Ga naar inhoud

Welke "budget" Porsche

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ooit moet er in de garage een Porsche staan. Of dat is toch het droombeeld dat ik in mijn hoofd heb. Ik begin stilaan op een leeftijd te komen dat ik me afvraag, wanneer is dan eigenlijk het goeie moment voor die eerste Porsche. En hoewel er op vandaag heel veel redenen zijn om het vooral niet te doen, kan ik het niet laten om autoscoot af te schuimen op zoek naar een betaalbare Porsche. En als ik die dan uiteindelijk gevonden heb, dan is er toch altijd dat stemmetje in mijn hoofd die zegt, "gebruik je verstand, doe maar heel gewoon". Dus wanneer overtuig je jezelf dat het mag, uiteindelijk mag het ook niet de bedoeling zijn om op je 70e te moeten zeggen, ach had ik toch maar een Porsche gekocht... En als je dan toch overstag gaat, welke kies je dan?

Ik kan niet de enige zijn, met de eeuwige droom om ooit een platte kever te bezitten, met dezelfde bedenkingen. Benieuwd naar jullie meningen 🙃

Tot nu toe zag mijn shortlist er zo uit:

• 996 C2 manueel cabrio
  • 997.2 Carrera manueel of pdk cabrio
  • 981 boxster S manueel of pdk

996:

Redenen om het vooral niet te doen:

• Vaste kosten: Rijtax, onderhoud en eventuele kosten (niet de beste reputatie, ims)
  • Looks, facelift is al een stuk mooier, maar heeft voor mij toch wat mods nodig om hem mooi te vinden
  • Al iets ouder, een mooie vinden wordt moeilijker en moeilijker

waarom dan wel

• Analoog, compact, sound, karakter,
  • Met de juiste mods ook wel een knappe auto
  • voor 50k moet je toch al iets kunnen vinden

997.2

• Vaste kosten: Rijtax, onderhoud 
  • Knappe verschijning, maar standaard nogal een saaie 911, heeft voor mij ook wat mods nodig om het op een sportwagen te doen lijken
  • Carrera S is volgens mij de beste keuze, maar scheelt direct veel in rijtax
  • Sound is vrij gedempt
  • Prijzen begin maar vanaf 50k

waarom dan wel

• analoog, compact
  • met de juiste mods voor mij een forever car
  • Alle modellen hierna werden op veel vlakken beter, sneller, verfijnder... maar ook vooral minder puur. Misschien is dit dé (moderne) 911 om te hebben en te houden? 

981

• Onderhoud
  • Enkel als 2-zitter
  • Zal altijd een baby-911 blijven

waarom dan wel

• Looks, met de juiste spec, moet er imo niets aan gebeuren 
  • Rijtax is nog behapbaar, zelfs voor de S
  • Voor 50k heb je al een hele mooie vast
  • Misschien stiekem nog de betere rijdersauto
  • Onder de Boxsters was dit imo de beste versie

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Dat had mijn post kunnen zijn 🙂

50ste levensjaar, riep ik op mijn 41e.

En zo denk ik er nog steeds over, het is immers wel handig als je nog eenvoudig in/uit kan stappen en dus nog enige fysiek hebt om ervan te kunnen genieten 😄 Of het 50 of 53 wordt maakt op zich niet uit maar ik ga er wel een kopen. Zit in dezelfde vijver te vissen als jij overigens. 

996C4S, 997.2 C2S, 987 RS60 of 981S zouden mijn voorkeur hebben.

Het komt net een paar jaar te vroeg, anders had ik @flupke73 een PM gestuurd over zijn 981GT4 ...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

981 gaat zelfs in 2.7 al meer dan genoeg zijn in het huidige verkeer

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hier ondertussen richting de 60, en  ook àltijd gedacht, dat ik ooit een sportwagen in de garage zou hebben staan. Eerder nog iets Engels of zelfs Japans, dan een Porsche. Nooit echt voeling gehad met het merk.

Maar ondertussen is in ons overbevolkte landje, de fun of driving toch zo ver afgenomen, dat het mij écht niet meer de moeite lijkt om zoiets aan te schaffen.

Geplaatst:

Eigenlijk zit je met het probleem dat je wat te lang hebt gewacht...

Als ik zo lees was het best van al om een goeie 5 jaar geleden een 993 te kopen 😉 

Een 996 zal altijd een lelijk ding blijven, maar ik moet wel toegeven dat ik ondertussen wel appreciatie heb voor een proper en originele 4S en Turbo...

In je lijstje zou ik kijken voor een 997 om eerlijk te zijn.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Oh en @msxx ik ben erin geslaagd om mijn eerste (crayon 992 2S) te bestellen voor ik 40 werd, helaas pas geleverd op 40 en 3 maand...

En nu ik dat getypt heb besef ik me dat die 911 niet mijn eerste P was en ik ondertussen bijna 10 jaar mijn 356 heb :fp:

• Grappig 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, Naish zei:

Oh en @msxx ik ben erin geslaagd om mijn eerste (crayon 992 2S) te bestellen voor ik 40 werd, helaas pas geleverd op 40 en 3 maand...

En nu ik dat getypt heb besef ik me dat die 911 niet mijn eerste P was en ik ondertussen bijna 10 jaar mijn 356 heb :fp:

Gaan we zo beginnen? Ik was 33 dan.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Naish zei:

Ja, dat weet ik.

Maar iedereens leven loopt anders. Je hebt groot gelijk dat je blij bent met jouw verwezenlijkingen. Ik ben ook blij met de mijne 🙂 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
15 minuten geleden, bud wijzer zei:

Hier ondertussen richting de 60, en  ook àltijd gedacht, dat ik ooit een sportwagen in de garage zou hebben staan. Eerder nog iets Engels of zelfs Japans, dan een Porsche. Nooit echt voeling gehad met het merk.

Maar ondertussen is in ons overbevolkte landje, de fun of driving toch zo ver afgenomen, dat het mij écht niet meer de moeite lijkt om zoiets aan te schaffen.

Dat zie ik rondom mij ook gebeuren, je moet zelfs geen 60 geworden zijn om de liefhebberij te verliezen. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat je niet eeuwig moet blijven wachten.

24 minuten geleden, msxx zei:

Dat had mijn post kunnen zijn 🙂

50ste levensjaar, riep ik op mijn 41e.

En zo denk ik er nog steeds over, het is immers wel handig als je nog eenvoudig in/uit kan stappen en dus nog enige fysiek hebt om ervan te kunnen genieten 😄 Of het 50 of 53 wordt maakt op zich niet uit maar ik ga er wel een kopen. Zit in dezelfde vijver te vissen als jij overigens. 

996C4S, 997.2 C2S, 987 RS60 of 981S zouden mijn voorkeur hebben.

Het komt net een paar jaar te vroeg, anders had ik @flupke73 een PM gestuurd over zijn 981GT4 ...

De vijver is ook niet zo groot als je budgetvriendelijk wil vissen :D

996C4S vind ik ook de mooiste uitvoering. Maar dan liever een C2 als rijdersauto

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
29 minuten geleden, flupke73 zei:

981 gaat zelfs in 2.7 al meer dan genoeg zijn in het huidige verkeer

Verschil met mijn Z3 is dan niet groot genoeg. Op zich is die ook snel genoeg, maar toch mis ik af en toe wat extra punch

Uiteraard een compleet andere auto op alle andere vlakken, die zeker de fun zou bieden die ik zoek.

Geplaatst:
31 minuten geleden, ICM zei:

Care to elaborate?

31 minuten geleden, msxx zei:

Ja, dat weet ik.

Maar iedereens leven loopt anders. Je hebt groot gelijk dat je blij bent met jouw verwezenlijkingen. Ik ben ook blij met de mijne 🙂 

Ik doe toch niets af van je verwezelijkingen?

Nu ja, geen idee van waar het komt, maar het is niet het leven die anders loopt, het zijn andere keuzes en prioriteiten.

Geplaatst:

Een 944 is een budget-Porsche, de taksen van bovenstaande dingen zijn niet echt budget vriendelijk te noemen.

groetjes

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Van jouw lijstje… 997.2

persoonlijk zou ik ook kijken naar 996TT of 4S. Maar je moet fan zijn van een 996 uiteraard (stiekem ben ik dat wel een beetje). 

Overlaatst stond er zelfs een 997 Gts manueel aangeboden voor 62k op t net. Ik denk ni dat er iets leukers (vooral qua sound) te vinden is binnen 911 gamma voor dat budget 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, ICM zei:

Ik 19....

Wel maar een 924S die toen 2000€ koste. 🫢

Geplaatst:

Ik zou sowieso een 996 kopen, de eerste zijn binnen +-3j oldtimer en kosten dan geen hol aan taksen meer. Wel maar met de 3.400cc, 3.600cc kwam er pas van 2002 dacht ik. 

Geplaatst:
58 minuten geleden, Naish zei:

Care to elaborate?

Als oldtimers meetellen, dan tellen diesels ook mee 😛

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
32 minuten geleden, Ugeken zei:

Een 944 is een budget-Porsche, de taksen van bovenstaande dingen zijn niet echt budget vriendelijk te noemen.

groetjes

Naar Porsche normen wel, maar geen enkele 6 cilinder is goedkoop.

Naar wat ik tot nu toe bekeken heb:

997.2 Carrera 2 2800 euro, C2S 4000 euro, 981S 1780 euro

Geplaatst:

Dat betaal je voor een 3.0 Z4 ook, dus dan toch liever een Porsche

Geplaatst:
1 uur terug, Ceke zei:

Dat betaal je voor een 3.0 Z4 ook, dus dan toch liever een Porsche

Huh?

Rond de €1.000 voor een 3.0 benzine met recente euronorm.

Geplaatst:

Van dat lijstje zou ik de 997.2 nemen. Maar je moet nemen waar jezelf het beste gevoel bij hebt. Voor een hobbywagen gaan taksen wel snel een ergernis zijn, dus dan is een 981 zeker ook aan te raden.

Geplaatst:
3 uren geleden, ICM zei:

Moa, ik was ook 33. 

Toen ik voor het eerst eens met een Porsche mocht rijden🤣

Wel een volledige dag. 

Kwas preus wi😎

😁

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
3 uren geleden, bud wijzer zei:

Ik was 100% zeker dat ik op mijn 50ste met een 911 ging rijden. Door omstandigheden hier algemeen geweten is het er niet van gekomen en heb ik mij een paar jaar geleden een in mijn ogen zeer mooie Cayman 718 gekocht.

En die is alweer weg omdat ik er niet van kon genieten zoals ik wou( ik werk teveel)

En nu voel ik de behoefte helemaal weg gaan om nog een 911 te kopen. 

Geplaatst:
1 uur geleden, toere zei:

Moa, ik was ook 33. Toen ik voor het eerst eens met een Porsche mocht rijden🤣

17, gene zever

terugkomende van F1 in Spa, binnendoor via Hamoir naar Hoei, gewisseld van plaats eens we Stavelot uit waren; onze pa was moe en “alle flikken zitten toch in Spa en d’r rond”

😂

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Waarom neem je de 997.1 niet in overweging?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid