Ga naar inhoud

Zakelijk Elektrisch, wat te kiezen, deel 2

Welk strijkijzer  

50 leden hebben gestemd

1. 1. Welke geniet jullie voorkeur

• Lotus Eletre
      13
    • Polestar 3
      5
    • Tesla Model S
      11
    • Xpeng G7
      2
    • Porsche Macan
      19

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 uren geleden, SB-01 zei:

Amai...Ik wil nu niet verzuurd of jaloers overkomen, en ik snap ergens wel dat je - als je de keuze hebt bij het kiezen van een firmawagen - eerder voor BMW kiest dan voor een VW. Maar iedereen heeft toch een BMW? Vroeger in het dorp bij ons hadden een paar mensen een BMW, waaronder de bankdirecteur die een E39 523i had. Nu tegenwoordig? Ze smijten je dood met BMW. Toch een bepaalde charme rond dat merk die weg is als ik dat zo mag zeggen.

BMW zit gewoon gigantisch goed als het over TCO's gaat.  

Een Zeekr:

image.png.1004b33b076ecbb71e1d54fbb62ac08e.png

53.710 euro ex. BTW

En vergelijk dan met een, in aankoop, duurdere BMW iX3:

image.thumb.png.e9f839a5273f203fd3a5a9bcc3c1b561.png

Het kost je 70 euro méér budget

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
13 uren geleden, tuscani zei:

En mijn gevoel dan? In verhouding met de IX3 en de Macan, is dat dan echt gezichtsbedrog? 

hoe wordt er ook gemeten:  tot onder de bagageafdekking ?  Of tot tegen het dak ? Is er een groot vak onder de vloer ?

Als de achterbank redelijk schuin staat, ga je daar minder harde, grote voorwerpen (zoals reiskoffers) in kwijt kunnen, dan eentje waar de achterbank rechter staat.  Hoe zit het rond de wielkasten ? Heeft men dat netjes afgewerkt met luikjes en vakjes opzij (die louter goed zijn voor kleine prietpruts), of is dat gewoon open ? 

Geplaatst:
14 uren geleden, tuscani zei:

Zeg @Tommie of anderen, ik ben waarschijnlijk aan het zagen maar help me eens even met iets te begrijpen. :D

-Ik ga de Macan bekijken en vond de kofferruimte klein. (ergens logisch want hij is ook wat kleiner in buitenafmetingen),

-De Eletre oogt ruim genoeg.

-Bij de IX3 beter gevoel dan bij de Macan, en zal wel moeten volstaan. 

-Dan de IX, oké deze is goed groot, genre Eletre (en Q7)

Bij allen is de frunk te verwaarlozen of zelfs niet aanwezig (wat steekt er dan in godsnaam bij de IX onder die "motorkap"? ), dus daar hou ik geen rekening meer mee. 

MAAR, dan begin je liters te lezen en ben ik compleet het noorden kwijt.  Macan 540L, Eletre 615L, IX3 575L en IX 500L ? 🤷‍♂️

De IX heeft de kleinste koffer van allen? Kan niet begrijpen dat er in de Macan dus meer koffers zouden geraken dan in de walvis IX. Ik ben eigenlijk bijna zinnens om met een lintmeter eens op het autosalon alle koffers te gaan opmeten. :D

Anders eens de double cab iveco turbo daily... Huge koffer...

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Geplaatst:
11 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

BMW zit gewoon gigantisch goed als het over TCO's gaat.  

Een Zeekr:

image.png.1004b33b076ecbb71e1d54fbb62ac08e.png

53.710 euro ex. BTW

En vergelijk dan met een, in aankoop, duurdere BMW iX3:

image.thumb.png.e9f839a5273f203fd3a5a9bcc3c1b561.png

Het kost je 70 euro méér budget

Jullie zeggen eigenlijk hetzelfde, tweedehands wil iedereen lieft met een Duits premium merk rijden, waardoor de restwaarde van deze wagens hoger liggen. Een hoge restwaarde compenseert voor een hogere list price waardoor de TCO kost zakt.

En zoals eerder aangehaald, de iX3 heeft echt een heel interessante prijs tov de andere Europese premium merken. Ik vermoed dat we deze veel meer gaan zien dan de huidige X3.

Geplaatst: (aangepast)
28 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

hoe wordt er ook gemeten:  tot onder de bagageafdekking ?  Of tot tegen het dak ? Is er een groot vak onder de vloer ?

Als de achterbank redelijk schuin staat, ga je daar minder harde, grote voorwerpen (zoals reiskoffers) in kwijt kunnen, dan eentje waar de achterbank rechter staat.  Hoe zit het rond de wielkasten ? Heeft men dat netjes afgewerkt met luikjes en vakjes opzij (die louter goed zijn voor kleine prietpruts), of is dat gewoon open ? 

Daarvoor is die hyperkineet van Carwow wel goed in zijn reviews, die test vaak de koffers door er een set reiskoffers in te passen.

aangepast door josenjef
Geplaatst:
13 uren geleden, SB-01 zei:

Amai...Ik wil nu niet verzuurd of jaloers overkomen, en ik snap ergens wel dat je - als je de keuze hebt bij het kiezen van een firmawagen - eerder voor BMW kiest dan voor een VW. Maar iedereen heeft toch een BMW? Vroeger in het dorp bij ons hadden een paar mensen een BMW, waaronder de bankdirecteur die een E39 523i had. Nu tegenwoordig? Ze smijten je dood met BMW. Toch een bepaalde charme rond dat merk die weg is als ik dat zo mag zeggen.

Porsche is het nieuwe bmw

Geplaatst:
43 minuten geleden, Naish zei:

Anders eens de double cab iveco turbo daily... Huge koffer...

Ik begrijp dat je er mee lacht, maar 't is toch gewoon vreemd. Ik zou gewoon graag vlot op reis kunnen gaan met 4 volwassen personen, en liefst zonder dakkoffer of box op de trekhaak. Ik ga niet altijd met de vlieger op reis, of ik heb geen buitenverblijf waar al mijn spullen reeds liggen. 

Geplaatst:

Liters zeggen maar een deel van het verhaal, de werkelijke afmetingen van de koffer is het aller belangrijkste imo. 

Geplaatst:
1 uur geleden, tuscani zei:

Ik begrijp dat je er mee lacht, maar 't is toch gewoon vreemd. Ik zou gewoon graag vlot op reis kunnen gaan met 4 volwassen personen, en liefst zonder dakkoffer of box op de trekhaak. Ik ga niet altijd met de vlieger op reis, of ik heb geen buitenverblijf waar al mijn spullen reeds liggen. 

Snap ik, maar lijkt me zo'n vreemd criterium om je keuze op te maken.

En dan nog, hoeveel keer ga je op reis en waarom dan niet een oplossing als in de vorm van een dakkoffer of zo'n koffer op je trekhaak?

En helaas is mooi/sportief niet echt een goeie combinatie met ruim :D

Geplaatst:
1 minute ago, Naish said:

En dan nog, hoeveel keer ga je op reis

Dat is anders wel HET argument van velen om geen EV te kopen :D 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
15 hours ago, SB-01 said:

BMW is al jaren op rij het bestverkochte merk in België. Komt puur door bedrijfswagens. Zitten daar enorm goed. Waren destijds ook qua CO2 zeer sterk.

Geplaatst:
17 minuten geleden, Naish zei:

Snap ik, maar lijkt me zo'n vreemd criterium om je keuze op te maken.

En dan nog, hoeveel keer ga je op reis en waarom dan niet een oplossing als in de vorm van een dakkoffer of zo'n koffer op je trekhaak?

En helaas is mooi/sportief niet echt een goeie combinatie met ruim :D

Persoonlijke gedachten, maar ik ga graag steeds op reis met mijn achterruit nog zichtbaar, een dakkoffer geeft toch wat turbulentie en je hebt tegenwoordig veel parkings waar hoogtebeperkingen zijn. Onderweg en lokaal.  De laatste keer dat ik met een dakkoffer onderweg was, heb ik die tijdens ons verblijf er zelfs afgehaald voor het gemak ginds. Maar ´t is toch weer een rompslomp. Op weekend gaan we meestal met familie of vrienden en dan hebben we ook altijd een hoeveelheid drank en chips mee. Zo had ik bv ons laatste weekend buiten de trolleys van ons zelf ook nog 3 curverboxen mee.  De Y is dan ook wel een ruimtewonder. Maar van zo´n grote wagen  als de IX verwachtte ik dat niet. Heb uit nieuwsgierigheid de q7 zijn kofferruimte opgezocht en die zat blijkbaar op 650l. ( ook zonder frunk dus heel vergelijkbaar qua gebruik)  scheelt hem dus 150l. 

Ik heb ondertussen een testrit aangevraagd en dat kon al nu maandag. Ga hem dus eens meenemen naar huis en de koffer eens goed bekijken.  :D

Geplaatst:

BYD Yangwang U8.

Kan ook drijven (I kid you not).

Geplaatst:
3 uren geleden, BelgianRally zei:

Jullie zeggen eigenlijk hetzelfde, tweedehands wil iedereen lieft met een Duits premium merk rijden, waardoor de restwaarde van deze wagens hoger liggen. Een hoge restwaarde compenseert voor een hogere list price waardoor de TCO kost zakt.

En zoals eerder aangehaald, de iX3 heeft echt een heel interessante prijs tov de andere Europese premium merken. Ik vermoed dat we deze veel meer gaan zien dan de huidige X3.

Denk dat de leasingmaatschappijen zich nu ook wat meer indekken na het débacle met de Tesla restwaardes. Bij zo'n Zeekr zijn deze nog heel on-zeekr.

Zelfs bij gelijke prijzen zouden de meeste toch nog een iX3 boven een Zeekr verkiezen denk ik. Sowieso bij de 40-45+ leeftijdsgroep die wellicht toch iets sceptischer is tegenover het Chinese EV-verhaal.

Bij de jonge gasten gaat het misschien anders zijn maar de meesten zullen (nog) niet in deze categorie mogen shoppen.

Geplaatst:
13 minuten geleden, Greg zei:

Kia EV9 GT

Vond ik ook een kanshebber van buiten, maar nogal veel plastiek vanbinnen. Ik heb de klik niet binnenin.  

Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Dat is anders wel HET argument van velen om geen EV te kopen :D 

Ook altijd ridicuul gevonden... 

1 uur terug, tuscani zei:

Persoonlijke gedachten, maar ik ga graag steeds op reis met mijn achterruit nog zichtbaar, een dakkoffer geeft toch wat turbulentie en je hebt tegenwoordig veel parkings waar hoogtebeperkingen zijn. Onderweg en lokaal.  De laatste keer dat ik met een dakkoffer onderweg was, heb ik die tijdens ons verblijf er zelfs afgehaald voor het gemak ginds. Maar ´t is toch weer een rompslomp. Op weekend gaan we meestal met familie of vrienden en dan hebben we ook altijd een hoeveelheid drank en chips mee. Zo had ik bv ons laatste weekend buiten de trolleys van ons zelf ook nog 3 curverboxen mee.  De Y is dan ook wel een ruimtewonder. Maar van zo´n grote wagen  als de IX verwachtte ik dat niet. Heb uit nieuwsgierigheid de q7 zijn kofferruimte opgezocht en die zat blijkbaar op 650l. ( ook zonder frunk dus heel vergelijkbaar qua gebruik)  scheelt hem dus 150l. 

Ik heb ondertussen een testrit aangevraagd en dat kon al nu maandag. Ga hem dus eens meenemen naar huis en de koffer eens goed bekijken.  :D

Als ik zou moeten kiezen tussen een vrije achterruit en een dakkoffer, dan kijk ik wel in mijn zijspiegels. Geen idee wat het voordeel is van een vrije achterruit...

En waar ga jij naartoe dat ze daar ter plaatse geen drank en chips verkopen?

Ah ja, als die vrije achterruit belangrijk is, dan is een camionette ook geen optie meer :lolz: 

Geplaatst:

@tuscani hoe je het ook draait of keert, uiteindelijk kom je toch altijd bij een Model S uit...

Sportieve looks, ruimte en een blaft van een koffer :D 

• Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
26 minuten geleden, Fr79 zei:

BYD Yangwang U8.

Kan ook drijven (I kid you not).

ingezeten op het salon, wat een heerlijke bak. Kijk maar even in het Chinese EV topic voor de foto's

Geplaatst:
54 minuten geleden, Naish zei:

Geen idee wat het voordeel is van een vrije achterruit...

Ik ben ook team “vrije achterruit”. In de winter wel team “geen achterste wisser” voor een mooi zoutkorstje  

Ik snap het zelf ook niet :D 

• Grappig 2
Geplaatst:

Een vrije achterruit om niet door te kijken. :D 

Koop een Polestar 3.

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een vrije achterruit om niet door te kijken. :D 

Koop een Polestar 3.

Je lacht daar mee, maar ik had dat deze morgen al opgezocht. 

een kofferbak  van 480 liter

NOG KLEINER! :D

Geplaatst:
6 minuten geleden, tuscani zei:

Je lacht daar mee, maar ik had dat deze morgen al opgezocht. 

NOG KLEINER! :D

Inderdaad, de Q6 heeft een koffer van +/-520. Koffer van de Polestar3 was merkbaar kleiner.

Geplaatst:

als je veel ruimte wilt, de Volvo EX90..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid