Ga naar inhoud

Zakelijk Elektrisch, wat te kiezen, deel 2

Welk strijkijzer  

50 leden hebben gestemd

1. 1. Welke geniet jullie voorkeur

• Lotus Eletre
      13
    • Polestar 3
      5
    • Tesla Model S
      11
    • Xpeng G7
      2
    • Porsche Macan
      19

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
6 minuten geleden, Tjeu zei:

Maar naar wat ik lees is hij opzoek naar een tweedehands waar de vorige eigenaar al een mooi verlies op gepakt heeft. Dan heeft hij toch niets aan de nieuwste modellen? Die zijn interessant voor de wagen daarna

Da's waar, ik keek gewoon naar budget. Ik ben zelf een oprijder 😆

Geplaatst:
1 minuut geleden, Tjeu zei:

Voor de S kan het interessant zijn om ook de Certified occasions van de andere landen te checken. Garantie is in principe niet landgebonden bij Tesla. 

En tattoo madam haar kennis is wel echt nog nul. Al wat ze aan mijn vrouw vertelde klopte niet - tot ergens van haar collega die alle rechtzettingen mocht doen. En dat was aan zijn houding te merken niet de eerste keer. 

bij Tesla ga je toch niet voor de uitleg of opties te kiezen? Testritjes :D

Geplaatst:
8 minuten geleden, Tjeu zei:

Maar naar wat ik lees is hij opzoek naar een tweedehands waar de vorige eigenaar al een mooi verlies op gepakt heeft. Dan heeft hij toch niets aan de nieuwste modellen? Die zijn interessant voor de wagen daarna

Idd, ik shop liever een jonge 2dehands voor hetzelfde budget van een nieuwe.  Ze hebben me met de Y te goed liggen gehad. ( allroad en Q7 waren ook jonge directiewagens) 

Geplaatst:
25 minuten geleden, tuscani zei:

Idd, ik shop liever een jonge 2dehands voor hetzelfde budget van een nieuwe.  Ze hebben me met de Y te goed liggen gehad. ( allroad en Q7 waren ook jonge directiewagens) 

Maar die zijn nieuwprijs plots 15000 goedkoper geworden. Da's de pech die jij had.

Geplaatst:
17 uren geleden, Lotuzzz zei:

Heb je nog wat tijd, dan zeker nieuwe iX3 en Alpine 390b gaan bezien.

En de Cayenne...

Geplaatst:
21 hours ago, Lotuzzz said:

Heb je nog wat tijd, dan zeker nieuwe iX3 en Alpine 390b gaan bezien.

De iX3 zal niet exclusief genoeg zijn voor Tuscani.

Geeft het 18 maand en je gaat ze overal zien rijden.

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Feit, maar dan misschien een uitzonderlijke spec he.

Geplaatst:
7 minutes ago, Lotuzzz said:

Feit, maar dan misschien een uitzonderlijke spec he.

Met, ikzegmaarwat, een rood randje op de velg?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
23 uren geleden, tuscani zei:

Vrijdag dus ook met de Eletre gaan rijden ( wel met bijzit

Oei. 

Volgens vanDale

bijzit, v. (-ten) vrouw waarmee een man buiten huwelijk in min of meer vaste verhouding leeft en omgang heeft, concubine.  

:D

• Grappig 3
Geplaatst:

Ik heb na tjeu zijn post daarover idd een link gezet naar Duitsland, Frankrijk en Nederland, om af en toe eens te bekijken. 

Ben er nog niet uit, wel heb ik mijn zoekopdracht op mobile aangepast bij de Macan. kheb awd aangeduid sinds dit weekend. :D Rij al 12j zo, en als ik nu verschillende mensen zag sukkelen, toch aangevinkt als punt.  (S en Eletre zijn awd) Toevallig gisteren een Ioniq 9 zitten configureren, want die is zeker groot genoeg en superdeluxe, maar afgeschoten ten huize tuscani. (geen Porsche volgens Jitse en Sally is allergisch aan rechtopstaande achterlichten :D ) Prijs was wel ook niet min om "maar" een Hyundai te zijn. Nieuw 89K en 2dehands 75K

hyundai-ioniq-9-1_copy.jpg

img_9a2f0b34b11e44b993a7339129386f26__19

Ga toch wat foto's gaan trekken op het salon. :D

Geplaatst:
3 minuten geleden, tuscani zei:

Rij al 12j zo, en als ik nu verschillende mensen zag sukkelen, toch aangevinkt als punt.

Beperkt dat, binnen jouw budget, de keuzes niet enorm?

Geplaatst:
Zojuist, Polygoon zei:

Beperkt dat, binnen jouw budget, de keuzes niet enorm?

Hoe bedoel je? 

De S en Eletre zijn sowieso awd, de ioniq bv  om nog eentje te noemen, is ook awd, en de Macan 4 staat momenteel op 15stuks tussen de 82 en 90k. (met luchtvering, open dak, zetelverwarming voor en achter, trekhaak) Ik hoop dat ze nog wat zakken omdat ze een jaartje ouder zijn geworden sinds deze week. :D Vooral de Eletre's. Want zou gewoon liefst onder de 80 blijven.

Geplaatst:
Zojuist, tuscani zei:

Hoe bedoel je? 

De S en Eletre zijn sowieso awd, de ioniq bv  om nog eentje te noemen, is ook awd, en de Macan 4 staat momenteel op 15stuks tussen de 82 en 90k. (met luchtvering, open dak, zetelverwarming voor en achter, trekhaak) Ik hoop dat ze nog wat zakken omdat ze een jaartje ouder zijn geworden sinds deze week. :D Vooral de Eletre's. Want zou gewoon liefst onder de 80 blijven.

Ik had de indruk dat de Macan sowieso al randje budget waren en zou denken dat die 4´s duurder zijn dan de 2’s. 

Geplaatst:
5 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik had de indruk dat de Macan sowieso al randje budget waren en zou denken dat die 4´s duurder zijn dan de 2’s. 

Het mag altijd goedkoper en de keuze is idd minder. Mijn poel zakte van 33 naar 15, zonder ook te filteren op kleur. De "gewone" met dezelfde opties situeert rond de 82K, dus pakweg 3k meer voor de 4.  Wat dan toch zijn geld waard is. 

Geplaatst:
On 1/6/2026 at 11:01 AM, tuscani said:

img_9a2f0b34b11e44b993a7339129386f26__19

Ga toch wat foto's gaan trekken op het salon. :D

Amai dat is lelijk.

Geplaatst:
16 minutes ago, ir_fuel said:

Amai dat is lelijk.

Ik vind dat nochtans een stijlvolle lijkwagen.

Geplaatst:

Waarom overweeg je de grecale niet?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zeg @Tommie of anderen, ik ben waarschijnlijk aan het zagen maar help me eens even met iets te begrijpen. :D

-Ik ga de Macan bekijken en vond de kofferruimte klein. (ergens logisch want hij is ook wat kleiner in buitenafmetingen),

-De Eletre oogt ruim genoeg.

-Bij de IX3 beter gevoel dan bij de Macan, en zal wel moeten volstaan. 

-Dan de IX, oké deze is goed groot, genre Eletre (en Q7)

Bij allen is de frunk te verwaarlozen of zelfs niet aanwezig (wat steekt er dan in godsnaam bij de IX onder die "motorkap"? ), dus daar hou ik geen rekening meer mee. 

MAAR, dan begin je liters te lezen en ben ik compleet het noorden kwijt.  Macan 540L, Eletre 615L, IX3 575L en IX 500L ? 🤷‍♂️

De IX heeft de kleinste koffer van allen? Kan niet begrijpen dat er in de Macan dus meer koffers zouden geraken dan in de walvis IX. Ik ben eigenlijk bijna zinnens om met een lintmeter eens op het autosalon alle koffers te gaan opmeten. :D

Geplaatst:
Op 29/12/2025 om 12:02, ir_fuel zei:

Profetische woorden...

Daarstraks reed de huidige iX3 voor me. Waardebehoud zal ook wel een goeie klop krijgen lijkt me.

Screenshot_20260115_101136_Facebook.jpg

Geplaatst:
23 minuten geleden, SB-01 zei:

Profetische woorden...

Daarstraks reed de huidige iX3 voor me. Waardebehoud zal ook wel een goeie klop krijgen lijkt me.

Screenshot_20260115_101136_Facebook.jpg

Die zijn nu al geen "hol" meer waard. Je koopt die op veiling rond en onder de 20k excl. tegenwoordig.

Geplaatst:
1 uur terug, tuscani zei:

Zeg @Tommie of anderen, ik ben waarschijnlijk aan het zagen maar help me eens even met iets te begrijpen. :D

-Ik ga de Macan bekijken en vond de kofferruimte klein. (ergens logisch want hij is ook wat kleiner in buitenafmetingen),

-De Eletre oogt ruim genoeg.

-Bij de IX3 beter gevoel dan bij de Macan, en zal wel moeten volstaan. 

-Dan de IX, oké deze is goed groot, genre Eletre (en Q7)

Bij allen is de frunk te verwaarlozen of zelfs niet aanwezig (wat steekt er dan in godsnaam bij de IX onder die "motorkap"? ), dus daar hou ik geen rekening meer mee. 

MAAR, dan begin je liters te lezen en ben ik compleet het noorden kwijt.  Macan 540L, Eletre 615L, IX3 575L en IX 500L ? 🤷‍♂️

De IX heeft de kleinste koffer van allen? Kan niet begrijpen dat er in de Macan dus meer koffers zouden geraken dan in de walvis IX. Ik ben eigenlijk bijna zinnens om met een lintmeter eens op het autosalon alle koffers te gaan opmeten. :D

iX = heel veel plaats voor de passagiers, minder voor de koffer.

Geplaatst:
18 minuten geleden, Greg zei:

Die zijn nu al geen "hol" meer waard. Je koopt die op veiling rond en onder de 20k excl. tegenwoordig.

Amai...Ik wil nu niet verzuurd of jaloers overkomen, en ik snap ergens wel dat je - als je de keuze hebt bij het kiezen van een firmawagen - eerder voor BMW kiest dan voor een VW. Maar iedereen heeft toch een BMW? Vroeger in het dorp bij ons hadden een paar mensen een BMW, waaronder de bankdirecteur die een E39 523i had. Nu tegenwoordig? Ze smijten je dood met BMW. Toch een bepaalde charme rond dat merk die weg is als ik dat zo mag zeggen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 minuten geleden, Tommie zei:

iX = heel veel plaats voor de passagiers, minder voor de koffer.

En mijn gevoel dan? In verhouding met de IX3 en de Macan, is dat dan echt gezichtsbedrog? 

Geplaatst:
5 minuten geleden, tuscani zei:

En mijn gevoel dan? In verhouding met de IX3 en de Macan, is dat dan echt gezichtsbedrog? 

Tijd voor een nieuwe bril, help jezelf :D 

Liters inhoud is 1 zaak, vorm een andere natuurlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid