Phil 12.492 Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 Kan me nog zo herinneren dat de huidige X5 werd gelanceerd, zo dik. Effe een oud BMWMagazine teruggevonden. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 E70/71 is dan ook magistraal qua neus en stance. 1 Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 E70/71 is dan ook magistraal qua neus en stance. Altijd genieten als die in je spiegels verschijnt Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 Getekend door een Belg? Wist ik zelfs niet. Quote
thor 217 Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Hoe hard hij ook zal proberen, zal waarschijnlijk toch nooit kunnen tippen aan de nieuwe Range Rover. En Ok, die laatste kost wel een pak meer maar ik zou het toch wel weten. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Fak, even gaan kijken op de website van RR. Wist niet dat die dingen zo duur waren Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Ik ken ze niet uit het hoofd, maar ik denk dat het makkelijk 110-120k is als je hem wat uitrust. 160k is zelfs geen probleem Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 En rijdt dat dan wat deftig (voor een SUV)? Quote
thor 217 Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Nieuwe Range 3.0 tdv6 vanaf 92000 euro, wel altijd vrij rijkelijke standaarduitrusting Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Toch zou ik een X5 nemen in plaats van zo'n range gezien die dingen nog steeds niet betrouwbaar zijn zoals het zou moeten. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 Ik ben erg grote fan van de huidige X5 maar hier toch even de Range verdedigen ... Wat wil je nog meer dan het volgende? 93.880 euro voor een heel complete auto imo. OVERZICHT VAN UW CONFIGURATIE MODEL & MOTOR€ 91.200RANGE ROVER HSE-3.0 TDV6 dieselmotor€ 91.200 EXTERIEUR€ 1.120Verander Baltic Blue (metaalkleur)€ 1.120 19" lichtmetalen velgen met 5 V-vormige spaken - Style 1 Dak in koetswerkkleur Almond generfde lederen zetels Interieurafwerking in macassarhout (Figured Macassar) Morzine stoffen hemelbekleding - Ivory Elektrische in- en wegklapbare trekhaak (incl. armatuur en elektrische bekabeling)€ 1.070 Volwaardig reservewiel€ 490 Generfde lederen zetels - Style 1 STANDAARDKENMERKENTRANSMISSIE EN RIJDYNAMIEKElektronische dwarsverbinding op de luchtveringVerhoogde bestuurderspositieStop/StartAchttrapsautomaatReductiebak voor hoge en lage verhoudingenTerrain Response®Elektrische stuurbekrachtiging (EPAS)Permanente vierwielaandrijving (4WD)Kantelpreventiesysteem (RSC)Stabilteitsvrijwaring bij slepen (TSA)Elektronische remkrachtverdeling (EBD)Elektronische tractiecontrole (ETC)Automatische afdalingsrem (HDC)Remcontrole in bochten (CBC)Dynamische stabiliteitscontrole (DSC)Elektronische noodrembekrachtiging (EBA)EXTERIEURKENMERKENXenon-koplampen (incl. koplampsproeiers)Akoestisch gelamineerde voorruitVerwarmde voorruit, versterkt glas in voorste & achterste deuren & achterste zijruitenRuitenwissers met regensensor / achterruitwisserElektrisch verwarmde, verstelbare en inklapbare buitenspiegels, geïntegreerde naderingsverlichting, geheugenfunctie en regelbare kantelfunctie bij achteruitrijdenParkeersensoren voor- en achteraan met visuele weergaveVertraagde uitstapverlichting (koplampen)LED-achterlichtenDagrijlichten (DRL)Schemersensor:automatische ontsteking van de koplampenSLEPEN3500 kg sleepvermogenElektrische voorbereiding voor trekhaakVELGOPTIESAntidiefstalboutenIMS bandenreparatieset (spuitbus met elektrische pomp)ZETELFUNCTIONALITEIT EN COMFORTKENMERKENAchterbank met doorlaadmogelijkheidArmsteunen voor bestuurders- en passagierszetelISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjesINTERIEURKENMERKENAutomatisch dimmende achteruitkijkspiegelVolledig automatische airconditioning met 3 zonesZonnekleppen, incl. verlichte make-upspiegelsSfeerverlichting in het interieurLederen stuurwielVEILIGHEID EN BEVEILIGINGUltrasoon alarm, volumetrisch en perimetrisch, met batterijbeveiliging, startpreventiesysteem en tilsensorEHBO-kitAutomatische centrale vergrendeling bij wegrijden (configureerbaar)Bestuurders- en passagiersairbags (zij, vooraan in zetel, thorax en bekken)Actieve snelheidsbegrenzer (ASL)Elektrisch bediende kinderslotenAutomatische activering van de 4 richtingaanwijzers bij noodremmanoeuvre (EBL)GEBRUIKSGEMAK EN BAGAGERUIMTESnelheidsregelaarAchteruitrijcameraVerwijderbare hoedenplank met scharniersysteemINFORMATIE, COMMUNICATIE EN ENTERTAINMENTVolledig digitaal instrumentenbord (TFT)HDD navigatiesysteem, met harde schijfBluetooth® telefoonverbinding8” kleurenaanraakschermIntuïtieve spraakbediening - "Say what you see" intuïtieve stembediening (SWYS)Extra stopcontacten (12V, voorin, achterin en in bagageruimte)USB-poortenTMC (dynamische routegeleiding)Off-roadnavigatie en infocenterMeridian audiosysteem (380 W) TOTALE PRIJS: € 93.880+ Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 21 januari 2013 Geplaatst: 21 januari 2013 Ik vind deze nieuwe Range echt magistraal. Wel zou ik de V8 diesel kiezen in zo'n wagen. Wel denk ik dat vele mensen wachten op de nieuwe Sport die over een jaar in de showroom zal staan. Uiteindelijk blijft deze Range echt wel een zeer grote wagen. De Sport gaat qua grootte interessanter zijn voor de meeste kopers. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 De V8 diesel start aan bijna 110 000 Euro. Da's toch een andere categorie dan de X5 denk ik dan. Voor dat geld mag je niet tevreden zijn met minder dan "magistraal", imo. Over de nieuwe X5. Ik ben wel benieuwd. Wat denken jullie: gaat BMW hier downsizen qua motor? Tweeliter viercilindertje erin? Zelf zou ik het gerust geloven. Quote
Gast Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 ik denk het ook wel, mercedes doet het al in de ml en in een 5GT doen ze het zelf al. De 20d heeft ook 184 pk, das evenveel als een de 30d van de eerste x5, als hij dan nog lichter is.. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Eerder de 25d dan de 20d. Denk ik. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 22 januari 2013 Geplaatst: 22 januari 2013 Ik denk dat de openingspost eerder over de N20/N26 (wat is trouwens het verschil, Tommie?) benzine gaat. Er is immers sprake van de "28i". Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Is dat die X7 op de voorlaatste foto of is dat puur gezichtsbedrog dat die wagen (met de kofferklep open) er een stuk groter uitziet? Quote
CMon 503 Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 De E70 zal toch moeilijk te overtreffen zijn. Quote
Thebiemerke 5.382 Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Geplaatst: 18 maart 2013 De E70 zal toch moeilijk te overtreffen zijn. Idd, en al zeker als LCI + M-Pack Quote
CMon 503 Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Idd, en al zeker als LCI + M-Pack Idd, in Geraardsbergen staat er één in Tiefseeblau met M-pack, velgen styling 177 en een Oyster interieur. Njammie. Quote
Thebiemerke 5.382 Geplaatst: 20 april 2013 Auteur Geplaatst: 20 april 2013 Kom op BMW, laat die camouflage nu maar achterwege bij het testen van de nieuwe X5, zou je zeggen. Een tijdje geleden zagen we immers al beeld van de derde generatie voorbij komen. Via een modelautofabrikant was het uiterlijk gelekt. Nu hebben we tijdens een testsessie het interieur kunnen vastleggen. We zien bovenop het dashboard een groot scherm voor het iDrive-multimediasysteem. Een exemplaar van dergelijke proporties maakte zijn debuut in de huidige 6-serie, dus verrassend is de aanwezigheid ervan in de nieuwe generatie X5 niet. En wat zien we verder?Een knop voor BMW Adaptive Drive, wat we nog niet eerder op de X5 zagen. Daarmee kun je als bestuurder, de gasresponse, de werking van de automatische transmissie, de besturing en de demping aanpassen. Er zit een doekje overheen maar naar alle waarschijnlijkheid krijgt ook de nieuwe X5 weer zo’n joystick-achtige keuzehendel voor de automatische transmissie.De X5 staat pas voor 2014 op het programma, al verwachten we op de IAA in september wel een eerste officiële kennismaking met het model. Een woordvoerder van de Nederlandse importeur kan daar nog geen uitspraken over doen.Qua motoren is het zinvol vast een blik op het gamma van de 5-serie en de 7-serie te werpen. Durft BMW het ook aan een viercilinder diesel te leveren in de X5? Omdat Mercedes dat ook doet met de M-klasse is dat een mogelijkheid. De krachtigste viercilinder diesel in de 5-serie levert als 525d 218 pk en 450 Nm. Bij de huidige X5 is de instapdiesel de xDrive30d. Een zescilinder dus. Zekerheid krijgen we pas eind dit jaar. Hoe de X5 er zonder de psychedelische bestickering uitziet zie je hier. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Komt helemaal goed met deze ketel Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.