Super95 411 Geplaatst: 12 maart Geplaatst: 12 maart Als ik het gemiddeld aantal posts op deze website zie zal dat half uurtje laden er wel af kunnen. 1 Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 12 maart Geplaatst: 12 maart 48 minutes ago, Super95 said: Als ik het gemiddeld aantal posts op deze website zie zal dat half uurtje laden er wel af kunnen. Gaat hier niet over mij hoor. Ik haal zelfs geen 400km met een volle batterij met de mijne . Nog nooit een 4 zien staan vooraan na het laden. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Vandaag in Knokke de eerste zien rijden. Auto trekt aandacht. Al een paar testvideo’s bekeken, en ook onderstaande. Het verbruik over gewone wegen, dus niet snelweg, is echt wel laag voor zo’n hogere auto, met 18,9kWh gemiddeld over 90km gewone wegen bij 10’C. Trek daar in de zomer zeker nog eens 10% vanaf, en dan zit je bij 17kWh toch met een actieradius van goed 600km. Op de snelweg aan 130km/u begint idd het frontale oppervlak parten te spelen, en stijgt het verbruik naar 24kWh, wat neerkomt op 450km, en in de zomer 500km. Toch wel niet slecht. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Op 12/3/2026 om 09:32, Riskitalltowin zei: Eindelijk de offerte van de lease binnen en gisteren aanvraag gedaan om te bestellen. Dus normaal in de tweede helft van 2026 een iX3 als vervanging van de XC60. Het zal de volgende config worden: https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/rufarrwv Heb nog nooit een auto geleased dus ben daar een leek in, maar slechts 600€ huur zonder BTW klopt? Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart 1 uur terug, toere zei: Heb nog nooit een auto geleased dus ben daar een leek in, maar slechts 600€ huur zonder BTW klopt? Geen idee, mijn werkgever doet dit allemaal voor mij 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart 2 uren geleden, BMWMB zei: Vandaag in Knokke de eerste zien rijden. Auto trekt aandacht. Al een paar testvideo’s bekeken, en ook onderstaande. Het verbruik over gewone wegen, dus niet snelweg, is echt wel laag voor zo’n hogere auto, met 18,9kWh gemiddeld over 90km gewone wegen bij 10’C. Trek daar in de zomer zeker nog eens 10% vanaf, en dan zit je bij 17kWh toch met een actieradius van goed 600km. Op de snelweg aan 130km/u begint idd het frontale oppervlak parten te spelen, en stijgt het verbruik naar 24kWh, wat neerkomt op 450km, en in de zomer 500km. Toch wel niet slecht. Moh, we waren er deze namiddag ook. ik zag er ook twee rijden. Een spacesilver, met de witte achterlichten (mèh, mijn vrouw vond het verschrikkelijk lelijk, nochtans zelfde kleur als haar auto), en een zwarte (en dat ging de auto beter af). Het is in elk geval een auto die de gemoederen roert. Op het werk wordt er enorm veel over gesproken, enkele collega’s zijn al proefritten gaan doen, idem bij mijn vrouw op het werk. Het is lang geleden dat een lancering van een auto zoveel buzz veroorzaakte, denk ik 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart 2 uren geleden, toere zei: Heb nog nooit een auto geleased dus ben daar een leek in, maar slechts 600€ huur zonder BTW klopt? Doe maar dik het dubbel (btw in, dan) in operationele lease (op 5 jaar, 20k kilometers per jaar) 1 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart 30 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Doe maar dik het dubbel (btw in, dan) in operationele lease (op 5 jaar, 20k kilometers per jaar) En waarom stond in die offerte dan 600€? Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 12 uren geleden, toere zei: Heb nog nooit een auto geleased dus ben daar een leek in, maar slechts 600€ huur zonder BTW klopt? Omdat het : - het enkel de financiering is (geen onderhoud, verzekering, taksen) - er een verhoogde eerste huur is - er een laatste huur van 20 % wordt gerekend - er gerekend wordt met 15.000 km/jaar 1 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Op 12/3/2026 om 08:32, Riskitalltowin zei: Eindelijk de offerte van de lease binnen en gisteren aanvraag gedaan om te bestellen. Dus normaal in de tweede helft van 2026 een iX3 als vervanging van de XC60. Het zal de volgende config worden: https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/rufarrwv Mooie spec. Benieuwd om dat eens deftig in the flesh te zien. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 19 hours ago, BMWMB said: Vandaag in Knokke de eerste zien rijden. Auto trekt aandacht. Geef het een jaar en ze staan op elke hoek van de straat 3 keer. 2 Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 34 minuten geleden, ir_fuel zei: Geef het een jaar en ze staan op elke hoek van de straat 3 keer. Wordt de nieuwe X5 hybride inderdaad Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 47 minuten geleden, Stancke zei: Wordt de nieuwe X5 hybride inderdaad Eerder de nieuwe Y. ( door zijn prijszetting en lease) Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 1 uur terug, tuscani zei: Eerder de nieuwe Y. ( door zijn prijszetting en lease) In Italië zie je die inderdaad op elke hoek van de straat 1 Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Om volledig correct te zijn (en gTa zal me gelijk geven) dat is een Ypsilon en geen Y. Quote
Roger 310 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 1 uur terug, tuscani zei: Eerder de nieuwe Y. ( door zijn prijszetting en lease) Hij doelt op het aantal in het straatbeeld. Met de X5 hybride kan je de straten plaveien. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 11 minuten geleden, tuscani zei: Om volledig correct te zijn (en gTa zal me gelijk geven) dat is een Ypsilon en geen Y. Zeker @gTa? 1 Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 7 minuten geleden, Roger zei: Hij doelt op het aantal in het straatbeeld. Met de X5 hybride kan je de straten plaveien. Begrijp ik, de Y echter ook, en de IX3 zal door dezelfde prijszetting meer bij de leasing en "gewone" werknemers enorm in trek zijn (zoals de Y) , waar de X5 vooral zelfstandigen aantrok. (we bedoelen dus hetzelfde, alleen heeft de X5 een ander publiek) Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 8 minuten geleden, tuscani zei: Begrijp ik, de Y echter ook, en de IX3 zal door dezelfde prijszetting meer bij de leasing en "gewone" werknemers enorm in trek zijn (zoals de Y) , waar de X5 vooral zelfstandigen aantrok. (we bedoelen dus hetzelfde, alleen heeft de X5 een ander publiek) Volledig ander publiek, en de kopers van X5 gaan indien mogelijk echt nog up a notch willen in plaats van de degraderen. Dus iX5, Cayenne. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 48 minuten geleden, tuscani zei: Om volledig correct te zijn (en gTa zal me gelijk geven) dat is een Ypsilon en geen Y. Speciaal een foto uitgekozen met deze welbepaalde nummerplaat . Een bril is meer dan een modieus toebehoren Quote
tuscani 11.791 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 12 minuten geleden, Lotuzzz zei: Volledig ander publiek, en de kopers van X5 gaan indien mogelijk echt nog up a notch willen in plaats van de degraderen. Dus iX5, Cayenne. Zeg ik toch al heel de tijd? ik vergelijk de ix3 met de vergelijking "op alle hoeken van de straat" eerder met de Y dan met de X5. (die je ook op alle hoeken ziet, maar een ander "duurder" publiek heeft) De IX3 gaat de leaseslet worden die de Y was. De IX5 zal wel de gedoodverfde vervanger van de X5 worden, want dat hoor ik nu al bij mijn klanten die reeds X5 rijden. "ik wacht op de IX5, die er zal uitzien zoals een IX3, maar een maat groter is en luchtvering heeft" Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 1 uur geleden, ex-Mooseman zei: Speciaal een foto uitgekozen met deze welbepaalde nummerplaat . Een bril is meer dan een modieus toebehoren Iedereen heeft gelijk, want enkel de eerste generatie heet 'Y' en de volgende 'Ypsilon'. 1 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 19 minuten geleden, Lotuzzz zei: Iedereen heeft gelijk, want enkel de eerste generatie heet 'Y' en de volgende 'Ypsilon'. Nee, nee, zo werkt dat niet. 't Is een foto van een Y, dus dat is een Y, geen Ypsilon. 1 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 2 uren geleden, tuscani zei: Begrijp ik, de Y echter ook, en de IX3 zal door dezelfde prijszetting meer bij de leasing en "gewone" werknemers enorm in trek zijn (zoals de Y) , waar de X5 vooral zelfstandigen aantrok. (we bedoelen dus hetzelfde, alleen heeft de X5 een ander publiek) 1 uur geleden, tuscani zei: Zeg ik toch al heel de tijd? ik vergelijk de ix3 met de vergelijking "op alle hoeken van de straat" eerder met de Y dan met de X5. (die je ook op alle hoeken ziet, maar een ander "duurder" publiek heeft) De IX3 gaat de leaseslet worden die de Y was. De IX5 zal wel de gedoodverfde vervanger van de X5 worden, want dat hoor ik nu al bij mijn klanten die reeds X5 rijden. "ik wacht op de IX5, die er zal uitzien zoals een IX3, maar een maat groter is en luchtvering heeft" Ik zie dagelijks veel meer X5 hybrides dan Tesla Y’s eigenlijk. Zelf een ID4 zie ik meer rijden. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Witte en zwarte Tesla Y en Model 3 zie je toch met hopen rijden? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.