Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De vorm van de glaspartij van opzij lijkt sterk op die van een 911, nog wel een knappe verwijzing. 

• 4 weken later...
Geplaatst:

Gisteren eentje gezien in Antwerpen, vandaag een andere in Westerlo. Allebei op Stuttgart platen. Zeer cool ding!!

Geplaatst:

Ik heb er ondertussen al heel wat mee gereden, zowel de basis als de turbo. Het is echt een fenomenale auto. De turbo is belachelijk snel, niet normaal. 
De gewone instapversie is eigenlijk degene die je wil. Voor 110k heb je een top auto die standaard fenomenaal uitgerust is en geweldig rijdt. 
Voor mij opmerkelijk;

- electric sport sound met het V8 geluid vond ik belachelijk op papier maar zou ik absoluut moeten hebben. Itt de sport sound op Macan en Taycan klopt het verhaal hier wel en is het aangenaam om permanent ingeschakeld te hebben

- achterasbesturing maakt hem heerlijk dynamisch 

- verschil in comfort en normal stand is verbluffend

- efficiëntie qua verbruik is ongezien - beter dan taycan of Macan. En dat voor zo’n bak!

- laadsnelheden (400kW) en capaciteit om snel voor te conditioneren van de batterij zijn ook geweldig.

In de praktijk haal ik vlot 400km autonomie met een gezwinde rijstijl, en bijladen 15-85% duurt 15 minuten, wat het voor mij een ideale daily maakt.

• Vind ik leuk 9
Geplaatst:

@Alexanderr

Welk exterieur kleur zou jij nemen/ aanraden?

Er zit blijkbaar niet veel keuze tussen? 

Geplaatst:

Ik kom op 182k euro voor een Cayenne S Coupé naar mijn goesting.

spacer.png

spacer.png

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
20 uren geleden, toere zei:

@Alexanderr

Welk exterieur kleur zou jij nemen/ aanraden?

Er zit blijkbaar niet veel keuze tussen? 

Ik vind het kleurenpallet ook zeer teleurstellend.

• Thanks Friendly 1
  • Taal izan 1
Geplaatst:
4 uren geleden, BMWMB zei:

Ik kom op 182k euro voor een Cayenne S Coupé naar mijn goesting.

spacer.png

spacer.png

Welke kleur is dit? 

Geplaatst:
3 minuten geleden, toere zei:

Welke kleur is dit? 

Algarve Blue denk ik

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
4 minuten geleden, Jeroen_M5 zei:

Ik vind het kleurenpallet ook zeer teleurstellend.

3x een mooi blauw, een groen dat best OK is, rood laten ze voor de GTS

imho een van de betere paletten op een SUV van Porsche

Geplaatst:
Op 17/5/2026 om 10:26, Alexanderr zei:

Ik heb er ondertussen al heel wat mee gereden, zowel de basis als de turbo. Het is echt een fenomenale auto. De turbo is belachelijk snel, niet normaal. 
De gewone instapversie is eigenlijk degene die je wil. Voor 110k heb je een top auto die standaard fenomenaal uitgerust is en geweldig rijdt. 
Voor mij opmerkelijk;

- electric sport sound met het V8 geluid vond ik belachelijk op papier maar zou ik absoluut moeten hebben. Itt de sport sound op Macan en Taycan klopt het verhaal hier wel en is het aangenaam om permanent ingeschakeld te hebben

- achterasbesturing maakt hem heerlijk dynamisch 

- verschil in comfort en normal stand is verbluffend

- efficiëntie qua verbruik is ongezien - beter dan taycan of Macan. En dat voor zo’n bak!

- laadsnelheden (400kW) en capaciteit om snel voor te conditioneren van de batterij zijn ook geweldig.

In de praktijk haal ik vlot 400km autonomie met een gezwinde rijstijl, en bijladen 15-85% duurt 15 minuten, wat het voor mij een ideale daily maakt.

lap te vroeg gekocht. :D 110k, dus binnen 6maand rond de 85K te vinden, want 110K is toch zoals veel  Macan's? Al zullen de eerste Cayenne's eerder boven de 150K zitten

Geplaatst:
10 minuten geleden, flupke73 zei:

3x een mooi blauw, een groen dat best OK is, rood laten ze voor de GTS

imho een van de betere paletten op een SUV van Porsche

Napali en Algarve zijn mooi inderdaad. Maar daar stopt het imo. Oak green is prachtig, maar niet op een Cayenne. En dan is er nog Madeira Gold... flashy ja, maar mooi?

Toegegeven, op een X5 is de keuze ook teleurstellend. Maar daar heb je voor 6k al special request kleuren (Petrol Mica, Boston groen,...).

Geplaatst:
19 minutes ago, Jeroen_M5 said:

Napali en Algarve zijn mooi inderdaad. Maar daar stopt het imo. Oak green is prachtig, maar niet op een Cayenne. En dan is er nog Madeira Gold... flashy ja, maar mooi?

Toegegeven, op een X5 is de keuze ook teleurstellend. Maar daar heb je voor 6k al special request kleuren (Petrol Mica, Boston groen,...).

PTS uiteraard, of ben je pauper?

• Grappig 1
Geplaatst:
55 minuten geleden, ICM zei:

Algarve Blue denk ik

Wel nog knap. 

Geplaatst:
1 uur terug, Jeroen_M5 zei:

ik ben best fan van Vanadium, zeker omdat zo'n Cayenne echt wel een 'daily' is die je door de carwash wil jagen

Geplaatst:

MACAN GTS specc ik tot 123K

Cayenne EV...krak 't zelfde

😮

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uren geleden, ir_fuel zei:

PTS uiteraard, of ben je pauper?

PTS bestaat (nog) niet op Cayenne 

Geplaatst:
5 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Monteverde is mijn favoriet, geweldige kleur. Zou dat doen met de tephra Grey SportTechno’s en Espresso of Sage Grey binnen. 

Geplaatst:
7 minutes ago, Alexanderr said:

Ah?

Ik dacht dat dat op alle modellen kon.

Geplaatst:
7 uren geleden, Alexanderr zei:

Aaa klopt dus toch wat mijn vennoot daarover vertelde. 

Geplaatst:
7 uren geleden, ir_fuel zei:

Ah?

Ik dacht dat dat op alle modellen kon.

Op 718 is het een hele tijd wel/niet mogelijk geweest (wegens verplaatsing productie), Cayenne is nooit mogelijk geweest tot helemaal einde van de E3-1 en dan was het super beperkt, enkel Audi kleuren in metallic (vb Goodwood Green, Soho Brown, ..). Op E4 zou het mogelijk zijn vanaf MY27. Nu, Napaliblau (optionele kleur in het standaard gamma) is een oude PTS kleur (Ascariblau) die ze er in gestoken hebben - hier op de foto rechts 

IMG_6078.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
16 uren geleden, flupke73 zei:

ik ben best fan van Vanadium, zeker omdat zo'n Cayenne echt wel een 'daily' is die je door de carwash wil jagen

Dat Vanadium heb ik bij de aankoop van mijn GT3 niet overwogen, omdat ik dacht dat het een gewone donkergrijze kleur was, zoals Agaat. Echter, toen ik een maand geleden bij Porsche Maastricht een GT3 in de showroom zag staan in deze kleur, dacht ik eerst dat het PTS Yachting Blue was, omdat er echt wel een blauwe hue in Vanadium zit. Yachting Blue is nog wel veel blauwer, maar Vanadium heeft nu toch wel mijn aandacht getrokken. 

IMG_5042.jpeg

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid