Ga naar inhoud

Zakelijk Elektrisch, wat te kiezen, deel 2

Welk strijkijzer  

50 leden hebben gestemd

1. 1. Welke geniet jullie voorkeur

• Lotus Eletre
      13
    • Polestar 3
      5
    • Tesla Model S
      11
    • Xpeng G7
      2
    • Porsche Macan
      19

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wat pakt iedereen allemaal mee op vakantie? 

Alles wa nie in den Otto past hebt ge op vakantie nie nodig zei onze papa zaliger. Wij gingen met t gezin op vakantie met ne Mazda 323 in de jaren 80 en daarna een Peugeot 405. 

aangepast door Joske
Geplaatst:
7 uren geleden, Naish zei:

Anders eens de double cab iveco turbo daily... Huge koffer...

Ik zou dan de V-klasse in lichte vracht nemen, als dit zakelijk lukt.

Geplaatst:
48 minutes ago, Joske said:

Vrouwen en hun gerief.

Geplaatst:

Ik neem maandag de IX mee naar huis en zal een foto posten met mijn koffers erin :lolz:

(of 2 botten hooi)

Geplaatst:
2 uren geleden, ir_fuel zei:

Een vrije achterruit om niet door te kijken. :D 

Koop een Polestar 3.

*4

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Als de achterbank redelijk schuin staat, ga je daar minder harde, grote voorwerpen (zoals reiskoffers) in kwijt kunnen, dan eentje waar de achterbank rechter staat. 

Dochter kan de achterzetels van "haar" KIA helemaal rechtop zetten en dan is haar koffer wel heel wat ruimer dan die van mijn Macan. 

Geplaatst:
3 uren geleden, Joske zei:

Moet ik hier eens een foto plaatsen van wat mijn madam mee had vorige zomer naar Italie voir haar hobby en de hondjes?.

Tis zot🤣

Geplaatst:
24 minuten geleden, toere zei:

Dochter kan de achterzetels van "haar" KIA helemaal rechtop zetten en dan is haar koffer wel heel wat ruimer dan die van mijn Macan. 

Kan op onze iX1 ook, maar echt comfortabel is dat dan niet meer zitten op de achterbank 😁.  Beetje zinloos, vind ik, want je maakt de bank in feite onbruikbaar - waarom leg je die dan niet helemaal plat

Geplaatst:
9 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Kan op onze iX1 ook, maar echt comfortabel is dat dan niet meer zitten op de achterbank 😁.  Beetje zinloos, vind ik, want je maakt de bank in feite onbruikbaar - waarom leg je die dan niet helemaal plat

Ja tuurlijk is dit dan niet meer comfortabel zitten, maar moest ik dat kunnen op de Macan was dat wel handig want de hondjes zouden daar geen last van hebben moest die zetel rechtop  staan. En dan hadden we extra kofferruimte😀 

Geplaatst:
3 uren geleden, BelgianRally zei:

Ik zou dan de V-klasse in lichte vracht nemen, als dit zakelijk lukt.

Ik heb 7 jaar geleden mijn eerste dubbele cabine lichte vracht gekocht van dat formaat en dat is voor mij echt als een Zwitsers zakmes. 

Uiteraard niet te vergelijken met de wagens die hier naar voor worden gebracht qua uitstraling maar ik begrijp wel de reactie als elke koffer van een SUV in vraag wordt gesteld.

Fiscaal ook zeer interessant.

Geplaatst:
On 1/15/2026 at 7:40 PM, SB-01 said:

Amai...Ik wil nu niet verzuurd of jaloers overkomen, en ik snap ergens wel dat je - als je de keuze hebt bij het kiezen van een firmawagen - eerder voor BMW kiest dan voor een VW. Maar iedereen heeft toch een BMW? Vroeger in het dorp bij ons hadden een paar mensen een BMW, waaronder de bankdirecteur die een E39 523i had. Nu tegenwoordig? Ze smijten je dood met BMW. Toch een bepaalde charme rond dat merk die weg is als ik dat zo mag zeggen.

Sorry, maar wat boeit dat? Koop je een auto voor jezelf of om speciaal te kunnen doen tegen andere mensen?

In leasing is BMW inderdaad al jaren populair omwille van waardebehoud/courantheidsklasse, relatief lage CO2 en fleetkortingen. Voor wat mijn vorige 320d kostte in leasing kon ik amper een even goed uitgeruste Opel, Ford of Renault in het budget krijgen hoewel die auto's in theorie een veel goedkopere aankoopprijs hebben. Als je dan weet hoe die auto's in verhouding tot mekaar rijden, dan is de keuze héél snel gemaakt.

Eigenlijk zeg je dus dat BMW blijkbaar een goed product aan een goede prijs in de markt weet te zetten (want populair en waardevast), maar op een of andere manier is dat een slecht ding? 🤷‍♂️

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 21/1/2026 om 11:59, janvkn zei:

Sorry, maar wat boeit dat? Koop je een auto voor jezelf of om speciaal te kunnen doen tegen andere mensen?

In leasing is BMW inderdaad al jaren populair omwille van waardebehoud/courantheidsklasse, relatief lage CO2 en fleetkortingen. Voor wat mijn vorige 320d kostte in leasing kon ik amper een even goed uitgeruste Opel, Ford of Renault in het budget krijgen hoewel die auto's in theorie een veel goedkopere aankoopprijs hebben. Als je dan weet hoe die auto's in verhouding tot mekaar rijden, dan is de keuze héél snel gemaakt.

Eigenlijk zeg je dus dat BMW blijkbaar een goed product aan een goede prijs in de markt weet te zetten (want populair en waardevast), maar op een of andere manier is dat een slecht ding? 🤷‍♂️

Trek het maar weer uit de context Jan 🙂 

Je vraagt aan mij, eigenaar van een Ford Focus, of ik een wagen koop voor mezelf of om speciaal te kunnen doen tegen andere mensen? 
Dat antwoord mag al duidelijk zijn denk ik: voor mezelf, want ik dien hem te betalen. Nergens heb ik het over goed of slecht in welke zin dan ook.
Het gaat me gewoon over het feit dat het speciale -als je daarover kan spreken - er af is tegenwoordig. Destijds zag je sporadisch eens een echte E36 M3 of E39 M5. Nu kijk je nog niet meer op van een nieuwe BMW M5 of de zoveelste M2-M3. Dat is toch gewoon een vaststelling, geen veroordeling.

En waardevast zeg je? Of dat de dag van vandaag nog zo van toepassing is zoals dat vroeger wel het geval was betwijfel ik ook.
Ik las vorige week nog van een ander lid hier dat de huidige iX3 al geen bal meer ging okkazie. En met de Neue Klasse in aantocht gaat dat zeker niet beteren. Hoe meer auto's eigenlijk rijdende computers worden hoe harder een vorig model zal afschijven. 

• Omhelzing 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Weet eentje staan in Duitsland, in de prijsklasse waar ik vis, maar spijtig genoeg geen trekhaak (is natuurlijk wel nog na plaatsbaar, maar dan is het niet automatisch) maar vooral met die dwaze camera's ipv spiegels, en dat was net zoals bij de Audi een ramp qua zicht. (zelfs de verkoper zou ze nooit aanvinken)

Kamu-grijs

bc2841f1-4777-4df2-a898-226b7ab23ddf?rul

Waar ik nog niet uit ben is dat hij ferm van look is, maar het minste qua rijbereik, en het zijn ook allemaal 2023 wagens met 13K km op. Een echte reiswagen is het niet lees ik, dus ik denk dat dat allemaal ex-wagens van ceo's zijn? die quasi geen km's doen? :D

Tegenover dit van 2025, met groter rijbereik maar kleinere koffer. :D

a350aef9-14a5-45e1-b9aa-7dae65056770?rul

Geplaatst:

Waarom (van beide opties) niet gewoon in België iets bij een dealer kopen? Beetje wachten op een goeie spec misschien.

Geplaatst:

Uit bovenstaande 2 voor mij de iX aub. Minder lelijk. 😄

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
26 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Waarom (van beide opties) niet gewoon in België iets bij een dealer kopen? Beetje wachten op een goeie spec misschien.

Ik wacht idd gewoon af tot ik iets tegen kom. Land speelt niet echt een rol (als het niet te ver is. :D ) Maar zoals gewoonlijk is er gewoon veel meer keuze in Duitsland.

En goeie spec.... voor mij zijn dit goeie specs. Eletre in Kamugrijs (of zwart), Ix in Dune grey (of carbonzwart) als het 1 van die modellen is.  Macan dan eerder Slate grey of aventurine green. 

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

20260221_142724.thumb.jpg.fca7b87f5a46b40408c74b8bc83a7411.jpg

:D

Geplaatst:

En heeft Argenta je een lening gegeven?

Geplaatst:

Ik betaal contant voor de wagens.

Was ook toevallig dat hij achter mij kwam staan, al weet ik er 2 te koop staan op 20km van hier. Zit ik weer met de Eletre in mijne kop. 

Verschillen zijn vooral:

Pro voor ix: rijbereik, modeljaar 25, plaats laadpoort. 

Pro voor Eletre: iets exclusiever, sneller laden. 

Geplaatst:
4 uren geleden, tuscani zei:

20260221_142724.thumb.jpg.fca7b87f5a46b40408c74b8bc83a7411.jpg

:D

Je kan ook fotos in kleur nemen. Alles is zo zwart wit

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
17 uren geleden, tuscani zei:

Ik betaal contant voor de wagens.

Was ook toevallig dat hij achter mij kwam staan, al weet ik er 2 te koop staan op 20km van hier. Zit ik weer met de Eletre in mijne kop. 

Verschillen zijn vooral:

Pro voor ix: rijbereik, modeljaar 25, plaats laadpoort. 

Pro voor Eletre: iets exclusiever, sneller laden. 

Macan definitief afgevallen?

Je vindt er al verschillende in Approved <80k, zowel de rwd als de 4

Geplaatst:

Geplaatst:
1 uur terug, Fr79 zei:

Macan definitief afgevallen?

Je vindt er al verschillende in Approved <80k, zowel de rwd als de 4

Is dat zo? Allemaal rond de 85 als ik zoek. (Macan4 met trekhaak, en zetelverwarming achteraan) en in dat budget heb ik dan liever iets groter/ruimer. 

Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

Is dat zo? Allemaal rond de 85 als ik zoek. (Macan4 met trekhaak, en zetelverwarming achteraan) en in dat budget heb ik dan liever iets groter/ruimer. 

Ja dat zijn al redelijk specifieke eisen voor een 2dehands.

Ik zie er toch redelijk wat staan als het ook een rwd mag zijn.

https://finder.porsche.com/de/de-DE/search/macan?model=macan&category=macan-4-electric&category=macan-electric&order=price_asc

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid