Ga naar inhoud

Porsche Taycan - OBC issues

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Langs de andere kant lijkt me dat nu wel het merk waar een hoop klanten sowieso in hun contactenlijst een advocaat hebben zitten die wel efkes een boze brief kan schrijven. Ga je sneller meemaken dan bij pakweg Peugeot.

Denk dat je een groot deel van de markt van de taycan kopers overschat...

Geplaatst:
8 minuten geleden, Naish zei:

Idd, maar het valt wel op dat voor de meerderheid het niet echt een probleem is!

Maar er zijn idd andere scenario's mogelijk.

Denk ook dat er echter veel mensen zijn die vanuit de schrik toen de optie kozen om een 22 (iets van k w,...) te steken waarvan blijkt dat ze het zelden of nooit gebruiken 😉 

But again, er zijn andere mogelijkheden. Ik ken bvb ook een thuisverpleegster die dus elke dag zo rond de middag een uur of 3/4 thuis is en veel zonnepanelen heeft in combinatie met een 22 laadpaal en zo dus een volle lading kan steken tijdens haar pauze. Opnieuw een eerder specifieke toepassing en mocht zij Taycan rijden zou dat een issue zijn.

Dus die heeft een 22 kW (of meer) omvormer en een serieus aantal zonnepanelen liggen thuis? Dat is al een serieuze installatie...

Geplaatst:

Dat was ik ook al aan ‘t denken. 😂

Geplaatst:
16 uren geleden, BMWMB zei:

11kW is in principe genoeg. Soms kan 22kW een voordeel zijn, maar echt nodig is het niet.

@Tommie, ik herhaal waar deze discussie mee begonnen is. Voor de meeste EV-rijders, en in de meeste gevallen is 11kW voldoende. De meeste, dat zijn ze dus niet allemaal hé. Uiteraard zijn er situatie’s waarbij het wel een voordeel kan zijn. 

Geplaatst:

Ik volg BMWMB wel.

Realistisch gezien is er in België bijzonder weinig volk dat thuis gaat laden aan 22KW. Because Cap. Tarief.

Bovendien zijn de meeste laders die ik tegenkom in de stad, dorpspleinen, etc. allemaal 22KW waarvan ik de meeste maar 11 zie halen ( vermoedelijk 22/2 ). Ik zie de meeste zelfs maar 7-9 halen in real life. (geen idee waar het aan ligt).

Het is imo meer een luxe die 22kw, maar wel een zeer handige luxe als de omstandigheden je gunstig zijn.

Tot zover MIJN persoonlijke visie, en MIJN persoonlijke ervaringen 🤣

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
8 uren geleden, ir_fuel zei:

FSD.

Bwoa... De vorige eigenaar van mijn Model S heeft FSD gekocht in 2017... Ik ben daar wel goed mee. Heb nu gratis de HW3 laten installeren (nieuwe computer en processoren) en vanaf eind 2026 zou ik gratis de HW4 kunnen laten installeren.

Geplaatst:
30 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Dus die heeft een 22 kW (of meer) omvormer en een serieus aantal zonnepanelen liggen thuis? Dat is al een serieuze installatie...

Wonen vrij landelijk en hebben een grote hangar van de vorige boer behouden en die ligt vol panelen. Nu ik denk niet dat ze effectief aan 22 gaat geraken, maar gaat wel ruim over de 11.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
39 minutes ago, jan.van.gent said:

Dat staat daar toch niet?

Die heeft veel zonnepanelen en een laadpaal die aan 22kW kan laden. Dat wil toch niet zeggen dat ze een 22kW omvormer heeft voor die panelen?

Geplaatst:
28 minutes ago, Rabbit said:

Realistisch gezien is er in België bijzonder weinig volk dat thuis gaat laden aan 22KW. Because Cap. Tarief.

Wallonië heeft geen cap. tarief.

Geplaatst:

Ik zou die OBC wel liever preventief laten vervangen dan out of the blue daarmee geconfronteerd te worden. @BMWMB al eens gebeld met onze vrienden van A&M wat die erover te vertellen hebben? (Ik gok en vertrouw er een beetje op dat zulke gekende issues ook buiten garantie worden opgelost) 

Geplaatst:
1 uur terug, Tommie zei:

David, elk van je antwoorden hier is uit het 'ik' perspectief. Verplaats je even in andere situaties, dat kan helpen.

Voor iemand die niet thuis kan laden maar enkel van publiek palen afhangt, is het verschil tussen 11kW en 22kW gigantisch.

Voor een vertegenwoordiger die 500km per dag doet en tijdens zijn lunch aan een AC paal kan bijladen aan 22kW ipv 11kW, is het verschil gigantisch.

Enz... Voorbeelden legio.

Ik leer bij. Dacht dat de "kleine" laadpalen die je overal ziet, altijd maar 11kW max hadden en je dan daarnaast de sc-versies had (Gaande van 50kW tot .....) 

En dat dus de 22kW effectief gewoon voor thuis mogelijk was indien je een 22kW lader hebt (heb eentje hangen voor het geval dat, maar dus ook op 4kW gezet)

Geplaatst:
10 minuten geleden, Logic zei:

Ik zou die OBC wel liever preventief laten vervangen dan out of the blue daarmee geconfronteerd te worden. @BMWMB al eens gebeld met onze vrienden van A&M wat die erover te vertellen hebben? (Ik gok en vertrouw er een beetje op dat zulke gekende issues ook buiten garantie worden opgelost) 

Neen, maar misschien moet ik dat wel doen, want over een paar maanden zijn mijn 3 jaar garantie voorbij.

Geplaatst:
4 minutes ago, tuscani said:

Ik leer bij. Dacht dat de "kleine" laadpalen die je overal ziet, altijd maar 11kW max hadden en je dan daarnaast de sc-versies had (Gaande van 50kW tot .....) 

En dat dus de 22kW effectief gewoon voor thuis mogelijk was indien je een 22kW lader hebt (heb eentje hangen voor het geval dat, maar dus ook op 4kW gezet)

15 km van bij mij:

image.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik blijf daar dus een leek in, ook al heb ik al 4j een EV en daarvoor 4j een hybride. Puur omdat ik die laadpalen nooit nodig heb. 

Geplaatst:

Idem hier. Ik gebruik ze zelden.

Geplaatst:

Als je thuis en/of op je werk niet kan laden, dan is een EV gene kado. Ik denk dat de kortstbij gelegen publieke laadpaal van waar ik woon op meer dan 1 km is. Begin dat maar eens te doen iedere dag... 🤷‍♂️

Geplaatst:
Just now, BMWMB said:

Als je thuis en/of op je werk niet kan laden, dan is een EV gene kado. Ik denk dat de kortstbij gelegen publieke laadpaal van waar ik woon op meer dan 1 km is. Begin dat maar eens te doen iedere dag... 🤷‍♂️

Ik heb 5 400kW laders staan op 100 meter van waar ik woon :D 

Geplaatst:
Just now, Lefty said:

Er zat helemaal geen 22kW in 😂

Je had beter getekend :lolz:

• Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Geplaatst:
Zojuist, Lefty zei:

lap, toch beter document ondertekend en die gratis vervanging gekregen en dat pakket.

Geplaatst:
1 uur terug, Lefty zei:

Als je toch nog graag dat Lifestyle-pakket hebt, voor 3000 EUR is het van jou 🤣

Geplaatst:

Hoeveel voor die laptoptas? 😄

Geplaatst:
3 uren geleden, Naish zei:

Idd, maar het valt wel op dat voor de meerderheid het niet echt een probleem is!

Maar er zijn idd andere scenario's mogelijk.

Denk ook dat er echter veel mensen zijn die vanuit de schrik toen de optie kozen om een 22 (iets van k w,...) te steken waarvan blijkt dat ze het zelden of nooit gebruiken 😉 

But again, er zijn andere mogelijkheden. Ik ken bvb ook een thuisverpleegster die dus elke dag zo rond de middag een uur of 3/4 thuis is en veel zonnepanelen heeft in combinatie met een 22 laadpaal en zo dus een volle lading kan steken tijdens haar pauze. Opnieuw een eerder specifieke toepassing en mocht zij Taycan rijden zou dat een issue zijn.

Als elektriciteitsprijzen vaker negatief worden, is sneller laden mooi meegenomen.

Geplaatst:
2 uren geleden, gewoon ik zei:

en een @Ugeken constant

Palen zijn hier 22kw, maar mijn kar kan maar aan 11 laden😐

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid