Super95 412 Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april De vorm van de glaspartij van opzij lijkt sterk op die van een 911, nog wel een knappe verwijzing. Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 16 mei Geplaatst: 16 mei Gisteren eentje gezien in Antwerpen, vandaag een andere in Westerlo. Allebei op Stuttgart platen. Zeer cool ding!! Quote
Alexanderr 36.227 Geplaatst: 17 mei Geplaatst: 17 mei Ik heb er ondertussen al heel wat mee gereden, zowel de basis als de turbo. Het is echt een fenomenale auto. De turbo is belachelijk snel, niet normaal. De gewone instapversie is eigenlijk degene die je wil. Voor 110k heb je een top auto die standaard fenomenaal uitgerust is en geweldig rijdt. Voor mij opmerkelijk; - electric sport sound met het V8 geluid vond ik belachelijk op papier maar zou ik absoluut moeten hebben. Itt de sport sound op Macan en Taycan klopt het verhaal hier wel en is het aangenaam om permanent ingeschakeld te hebben - achterasbesturing maakt hem heerlijk dynamisch - verschil in comfort en normal stand is verbluffend - efficiëntie qua verbruik is ongezien - beter dan taycan of Macan. En dat voor zo’n bak! - laadsnelheden (400kW) en capaciteit om snel voor te conditioneren van de batterij zijn ook geweldig. In de praktijk haal ik vlot 400km autonomie met een gezwinde rijstijl, en bijladen 15-85% duurt 15 minuten, wat het voor mij een ideale daily maakt. 9 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 17 mei Geplaatst: 17 mei @Alexanderr Welk exterieur kleur zou jij nemen/ aanraden? Er zit blijkbaar niet veel keuze tussen? Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei Ik kom op 182k euro voor een Cayenne S Coupé naar mijn goesting. 1 Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 20 uren geleden, toere zei: @Alexanderr Welk exterieur kleur zou jij nemen/ aanraden? Er zit blijkbaar niet veel keuze tussen? Ik vind het kleurenpallet ook zeer teleurstellend. 1 1 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 4 uren geleden, BMWMB zei: Ik kom op 182k euro voor een Cayenne S Coupé naar mijn goesting. Welke kleur is dit? Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 3 minuten geleden, toere zei: Welke kleur is dit? Algarve Blue denk ik 1 Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 4 minuten geleden, Jeroen_M5 zei: Ik vind het kleurenpallet ook zeer teleurstellend. 3x een mooi blauw, een groen dat best OK is, rood laten ze voor de GTS imho een van de betere paletten op een SUV van Porsche Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 18 mei Auteur Geplaatst: 18 mei Op 17/5/2026 om 10:26, Alexanderr zei: Ik heb er ondertussen al heel wat mee gereden, zowel de basis als de turbo. Het is echt een fenomenale auto. De turbo is belachelijk snel, niet normaal. De gewone instapversie is eigenlijk degene die je wil. Voor 110k heb je een top auto die standaard fenomenaal uitgerust is en geweldig rijdt. Voor mij opmerkelijk; - electric sport sound met het V8 geluid vond ik belachelijk op papier maar zou ik absoluut moeten hebben. Itt de sport sound op Macan en Taycan klopt het verhaal hier wel en is het aangenaam om permanent ingeschakeld te hebben - achterasbesturing maakt hem heerlijk dynamisch - verschil in comfort en normal stand is verbluffend - efficiëntie qua verbruik is ongezien - beter dan taycan of Macan. En dat voor zo’n bak! - laadsnelheden (400kW) en capaciteit om snel voor te conditioneren van de batterij zijn ook geweldig. In de praktijk haal ik vlot 400km autonomie met een gezwinde rijstijl, en bijladen 15-85% duurt 15 minuten, wat het voor mij een ideale daily maakt. lap te vroeg gekocht. 110k, dus binnen 6maand rond de 85K te vinden, want 110K is toch zoals veel Macan's? Al zullen de eerste Cayenne's eerder boven de 150K zitten Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 10 minuten geleden, flupke73 zei: 3x een mooi blauw, een groen dat best OK is, rood laten ze voor de GTS imho een van de betere paletten op een SUV van Porsche Napali en Algarve zijn mooi inderdaad. Maar daar stopt het imo. Oak green is prachtig, maar niet op een Cayenne. En dan is er nog Madeira Gold... flashy ja, maar mooi? Toegegeven, op een X5 is de keuze ook teleurstellend. Maar daar heb je voor 6k al special request kleuren (Petrol Mica, Boston groen,...). Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 19 minutes ago, Jeroen_M5 said: Napali en Algarve zijn mooi inderdaad. Maar daar stopt het imo. Oak green is prachtig, maar niet op een Cayenne. En dan is er nog Madeira Gold... flashy ja, maar mooi? Toegegeven, op een X5 is de keuze ook teleurstellend. Maar daar heb je voor 6k al special request kleuren (Petrol Mica, Boston groen,...). PTS uiteraard, of ben je pauper? 1 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 55 minuten geleden, ICM zei: Algarve Blue denk ik Wel nog knap. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 1 uur terug, Jeroen_M5 zei: Napali en Algarve zijn mooi inderdaad. Maar daar stopt het imo. Oak green is prachtig, maar niet op een Cayenne. En dan is er nog Madeira Gold... flashy ja, maar mooi? Toegegeven, op een X5 is de keuze ook teleurstellend. Maar daar heb je voor 6k al special request kleuren (Petrol Mica, Boston groen,...). ik ben best fan van Vanadium, zeker omdat zo'n Cayenne echt wel een 'daily' is die je door de carwash wil jagen Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei MACAN GTS specc ik tot 123K Cayenne EV...krak 't zelfde 1 Quote
Alexanderr 36.227 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 4 uren geleden, ir_fuel zei: PTS uiteraard, of ben je pauper? PTS bestaat (nog) niet op Cayenne Quote
Alexanderr 36.227 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 5 uren geleden, Jeroen_M5 zei: Napali en Algarve zijn mooi inderdaad. Maar daar stopt het imo. Oak green is prachtig, maar niet op een Cayenne. En dan is er nog Madeira Gold... flashy ja, maar mooi? Toegegeven, op een X5 is de keuze ook teleurstellend. Maar daar heb je voor 6k al special request kleuren (Petrol Mica, Boston groen,...). Monteverde is mijn favoriet, geweldige kleur. Zou dat doen met de tephra Grey SportTechno’s en Espresso of Sage Grey binnen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 7 minutes ago, Alexanderr said: PTS bestaat (nog) niet op Cayenne Ah? Ik dacht dat dat op alle modellen kon. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 19 mei Geplaatst: 19 mei 7 uren geleden, Alexanderr zei: PTS bestaat (nog) niet op Cayenne Aaa klopt dus toch wat mijn vennoot daarover vertelde. Quote
Alexanderr 36.227 Geplaatst: 19 mei Geplaatst: 19 mei 7 uren geleden, ir_fuel zei: Ah? Ik dacht dat dat op alle modellen kon. Op 718 is het een hele tijd wel/niet mogelijk geweest (wegens verplaatsing productie), Cayenne is nooit mogelijk geweest tot helemaal einde van de E3-1 en dan was het super beperkt, enkel Audi kleuren in metallic (vb Goodwood Green, Soho Brown, ..). Op E4 zou het mogelijk zijn vanaf MY27. Nu, Napaliblau (optionele kleur in het standaard gamma) is een oude PTS kleur (Ascariblau) die ze er in gestoken hebben - hier op de foto rechts 1 Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 19 mei Geplaatst: 19 mei 16 uren geleden, flupke73 zei: ik ben best fan van Vanadium, zeker omdat zo'n Cayenne echt wel een 'daily' is die je door de carwash wil jagen Dat Vanadium heb ik bij de aankoop van mijn GT3 niet overwogen, omdat ik dacht dat het een gewone donkergrijze kleur was, zoals Agaat. Echter, toen ik een maand geleden bij Porsche Maastricht een GT3 in de showroom zag staan in deze kleur, dacht ik eerst dat het PTS Yachting Blue was, omdat er echt wel een blauwe hue in Vanadium zit. Yachting Blue is nog wel veel blauwer, maar Vanadium heeft nu toch wel mijn aandacht getrokken. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.