BMWMB 12.348 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 3 uren geleden, 3000 zei: Zoveel scherm... Kan je dat 's nachts uitzetten eigenlijk? Die vraag stel ik mij ook. Kan je gewoon de klokken voor je, en het scherm van het navi aanzetten, en alles errond afschakelen? Ik zag op een filmpje dat er heel wat thema's zijn voor dat scherm, maar gewoon 'zwart' zag ik niet. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 vermoedelijk gaat Tesla gewijs veel via dat scherm. zoals de airco of je luchtroosters instellen dus ik vrees dat je dan alles kan uitzetten. Ook die camera in het midden van de auto, kan je die uitschakelen... eigenlijk vind ik dat allemaal overbodig. Zijn er echt klanten die behoefte hebben aan die lichtgevende grille of aan zo een groot scherm eigenlijk? Wie zit daar nu eens echt op te wachten? Een analoge auto met 2 tellers is veel tijdlozer, makkelijker te bedienen en als het scherm stuk gaat kan je tenminste alles nog doen. Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 12 uren geleden, BMWMB zei: En wat met de Tesla's dan? Dit is tenminste een compleet nieuw model, terwijl Tesla van de ene facelift naar de andere gaat... Mercedes is gewoon voorzichtig en wil geen grote stijlbreuken, en die keuze begrijp ik. Persoonlijk ben ik meer fan dit voorzichtig design dan van die lelijke futuristische EV's voor de Chinese blingbling markt. Geen idee wat je hier wilt zeggen. Maar voor mij is dit ontwerp net een triest hoogtepunt van blingbling design. De algemene lijnen zijn slaapverwekkend saai en blobberig, en dan die verschrikkelijke voorkant + mercedes logo's overal... Precies of een zigeuner was head of design. 2 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 Overal logo's? Ik zei enkel een logo in de grille vooraan, en op de achterklep achteraan. Op de flanken is er geen enkel logo. Enkel hebben ze nu een nieuw design lichten met een knipoog naar hun ster, wat ik wel cool vind. Vroeger moest er zo'n joekel van een ster pronken op de neus van de motorkap, zodat die zelfs tijdens het rijden altijd goed zichtbaar was. Tijden veranderen. Quote
Logic 538 Geplaatst: 10 september 2025 Geplaatst: 10 september 2025 Op 8/9/2025 om 21:18, BMWMB zei: Dit is de knapste EV SUV die Mercedes al gehad heeft, en die verlichte neuzen, dat is de hype van de laatste tijd. De achterkant is gewoon een nieuw design, dat heel zeker op meer modellen gaat komen, want kijk maar als naar de achterlichten van de concept GTXX. En bugs? Wie zegt dat deze Mercedes bugs gaat hebben? Ze hebben ondertussen al heel wat ervaring met EV's en grote schermen. Neen, ik ben fan van deze GLC. Het is inderdaad de hype van de laatste tijd ... Ik ben wat out of touch, of oud, of geen inwoner van Dubai..., maar ik betreur die designelementen. Het is zelfs op 't randje van frustrerend om te zien hoe die paar elementen -voor mij- afbreuk doen aan het totaalplaatje. De proporties zijn prachtig, het lijnenspel heel mooi, ... ook die voor-en achterkant zijn mooi, maar specifiek de grill en achterlichten vind ik potsierlijke elementen. Ik mis terughoudendheid, zoals bij de 'ouwe' EQC bijvoorbeeld. Die zijn we al gewoontjes beginnen vinden misschien, toch zou het me meer aanspreken mocht deze GLC EV een normalere grill en achterlichten hebben, voor een normale dude als mij, of als gezinswagen dienst te doen. Ik heb hetzelfde gevoel bij de CLA. En hetzelfde gevoel bij de AMG GTXX, razendknap toen 'ie nog onder de camouflagewrap stak. Ze roepen allemaal bij mij zo'n gevoel op waarbij ik graag in de designfase nog aan een paar elementen (bijvoorbeeld grill en lichtunits) had willen prullen... of kon schrappen, 't zou veel kunnen veranderen aan het totaalplaatje. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 10 september 2025 Geplaatst: 10 september 2025 23 uren geleden, Parsifal zei: Geen idee wat je hier wilt zeggen. Maar voor mij is dit ontwerp net een triest hoogtepunt van blingbling design. De algemene lijnen zijn slaapverwekkend saai en blobberig, en dan die verschrikkelijke voorkant + mercedes logo's overal... Precies of een zigeuner was head of design. exact. Bij een Tesla is het een leeg interieur sinds de start. En mensen vonden dit geweldig, voor eventjes, tot ze ontdekken hoe vervelend alles regelen via een scherm wel niet is. Volkswagen heeft dit begrepen en heeft terug een stuur met echte knopjes. BMW en Mercedes lopen nog achter en hebben die belachelijke haptic feedback knoppen en de meerderheid van de merken heeft nu ook vele dingen via een scherm, zelfs het veranderen van de luchtstroom in de auto. Daarom was mijn vraag dus, wie zit daar op te wachten alles via een scherm te doen. Zeker met die putten in de baan is het instellen van een airco of het regelen van volume via zo een scherm een drama. Een geluk kan je volume vaak nog regelen via het stuur. Het probleem is dat ze willen vernieuwen om te vernieuwen. Net zoals bij de zoveelste iphone of android telefoon. Quote
Logic 538 Geplaatst: 10 september 2025 Geplaatst: 10 september 2025 45 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Het probleem is dat ze willen vernieuwen om te vernieuwen. Net zoals bij de zoveelste iphone of android telefoon. Kan me helemaal vinden in uw opmerkingen. Headline van de dag is: ‘Looks Like It Was Designed In 1995’: Mercedes Boss Brutally Mocks Audi Concept Interior. Ik heb ook geen behoefte aan computerschermen en prefereer een draaiknopje voor de airco. Bij Tesla zat er een kostenbesparende strategie achter. Bij andere constructeurs dient het eerder om 'indruk' te maken, om een soort technologische voorsprong te etaleren zonder al te veel toegevoegde waarde. Misschien dat de Chinese markt hier voornamelijk schuldig aan is, want ze zijn tuk op toeters en bellen en steken mekaar daarmee de loef af. Uiteindelijk geen essentiële dingen. Zoals met een Honda E op één digitale visbokaal te kunnen loeren tijdens het rijden, zoiets? Zo'n dingen zijn duur en zien er snel gedateerd uit, of 't gaat stuk, draagt zelden bij aan de verkeersveiligheid, ... Ooit gaan we weer terug naar de essentie hoop ik, zoals in dat Audi Type C concept. 1 Quote
tuscani 11.788 Geplaatst: 13 september 2025 Geplaatst: 13 september 2025 Vond geen topic terug, maar misschien niet de moeite om er een aan te maken. Heeft er iemand ervaring met een EQS suv? Was die compleet vergeten, maar wat is de mening daarover? Technisch en dergelijke, want je ziet die eigenlijk nooit rijden? Maar binnenin lijken die me toch wel ferm. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-eqs-suv-450-4matic-amg-line-business-class-pack-nappa-elektrisch-grijs-822744a5-0fec-491d-8ff4-f7663753def7?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=1&position=1&search_id=amhd1cvd6k&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2&new_taxonomy_available=false&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_boost_level=t10&boost_level=t10 Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 14 september 2025 Geplaatst: 14 september 2025 Op 13/9/2025 om 11:17, tuscani zei: Vond geen topic terug, maar misschien niet de moeite om er een aan te maken. Heeft er iemand ervaring met een EQS suv? Was die compleet vergeten, maar wat is de mening daarover? Technisch en dergelijke, want je ziet die eigenlijk nooit rijden? Maar binnenin lijken die me toch wel ferm. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-eqs-suv-450-4matic-amg-line-business-class-pack-nappa-elektrisch-grijs-822744a5-0fec-491d-8ff4-f7663753def7?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=1&position=1&search_id=amhd1cvd6k&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2&new_taxonomy_available=false&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_boost_level=t10&boost_level=t10 ik denk dat je die er gewoon bij krijgt als je een nieuwe GLC EV koopt 1 Quote
Seth05 0 Geplaatst: 21 oktober 2025 Geplaatst: 21 oktober 2025 (aangepast) https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/mercedes-benz-cars/car-configurator.html/motorization/CCci/NL/nl/bm/5406321_NL2,5406321_NL3,5406321_NL4,5406321_NLA Veel opties, ik zit rap aan 100k, en bijbetalen voor de long range. Bij de iX3 zijn allicht nog niet alle opties beschikbaar, maar heb je sommige dingen wel inbegrepen, en direct long range… Ik vind het moeilijk. 21 oktober 2025 aangepast door Seth05 Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 21 oktober 2025 Geplaatst: 21 oktober 2025 100k stukslaan op zo iets zou ik ook moeilijk vinden idd Quote
Super95 410 Geplaatst: 21 oktober 2025 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2025 In ice tijd ( ) had je daar een S voor. 3 Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 22 oktober 2025 Geplaatst: 22 oktober 2025 net willen configureren maar mercedes wil echt pushen naar een compleet nutteloos plus pakket met de kerstboomverlichting binnen en buiten en een (standaard) panorama dak dat dimbaar is als je het pack neemt. Keyless go : ah nee, gaat enkel met dat kerstboompakket Leder : enkel met kersboompakket gewoon andere kleur sensaties : enkel met kerstboompakket mooiere inleg : enkel met kersboompakket .... laat maar vallen 1 Quote
DuDe 1.211 Geplaatst: 9 november 2025 Geplaatst: 9 november 2025 Dat wit stuur is toch vragen om miserie. Niet? Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 9 november 2025 Geplaatst: 9 november 2025 Mercedes doet dat wel vaker, Rolls ook. witte handschoenen dragen, zeker? Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 14 november 2025 Geplaatst: 14 november 2025 Op 9/11/2025 om 22:09, DuDe zei: Dat wit stuur is toch vragen om miserie. Niet? Neen. Af en toe poetsen hé. Quote
krikke 116 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Is er al geweten wanneer de achteraandrijving komt? Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Op 14/11/2025 om 11:21, BMWMB zei: Neen. Af en toe poetsen hé. Wel niet mis! Als je altijd 100% propere handjes hebt ideaal! Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Op 7/9/2025 om 22:13, Super95 zei: Knap spel! Wordt moeilijk kiezen voor velen 2 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart men kloeg steen en been over de grilles van de BMW's: maar dit is precies een industriële afzuigkap 1 4 Quote
krikke 116 Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart Ik zou deze in het zwart nemen zonder verlichting op een blauwe buitenkleur. Enkel nog eens zien of het binnenin niet met 1 scherm mogelijk is. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart 4 uren geleden, ex-Mooseman zei: men kloeg steen en been over de grilles van de BMW's: maar dit is precies een industriële afzuigkap Het feit dat het 1 geheel is en niet 2 afzonderlijke zaken doet veel. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart Op 20/3/2026 om 13:45, gewoon ik zei: Het feit dat het 1 geheel is en niet 2 afzonderlijke zaken doet veel. Dat wist Audi al toen ze hun 'single frame grille' introduceerden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.