Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geplaatst:

image.png.7ca61d5c692ac75c043a313895ce2521.png

Kan een afbeelding zijn van auto en tekst

Kan een afbeelding zijn van auto en tekst

Kan een afbeelding zijn van auto en tekstKan een afbeelding zijn van auto, achteruitkijkspiegel en weg

Kan een afbeelding zijn van auto, kaart en tekst

Kan een afbeelding zijn van autoKan een afbeelding zijn van leerKan een afbeelding zijn van auto en tekstKan een afbeelding zijn van auto en tekst

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Is dus ook niet zo geweldig zuinig. In de winter is dat met moeite 400km actieradius, wat heel veel minder is dan de 805km die ze beloven.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

:popcorn:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
21 minuten geleden, BMWMB zei:

Is dus ook niet zo geweldig zuinig. In de winter is dat met moeite 400km actieradius, wat heel veel minder is dan de 805km die ze beloven.

Aan 130 km/h is dat toch best knap te noemen? Dat wil zeggen dat je 400 km kan rijden eer je moet laden? Doe jij dat met je E-Tron?

Geplaatst:

Ik wist niet dat Lexus achterlichten van de jaren 2000 terug in waren.

• Grappig 1
Geplaatst:
28 minuten geleden, Challazer zei:

Aan 130 km/h is dat toch best knap te noemen? Dat wil zeggen dat je 400 km kan rijden eer je moet laden? Doe jij dat met je E-Tron?

Dat haal ik ook met mijn ID7 tourer met 86kwh batterij. Ik vind voor de grootte van de batterij van de IX3, de range toch teleurstellend.

Geplaatst:
56 minuten geleden, BMWMB zei:

Was net hetzelfde aan het denken.

Geplaatst: (aangepast)

Vind het dashboard nog steeds de grootste afknapper op deze wagen. Bij 15-16°C vind ik 23kWh/100km een hoog verbruik, waar wat zijn de omstandigheden zoals regen/wind etc. Dat vermelden ze nooit en heeft ook een grote impact op het verbruik.

Is ook een groot verschil met de cijfers die Tommie hier gedeeld heeft.

aangepast door BelgianRally
Geplaatst:
7 minuten geleden, Dante zei:

Dat haal ik ook met mijn ID7 tourer met 86kwh batterij. Ik vind voor de grootte van de batterij van de IX3, de range toch teleurstellend.

Hoeveel verbruik je dan bij 130 km/u wanneer het 15 à 16 graden is? 

Geplaatst: (aangepast)
3 minuten geleden, BelgianRally zei:

Vind het dashboard nog steeds de grootste afknapper op deze wagen.

Heb je het al in het echt gezien? 
(Ik niet, en ik hoop dat beter meevalt dan op foto.)

aangepast door Framfy
Geplaatst:
47 minuten geleden, Challazer zei:

Als mijn batterij even groot zou zijn, kon ik dat ook. Ik had bij deze iX3 een lager verbruik verwacht, want de CX-waard is hetzelfde, en het gewicht ook. Zeker als ze 800km actieradius claimen met een batterij van 108kWh, kom je op gemiddeld 13.5kWh verbruik. Ik had dus verwacht dat die elektromotoren een stuk zuiniger zouden zijn, maar dat is dus duidelijk niet het geval.

8 minuten geleden, Framfy zei:

Mijn Audi verbruikt dan ook 22 - 23kWh.

Geplaatst:
12 minuten geleden, Framfy zei:

in het echt wel heel cool vind ik

Geplaatst:

Doen jullie alle dagen enkel autostrade misschien?

Geplaatst:
1 uur terug, Framfy zei:

in het echt is dat heel knap en loepzuiver

Geplaatst:

1 uur geleden, Dante zei:

400km aan 130km/u constant in een ID.7? Dat lijkt me sterk.

En je laadt aan 145kW…

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gelukkig is een auto meer dan enkel hoe ver je er mee kan rijden. 

• Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Dante zei:

Moet echt wel rekening houden met het frontale oppervlak en auto per auto vergelijken. Een SUV verbruikt nu eenmaal meer dan een berline. 

4 uren geleden, BMWMB zei:

Als mijn batterij even groot zou zijn, kon ik dat ook. Ik had bij deze iX3 een lager verbruik verwacht, want de CX-waard is hetzelfde, en het gewicht ook. Zeker als ze 800km actieradius claimen met een batterij van 108kWh, kom je op gemiddeld 13.5kWh verbruik. Ik had dus verwacht dat die elektromotoren een stuk zuiniger zouden zijn, maar dat is dus duidelijk niet het geval.

Mijn Audi verbruikt dan ook 22 - 23kWh.

Is hier al benoemd: een Cx zegt niets. Dat is een factor voor die specifieke vorm. Uw weerstand wordt bepaald door een combinatie van het frontale oppervlak en de Cx. Dat wordt dan de SCx.

Enkel bij auto’s met een gelijkaardige frontale oppervlakte is het relevant om Cx te vergelijken. Uw Audi is half zo hoog, dus de SCx gaat de helft zijn van de iX3 wat resulteert in hoger verbruik. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Eindelijk de offerte van de lease binnen en gisteren aanvraag gedaan om te bestellen. Dus normaal in de tweede helft van 2026 een iX3 als vervanging van de XC60.

Het zal de volgende config worden: https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/rufarrwv

• Vind ik leuk 9
Geplaatst:
17 uren geleden, Framfy zei:

18 kWh

Geplaatst:
16 uren geleden, Tommie zei:

400km aan 130km/u constant in een ID.7? Dat lijkt me sterk.

En je laadt aan 145kW…

Vorige maad nog getest toen ik naar IT reed, temp tss de 0 & 5graden, volgeladen, winterbanden en 4 personen aan boord. Batterij wel zo goed als helemaal leeg gereden.

Klopt, gemiddelde laadsnelheid 10-80% is 145 kW, daar doen IX3 en andere better, ma is ook andere prijsklasse.

Geplaatst:
23 hours ago, Ugeken said:

Doen jullie alle dagen enkel autostrade misschien?

Dat is de enige plaats waar de range van tel is.

Niemand rijdt 800km binnendoor zonder te kunnen laden.

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Dat is de enige plaats waar de range van tel is.

Niemand rijdt 800km binnendoor zonder te kunnen laden.

Maar er rijdt ook niemand 800km autostrade zonder een snellader te passeren...

Geplaatst:
33 minutes ago, anders said:

Maar er rijdt ook niemand 800km autostrade zonder een snellader te passeren...

Als je daar een half uur moet staan is dat een half uur dat je kwijt bent. Vergeet ook niet dat je maar 70% batterijcapaciteit meer hebt eens je begint met snelladen. Je laadt van 10% tot 80%. Uw 400km range worden er dan 280. En die 400 haal je ook niet want je moet stoppen aan 10%, dus dat zijn er al maar 360 meer.

Wil je 1000km rijden zit je dus aan 360 + 320 + 320 en je komt aan met 10% + je hebt een uur geladen onderweg.

Heb je effectief 800km range dan zit je aan 720 + 280 en je komt aan met 10% + je hebt een kwartier geladen onderweg.

• Vind ik leuk 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid