geplaatst:
15 uren geleden, ma: zei:

Zal het laten weten, maar ik hoorde iets van "Koffer, bluetooth speaker, schaalmodel,...".

Ze weten nog niet eens wat dat lifestyle pakket is ofwa? :lolz: 

Ik dacht dat het hier ging over een bepaalde optie dat ze nog nadien konden inbouwen, maar 't is gewoon branded brol.

Geplaatst:
7 uren geleden, BMWMB zei:

'Iets' trager? 50% trager, da's niet 'iets'.

Geplaatst:
1 uur terug, Tommie zei:

Mijn laadpaal kan 22kW thuisladen, maar dat heb ik bewust nog nooit gedaan omdat ik bang ben van de piekvermogens waarop ik belast word 🤓.

Geplaatst:
7 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is wel hetzelfde. Als ik thuis een 22kW paal heb staan merk ik het elke dag. Dat is misschien zelfs vaker dan hoe vaak je plankgas kan rijden met die kar in het dagelijks verkeer.

Kan je thuis een 22kW paal hebben?

Dus, als je die ‘s avonds om bijvoorbeeld 22u insteekt, dan is ‘m met 22kW geladen om 1u ‘s nachts, en met 11kW om 4u ‘s nachts. En ‘s morgens om 7u moet ik vertrekken. Wat is dan het voordeel? 😂

Geplaatst:

David, elk van je antwoorden hier is uit het 'ik' perspectief. Verplaats je even in andere situaties, dat kan helpen.

Voor iemand die niet thuis kan laden maar enkel van publiek palen afhangt, is het verschil tussen 11kW en 22kW gigantisch.

Voor een vertegenwoordiger die 500km per dag doet en tijdens zijn lunch aan een AC paal kan bijladen aan 22kW ipv 11kW, is het verschil gigantisch.

Enz... Voorbeelden legio.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
2 minutes ago, BMWMB said:

Kan je thuis een 22kW paal hebben?

Dus, als je die ‘s avonds om bijvoorbeeld 22u insteekt, dan is ‘m met 22kW geladen om 1u ‘s nachts, en met 11kW om 4u ‘s nachts. En ‘s morgens om 7u moet ik vertrekken. Wat is dan het voordeel? 😂

Je hebt 1000pk? Ik heb er 200.

We staan beiden in Vlaanderen in druk verkeer, en jij kan 3 keer sneller optrekken dan ik, maar 1 minuut later staan we samen aan het rode licht. Wat is dan het voordeel?

Geplaatst:
1 uur terug, Tommie zei:

Jongens toch, ik laad meestal ‘s nachts, en als ik een dag veel km’s moet doen, dan ga ik superchargen onderweg. Heel af en toe hang ik ‘m eens aan een publieke 11 of 22kW lader, dus zo dikwijls doe ik dat niet.  

Geplaatst:

For the record: ik laad maar aan 7kW, dus aan mij ga je geen 22kW systeem kunnen verkopen want dat interesseert me ook niet, maar daar gaat het niet om.

Geplaatst:
1 minuut geleden, BMWMB zei:

Jongens toch, ik laad meestal ‘s nachts, en als ik een dag veel km’s moet doen, dan ga ik superchargen onderweg. Heel af en toe hang ik ‘m eens aan een publieke 11 of 22kW lader, dus zo dikwijls doe ik dat niet.  

ik ik ik

See. 🙂 

Geplaatst:
Zojuist, Tommie zei:

David, elk van je antwoorden hier is uit het 'ik' perspectief. Verplaats je even in andere situaties, dat kan helpen.

Voor iemand die niet thuis kan laden maar enkel van publiek palen afhangt, is het verschil tussen 11kW en 22kW gigantisch.

Voor een vertegenwoordiger die 500km per dag doet en tijdens zijn lunch aan een AC paal kan bijladen aan 22kW ipv 11kW, is het verschil gigantisch.

Enz... Voorbeelden legio.

Onze bedienden hebben ook geen laadpaal thuis, maar kunnen bij ons aan de firma aan 11kW laden, en ze kunnen superchargen onderweg. We hebben projectleiders die 50k km per jaar doen, en hoor toch geen klachten.

Ik zeg niet dat 22kW geen voordeel is, maar het is geen must. In de meeste gevallen is 11kW voldoende.

Geplaatst:
4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je hebt 1000pk? Ik heb er 200.

We staan beiden in Vlaanderen in druk verkeer, en jij kan 3 keer sneller optrekken dan ik, maar 1 minuut later staan we samen aan het rode licht. Wat is dan het voordeel?

😂😂😂

Kies jij dan maar de auto met 200pk en 22kW lader, dan zal ik die wel nemen met 1000pk en 11kW lader. 

Geplaatst:
7 minuten geleden, BMWMB zei:

Onze bedienden hebben ook geen laadpaal thuis, maar kunnen bij ons aan de firma aan 11kW laden, en ze kunnen superchargen onderweg. We hebben projectleiders die 50k km per jaar doen, en hoor toch geen klachten.

Ik zeg niet dat 22kW geen voordeel is, maar het is geen must. In de meeste gevallen is 11kW voldoende.

Onze, we, ik. :D  Tunnelvisie.

Nogmaals, jij kan dat onmogelijk bepalen voor iemand anders.  

Maar goed, einde discussie. Ik ben benieuwd naar de feedback van @Lefty ondertussen!

Geplaatst:
19 uren geleden, Lefty zei:

Ja sowieso, als ze al compenseren moet het maar cash zijn

Zou toch ook minimum verwachten dat ze de betaalde opleg van toen teruggeven en dat ze dan zo'n pakket extra geven voor het ongemak...

Ik heb bij vorig onderhoud zo'n lifestyle pakket gekregen voor het ongemak dat er een terugroepactie was op de GT3 voor de centrale wielbouten. Er zijn mensen die hun auto daardoor paar weken kwijt geweest zijn, maar ik bleef rijden en dat is gewisseld op een voormiddag. Dus voor mij is zo'n pakket van 3500 wel een mooie geste. 

Ik had keuze uit 3 verschillende kleurthema's. Maar komt erop neer dat je wat kuisproducten krijgt in een Porsche tasje, een laptoptas, een reistas, een rugzak, sleutelhanger,... allemaal van Porsche. Sommige dingen zijn handig, zoals bvb ook zo'n frigobox op 12v en een bleutooth speaker in de vorm van een GT3 uitlaat, maar dan wat dingen die je toch nooit gebruikt ook.

17 uren geleden, ir_fuel zei:

Die gaan blijkbaar allemaal kapot en ze kunnen dat niet vervangen.

De fabrikant van die dingen is blijkbaar failliet... 

16 uren geleden, ma: zei:

Ik heb de auto terug. Ik heb dat document ondertekend, maar mijn 'Lifestyle pakket' was nog niet binnen. Ze gingen me dat laten weten wanneer dat beschikbaar was. Zal het laten weten, maar ik hoorde iets van "Koffer, bluetooth speaker, schaalmodel,...". Niets waar ik op zit te wachten... Dus benieuwd naar de plottwist, al zal die voor mij te laat komen omdat ik dat document al heb ondertekend.

Maar ik heb liever wel die 11kW charger dan dat ze er terug een 22kW charger in zouden steken van bedenkelijke kwaliteit waarmee ik dat binnen enkele maanden terug voor heb.

Toen mijn auto de eerste keer binnen was met een kapotte OBC stonden er 8 binnen met hetzelfde probleem 🙂

Ik vrees als je getekend hebt, dat je akkoord bent gegaan.

Ik vermoed dat Lefty zal gezegd hebben: niet akkoord en geef mij maar een andere oplossing 😉 

10 uren geleden, dragonfly zei:

Nutteloze prullen waar je niets mee bent. Ik ken iemand die het gekregen heeft, mocht kiezen uit 2 "configuraties".

Zitten toffe dingen ook bij hoor als ik eerlijk mag zijn...

Ik zou eens moeten zoeken of ik hier nog ergens de documenten vind waartussen je kon kiezen.

• Taal izan 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, Tommie zei:

Onze, we, ik. :D  Tunnelvisie.

Nogmaals, jij kan dat onmogelijk bepalen voor iemand anders.  

Maar goed, einde discussie. Ik ben benieuwd naar de feedback van @Lefty ondertussen!

Idd, maar het valt wel op dat voor de meerderheid het niet echt een probleem is!

Maar er zijn idd andere scenario's mogelijk.

Denk ook dat er echter veel mensen zijn die vanuit de schrik toen de optie kozen om een 22 (iets van k w,...) te steken waarvan blijkt dat ze het zelden of nooit gebruiken 😉 

But again, er zijn andere mogelijkheden. Ik ken bvb ook een thuisverpleegster die dus elke dag zo rond de middag een uur of 3/4 thuis is en veel zonnepanelen heeft in combinatie met een 22 laadpaal en zo dus een volle lading kan steken tijdens haar pauze. Opnieuw een eerder specifieke toepassing en mocht zij Taycan rijden zou dat een issue zijn.

Geplaatst:
Just now, Naish said:

Idd, maar het valt wel op dat voor de meerderheid het niet echt een probleem is!

Langs de andere kant lijkt me dat nu wel het merk waar een hoop klanten sowieso in hun contactenlijst een advocaat hebben zitten die wel efkes een boze brief kan schrijven. Ga je sneller meemaken dan bij pakweg Peugeot.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid