Ugeken 11.748 Geplaatst: 29 april Geplaatst: 29 april 7 uren geleden, ex-Mooseman zei: Wat is er mis met een simpele, zilveren, velg? -11km! 2 Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 29 april Geplaatst: 29 april 3 uren geleden, Ceke zei: Geef mij maar de standaard 1045 Inderdaad. Leuke velg. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 30 april Geplaatst: 30 april 23 hours ago, BelgianRally said: dus met de 22" M-sport velg heb je 68km minder WLTP range? Ja. Bij de i4 verlies je ook een pak range als je de grootste velgen pakt. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 30 april Geplaatst: 30 april Dat is eigenlijk ook altijd zo geweest hé, maar bij verbrandingsmotoren werd daar gewoon niet op ingegaan... Mijn auto was ook zuiniger met 17" rondom op 205, dan nu met 18" en 245. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 30 april Geplaatst: 30 april 13 minuten geleden, JanC zei: Dat is eigenlijk ook altijd zo geweest hé, maar bij verbrandingsmotoren werd daar gewoon niet op ingegaan... Mijn auto was ook zuiniger met 17" rondom op 205, dan nu met 18" en 245. Toch wel vanaf het moment dat CO2 uitstoot relevant werd? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 30 april Geplaatst: 30 april 3 hours ago, JanC said: Dat is eigenlijk ook altijd zo geweest hé, maar bij verbrandingsmotoren werd daar gewoon niet op ingegaan... Mijn auto was ook zuiniger met 17" rondom op 205, dan nu met 18" en 245. Bij verbrandingsmotoren was "range" ook niet zo'n punt he, of je nu 1100km of 1200km kan doen met een tank ... boeit niet echt. Daar lag de focus op verbruik (en later CO2 uitstoot), en lag men niet wakker van een paar procent meer of minder. De effecten waren doorgaans ook kleiner denk ik, want echt grote bandenmaten zijn altijd relatief zeldzaam geweest. 19" was al een heel grote maat, en ik heb zelfs nooit groter dan 17" gehad op mijn BMWs, terwijl 19" voor een EV nu precies "standaard" is geworden. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 14 mei Geplaatst: 14 mei Op 18/4/2026 om 12:04, Jeroen_M5 zei: Echt? Wordt binnenkort opgelost, is dus een Android dingetje en geen BMW probleem. https://blog.google/products-and-platforms/platforms/android/android-in-cars-updates/ 1 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 16 mei Geplaatst: 16 mei 4 uren geleden, zeramed zei: Wanneer komt de IX4 eigenlijk uit? Dit jaar bestelbaar, leverbaar 2027. Hele coole auto, beter concept dan de vorige. 1 Quote
Quill 189 Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei @Tommie blijf jij trouw aan de iX of toch ook even gekozen voor een iX3 neue klasse? Mijn vrouw haar wagen dient vervangen te worden en zelf neig ik eerder naar iX tov iX3. Ik probeer beide asap even te testrijden, maar een iX is an sich (los van de laadsnelheid) nog steeds de betere wagen? komt ter vervanging van een zuipende etron55 met oa luchtvering, maar was daar wel enorm tevreden van. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei Ik heb een paar ritten met de iX3 gedaan, maar ik blijf iX rijden. Voor mijn gevoel nog altijd de betere wagen en ik hoef niet de allernieuwste snufjes te hebben. Vooral het comfort is onvergelijkbaar. Daarom dat ik wacht op de iX5. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei Op 29/4/2026 om 11:53, bud wijzer zei: Toch ook wel straf dat zo'n grotere velgen, zoveel range verschil geven. 20" is idd meer dan voldoende voor deze. Het blijft toch moeilijk wennen aan dat interieur verder... ja ik ook. Ik vrees er wat voor dat dit nu bij alle nieuwe BMWs zo gaat zijn, ook de nieuwe 3 serie. Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: zaterdag om 13:32 Geplaatst: zaterdag om 13:32 https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-kleuren-wielen-en-opties-voor-bmw-ix3/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawSHxYBleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBQcGFlQnVqRUkyenhMNm40c3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHrlZ6icxPXOMSfvHMeVCDx-t4zJwVFy6IDUWfEOZYWu36BKenTjbcm8Yoll4_aem_oPrp7JPc4_4FTQMowM6sow#Echobox=1780068370 Groen interieur zag ik ook al in de BE-configurator staan. Met welk exterieur matcht dat? Ik zie het nog niet direct. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: zaterdag om 13:42 Geplaatst: zaterdag om 13:42 Zwart, wit of grijs langs de buitenkant. Heb een Safiezwarte met Agave besteld voor stock iX3, en ook een i3 in die combo.r Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: zondag om 08:19 Geplaatst: zondag om 08:19 De M-versie wordt precies breder, of zie ik dat verkeerd? Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: maandag om 06:04 Geplaatst: maandag om 06:04 Ben eigenlijk blij dat ik niet voor de iX3 gegaan ben. Als je ziet op welke korte termijn er opeens veel kleuren bijgekomen zijn, en je ook zetelverwarming en dergelijke kan aanvinken vanaf nu. Vroeger was een first edition meestal full option, maar heb de indruk dat je nu beter wacht. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: maandag om 06:46 Geplaatst: maandag om 06:46 er komen een (beperkt) aantal individual-kleuren bij, Daarnaast kun je nu ook het eucalyptus-groene interieur kiezen (maar Sally vond het Castanea al zot genoeg). Voor de rest zijn er niet zoveel wijzigingen, meen ik gezien te hebben. Was die verwarmde achterbank er al ? Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: maandag om 06:52 Geplaatst: maandag om 06:52 Agavegroen interieur. Eucalyptus is de buitenkleur. Verwarmde achterbank is nieuw. 1 Quote
anders 202 Geplaatst: maandag om 06:55 Geplaatst: maandag om 06:55 50 minuten geleden, tuscani zei: Ben eigenlijk blij dat ik niet voor de iX3 gegaan ben. Als je ziet op welke korte termijn er opeens veel kleuren bijgekomen zijn, en je ook zetelverwarming en dergelijke kan aanvinken vanaf nu. Vroeger was een first edition meestal full option, maar heb de indruk dat je nu beter wacht. Vorige generatie had hetzelfde voor. Verwarmd stuurwiel etc is toen ook pas nadien beschikbaar gekomen. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: maandag om 07:23 Geplaatst: maandag om 07:23 Vooral zetelventilatie moet er nog komen imo. 2 Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: maandag om 07:33 Geplaatst: maandag om 07:33 7 minuten geleden, Lotuzzz zei: Vooral zetelventilatie moet er nog komen imo. Heb ik nu op de iX, voor de eerste maal. moet het nog ondervinden of het zo'n optie is die je zelf nooit zou aanvinken, tot je het eens gehad hebt. (zoals head-up, of stuurverwarming.) Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: maandag om 08:20 Geplaatst: maandag om 08:20 46 minuten geleden, tuscani zei: Heb ik nu op de iX, voor de eerste maal. moet het nog ondervinden of het zo'n optie is die je zelf nooit zou aanvinken, tot je het eens gehad hebt. (zoals head-up, of stuurverwarming.) Daar is het nu toch al warm genoeg voor geweest Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: maandag om 08:26 Geplaatst: maandag om 08:26 52 minuten geleden, tuscani zei: Heb ik nu op de iX, voor de eerste maal. moet het nog ondervinden of het zo'n optie is die je zelf nooit zou aanvinken, tot je het eens gehad hebt. (zoals head-up, of stuurverwarming.) Zelf nog maar eenmaal op een rental gehad, jammer genoeg was het weer er niet voor om dit te gebruiken. Maar ik ken enkele mensen die de zetelventilatie niet meer kunnen missen. Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: maandag om 08:38 Geplaatst: maandag om 08:38 1 uur terug, tuscani zei: Heb ik nu op de iX, voor de eerste maal. moet het nog ondervinden of het zo'n optie is die je zelf nooit zou aanvinken, tot je het eens gehad hebt. (zoals head-up, of stuurverwarming.) Is typisch idd die opties. Heb je het niet mis je het niet, eens je het gehad hebt kan je niet meer zonder. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.