Super95 410 Geplaatst: 7 september 2025 Geplaatst: 7 september 2025 Een dag na de IX3 komt Mercedes al af met één van zijn grootste concurrenten: een elektrische GLC. Als je van lampjes houdt is de keuze snel gemaakt volgens mij. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 7 september 2025 Geplaatst: 7 september 2025 Zie ik daar mooi glad leder op stoelen, deuren en zelfs bovenzijde deuren en dashboard. Ik zie zelfs stikking in de oplaadbakjes van de telefoon. I love it! Dat groot scherm is echt wel indrukwekkend, maar ik begrijp nog steeds niet het voordeel van een scherm voor de passagier. Het is qua design een doorontwikkeling van de EQ SUV's, maar deze is toch wel dynamischer van lijn, wat minder opgeblazen, zoals ik dat bij een EQE en EQS SUV wel vind. Die verlichte neus is wennen, maar de achterlichtbalk is heel geslaagd. Uiteraard vergelijk ik met de iX3, maar afgaande op de foto's is dit voor mij toch de knappere van dit duo. 1 Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 7 september 2025 Geplaatst: 7 september 2025 Dat wordt een flinke strijd tussen de iX3 en de GLC. Grille en giga-scherm is wel even wennen. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 7 september 2025 Geplaatst: 7 september 2025 Nog wat foto's van het interieur, waar je duidelijke de mooie afwerking ziet. Geen idee of het echt of vegan leder is, maar met de gladde textuur ziet het er wel heel chique uit. Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Met een klassiek rond/afgevlakt stuur, dan deze GLC me van binnen veel meer bekoren dan de iX3. Exterieur gaat mijn voorkeur dan terug naar de iX3 Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 9 uren geleden, BMWMB zei: Zie ik daar mooi glad leder op stoelen, deuren en zelfs bovenzijde deuren en dashboard. Ik zie zelfs stikking in de oplaadbakjes van de telefoon. I love it! Dat groot scherm is echt wel indrukwekkend, maar ik begrijp nog steeds niet het voordeel van een scherm voor de passagier. Het is qua design een doorontwikkeling van de EQ SUV's, maar deze is toch wel dynamischer van lijn, wat minder opgeblazen, zoals ik dat bij een EQE en EQS SUV wel vind. Die verlichte neus is wennen, maar de achterlichtbalk is heel geslaagd. Uiteraard vergelijk ik met de iX3, maar afgaande op de foto's is dit voor mij toch de knappere van dit duo. Ook hier geen echte voorstander voor het scherm van de passagier. Enigste echte oplossing is als je lange afstanden met twee personen doet, dat de passagier in principe kan kijken voor laadstops etc. Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 los van design (waarom al die cirkeltjes en sterretjes in die lampen - lijkt nog steeds met de Chinese klant in het achterhoofd ontwikkeld) begrijp ik gans die naamwissel niet Nu brengen ze een nieuwe GLC uit die er totaal anders uitziet als de benzine GLC maar dan wel met identiek dezelfde naam. Mijn brein zegt "verwarrend". Dat ze afstappen van de EQ range snap ik maar doe dan zoals BMW en zet er een letter bij - zoals bij de IX3 - ofwel hou het design hetzelfde - zoals bij de I5 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Krijgt deze ook 800V of is dat nog niet bekend? Indien niet is de strijd al gestreden voor ie begonnen is denk ik Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 49 minuten geleden, Polygoon zei: Krijgt deze ook 800V of is dat nog niet bekend? Indien niet is de strijd al gestreden voor ie begonnen is denk ik Jazeker... Net zoals de iX3 Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Sorry... Maar die voor- en achterkant zijn echt gewoon belachelijk. Zéér inwisselbare lijnen, volgestoken met over the top barokke design foefjes die het exterieur echt héél onrustig en gekunsteld doen lijken. Qua design heeft Mercedes echt wel een soort van wedergeboorte nodig, want dit begint echt een doodlopend straatje te worden. 3 Quote
kwiekie 3.005 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Voor mij het exterieur van de iX3 met dit interieur aub 1 1 Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 In plaats van het logo te verlichten, gewoon het logo als DRL. Even simpel als geniaal. Voor de rest is het ook weer meer een technologisch gadget dan een auto. Vervang anders ineens gans de voorruit door een scherm? 1 Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Je kan de grille wsl demonteren en gebruiken als grillschaal voor in de oven? Wennen, maar de foto toont hem wellicht ook niet van zijn beste kant. Interieur is wel knap. Overdreven groot scherm, maar het zit wel mooi verwerkt. Dit vind ik persoonlijk mooier dan de manier waarop audi werkt bij zijn laatste modellen. Of dat scherm echt een meerwaarde is, is weer iets anders... Minder overtuigend dan de ix3 imo Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 59 minuten geleden, -Fred- zei: Wennen, maar de foto toont hem wellicht ook niet van zijn beste kant. Ook niet slim van Mercedes, om op je eerste persfoto's je auto te tonen vanuit een mindere kant Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 1 uur terug, -Fred- zei: Je kan de grille wsl demonteren en gebruiken als grillschaal voor in de oven? Of om de patatjes af te gieten. Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 mss in snelheid gepakt? Al kan ik me dat moeilijk voorstellen. Bij zo'n release laten ze toch weinig aan het toeval over? Doet me wat denken aan die maybach roosters Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 ik zou het niet vaak zeggen maar deze is knapper dan de BMW. Behalve die gigantische grille en gigantische scherm ga ik toch voor deze. Achterkant is ook mooier dan bij de BMW. Maar ze moeten niet overdrijven met de sterretjes. Sterren in de lichten, ster in de grille... 1 Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Als ze deze look in gedachten hadden, dan is het iig niet gelukt Quote
3000 1.080 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Zoveel scherm... Kan je dat 's nachts uitzetten eigenlijk? Quote
DDke 8.687 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Ik vind deze wel knapper dan de nieuwe iX3. Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 6 uren geleden, Polygoon zei: Krijgt deze ook 800V of is dat nog niet bekend? Indien niet is de strijd al gestreden voor ie begonnen is denk ik volgens het filmpje 800V 95kWh bruitkbare batterij. 300km bijladen in 10min. En het stuur zou eindelijk de touch style knoppen laten vallen! Quote
Logic 538 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Ik denk dat er een subtiele hint verwerkt zit in het design om te wachten tot de facelift, een versie zonder de bugs, fatsoenlijke grill en achterlichten… dan gaat ‘ie top zijn. Maar nu? Hell no. 1 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Dit is de knapste EV SUV die Mercedes al gehad heeft, en die verlichte neuzen, dat is de hype van de laatste tijd. De achterkant is gewoon een nieuw design, dat heel zeker op meer modellen gaat komen, want kijk maar als naar de achterlichten van de concept GTXX. En bugs? Wie zegt dat deze Mercedes bugs gaat hebben? Ze hebben ondertussen al heel wat ervaring met EV's en grote schermen. Neen, ik ben fan van deze GLC. Wel moet ik ook @berengun gelijk geven in de keuze van hun naam. Als ze toch een aparte auto willen bouwen voor de ICE en EV, laat dan de EV gewoon EQ heten, maar ik denk dat ze zelf beseffen dat die naam al verbrand is door het lelijke design van de eerste modellen. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 7 uren geleden, Parsifal zei: Sorry... Maar die voor- en achterkant zijn echt gewoon belachelijk. Zéér inwisselbare lijnen, volgestoken met over the top barokke design foefjes die het exterieur echt héél onrustig en gekunsteld doen lijken. Qua design heeft Mercedes echt wel een soort van wedergeboorte nodig, want dit begint echt een doodlopend straatje te worden. En wat met de Tesla's dan? Dit is tenminste een compleet nieuw model, terwijl Tesla van de ene facelift naar de andere gaat... Mercedes is gewoon voorzichtig en wil geen grote stijlbreuken, en die keuze begrijp ik. Persoonlijk ben ik meer fan dit voorzichtig design dan van die lelijke futuristische EV's voor de Chinese blingbling markt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.