Ga naar inhoud

Het oude "Ik heb zin in een (bijkomende) oldtimer"-topic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb soms eens zin in een nieuwe BMW ipv een oudje zoals de Z3, E46 en F30 :D .

Geplaatst:

Ik verlang in mijn nieuwe BMW meer naar mijn oude, dan omgekeerd 😁

Geplaatst:
1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Notoire roestbakken, inderdaad.  Bij het T-model hebben ze op een bepaald moment de kofferdeksels onder coulance vervangen, dacht ik.

De opgevreten deuren ook dacht ik 😄.

Geplaatst:
10 minuten geleden, Astraatje zei:

Ik heb soms eens zin in een nieuwe BMW ipv een oudje zoals de Z3, E46 en F30 :D .

Het gras is niet groener aan de overkant :D 

Geplaatst:
1 uur terug, Mich zei:

40 replies, 20 keer e36 😊

… maar niemand die Alpina B8 4.6 benoemt 🥰

Moet er om doen, check this!

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
5 uren geleden, gTa zei:

Zin in iets ouds & (als het mee zit) rijdend waar je méér dan je sowieso al veel te beperkte budget aan zult moeten besteden,

Permanent state of mind…

5 uren geleden, gTa zei:

tot je na té veel jaren miserie en ontgoocheling het ding met verlies van de hand zult doen?

En dit kon zomaar uit het leven gegrepen zijn! :biggrin:

Momenteel al een heel eind aan het uitkijken naar een 4-zits cabrio maar dat blijkt geen evidentie.

Om een Bentley Azure kan ik onmogelijk heen, maar Bentley reliability & maintenance aan Bentley prijzen bezorgen sowieso al cold feet, en zo’n slagschip is ook gewoonweg een halve meter te lang om in m’n garage geplooid te krijgen vrees ik.

Recent op het spoor van Ferrari 400i ombouws gekomen: Pavesi of Straman, dat lijkt wel iets te zijn, maar de enige (manuele) die te koop stond is sinds kort offline.

Al vaak richting E36 en E46 M3 gelonkt ook, maar nog geen aha-erlebnis gehad so far.

Porsche 911’s zijn te klein achterin, helaas.

Vandaag draaide de windhaan weer even in Italiaanse richting: zou dit het zijn? :inlove:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=437852744

Ook een hele mooie E21 323i Baur gevonden in Frankrijk, maar qua look & feel in het interieur heb ik dat nooit een voltreffer gevonden…

https://www.lesanciennes.com/annonce/bmw-323-baur-1980-a810138

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
20 minuten geleden, gTa zei:

Moet er om doen, check this!

Vandaag ook naar gekeken 😃. Heerlijk!

Geplaatst:
4 uren geleden, saabi zei:

Ik mag echt niet in dit topic kijken.

Momenteel staat een Mercedes c36 hoog op mijn zoeklijstje. (maar ik ga niets kopen 😄)

C36 staat ook op mijn lijst. Bij Benz staat daar ook de 190E 2.5-16, de 500E en de R129 op (al had ik die laatste al).

Bij BMW de E34 M5 3.6, de E31 850Ci, een E32 740i en een E36 325i (ongemolesteerd) mag ook es.

Geplaatst:
13 minuten geleden, The Swede zei:

C36 staat ook op mijn lijst. Bij Benz staat daar ook de 190E 2.5-16, de 500E en de R129 op (al had ik die laatste al).

Bij BMW de E34 M5 3.6, de E31 850Ci, een E32 740i en een E36 325i (ongemolesteerd) mag ook es.

Mijn mercedes lijstje is exact hetzelfde (190 mag evo 1 of evo 2 zijn). De budgetten daarvoor zijn echter 😮

Geplaatst:

Op interclassics in Brussel stond een zeer mooie e36 Procar😍

Geplaatst:
27 minuten geleden, The Swede zei:

C36/43 en 190 Cosworth zijn idd ferme oldies he

Z4 Alpina ook pittig leuk sexy ding

Geplaatst:
15 minuten geleden, saabi zei:

Op interclassics in Brussel stond een zeer mooie e36 Procar😍

Die groene?

Geplaatst:
5 uren geleden, gTa zei:

BMW-E36-3-Series-9.jpg.8bdb85b52143ab1910ae20f69f52834e.jpg

dat is echt perfectie 😍

Geplaatst:
7 minuten geleden, Niko80 zei:

Die groene?

Ja

Geplaatst:
39 minuten geleden, saabi zei:

Mijn mercedes lijstje is exact hetzelfde (190 mag evo 1 of evo 2 zijn). De budgetten daarvoor zijn echter 😮

Ben eigenlijk nooit fan van de Evo’s geweest. Had steeds graag het “serieuze” van de gewone Mercedes gecombineerd met dat beetje sportiviteit. 🫣

Geplaatst:

Ik weet ni wat jullie zo fantastisch vinden aan dat e36/46 M3 blok, maar dat mankeert gewoon koppel. Is een hol blok onderin, in al zijn varianten en uitvoeringen.

De Alpina versie is hetgeen je hebben moet. Metamorfose tov de M in manier van rijden. Ben echter wel akkoord dat M er veel beter voorkwam qua looks. Maar het betreft hier een classic/oldtimer topic dan zou ik voor Alpina motor gaan. En in Z4 verpakking nog aantrekkelijk erbij

Geplaatst: (aangepast)

Hier lig ik 's nachts van wakker omdat ik het zo graag wil:

spacer.png

993S (Achterwielaandrijving). Liefst in Arena Red, maar Zilver of donkerblauw mag ook. Interieur mag dat blauwe leder zijn.

Laatste luchtgekoelde, handgebouwde 911.

Moet geen garage queen worden, mogen al wat kilometers opstaan, maar volledige onderhoudsgeschiedenis moet er zijn.

Zelf er toch een 10.000km per jaar willen opzetten, Lakcorrectie op laten doen en alles stap per stap naar een nog betere staat proberen brengen.

Ik geef me nog 7 jaar. In tussentijd dit maar gevraagd voor kerst: https://www.elferspot.com/en/shop/porsche-993-book-limited-edition/ 🥰

aangepast door ma:
  • Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Met Porsche kan je weinig fout doen. Elke generatie heeft haar specifieke charmes 🥰👌

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, saabi zei:

Ja

Achter die E36 procars heb ik ook veel gezocht. Blijft toch ook iets speciaals maar vond er nooit een propere, meeste zijn afgeragd. 
Nu al aardig aan het stijgen. Ik blijf de E36 de lelijkste 3 reeks vinden in zijn standaard uitvoering met de plastieke bumpers. 

Maar met M-pack, M3 of Cabrio is dat een volledig andere wagen. De lijn van de cabrio is echt prachtig in zij aanzicht. 

Moest ik nu gaan shoppen zou het een E28 M5 zijn 

king-of-sweden-bmw-m5-topshot.thumb.jpg.71b8ddb7091f92a68ba8a673d404059c.jpg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
9 uren geleden, Mich zei:

Ik weet ni wat jullie zo fantastisch vinden aan dat e36/46 M3 blok, maar dat mankeert gewoon koppel. Is een hol blok onderin, in al zijn varianten en uitvoeringen.

De Alpina versie is hetgeen je hebben moet. Metamorfose tov de M in manier van rijden. Ben echter wel akkoord dat M er veel beter voorkwam qua looks. Maar het betreft hier een classic/oldtimer topic dan zou ik voor Alpina motor gaan. En in Z4 verpakking nog aantrekkelijk erbij

Je moet dat wel meer zien in de geest van de tijd. Motoren hadden geen turbos of veel truukjes om koppel onderin te stimuleren. Als je wou vooruit gaan, dan deed je wat je moest doen met zo een auto: de toeren opzoeken. Da's ook het zalige aan die motoren. Die geven je niet de indruk in ademnood te komen zoals alle hedendaagse krellen. Dat ademt gewoon vrij boven de 6000-6500 toeren en krijst het gewoon uit. 

Ik vind dat "gebrek aan koppel" bij die oudere wagens ook erg relatief. Een 3.0 in zo een lichte wagen, dat trekt nog steeds erg makkelijk door in eender welke versnelling. En dat was destijds een dikke motor. Ge moet daar gewoon niet aan 1200t/m mee beginnen en er TDi optrekken van verwachten.

Mijn E39 528i heeft een motor van dezelfde generatie maar een pak minder vermogen dan zo een 3.0 van de M3, en toch rijdt dat erg vlot. Stormt dat vooruit vanaf de lage toeren? Nee. Maar daar ligt hem het rijplezier: efkes tandje terugschakelen (zelf !) en je krijgt een melodie die geen enkele huidige wagen je meer nadoet. ... terwijl je nog altijd DIK je rijbewijs kan kwijtspelen. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik vergelijk die //M motoren met andere motoren uit hun tijdperk, meer nog zelfs met een Alpina motor uit dezelfde familie.

Rij es met een 996 3.4 van de eerste generatie. Dat rijdt zelfs soepeler dan een ///M ondanks het feit dat het een korteslag motor is. Maar op deze auto  (en motor) kijkt iedereen wel ietwat neer 😊. En als ge gaat duelleren ik durf ni zeggen dat die ///M dat gaat winnen 

Geplaatst:
6 minuten geleden, Mich zei:

Ik vergelijk die //M motoren met andere motoren uit hun tijdperk, meer nog zelfs met een Alpina motor uit dezelfde familie.

Rij es met een 996 3.4 van de eerste generatie. Dat rijdt zelfs soepeler dan een ///M ondanks het feit dat het een korteslag motor is. Maar op deze auto  (en motor) kijkt iedereen wel ietwat neer 😊. En als ge gaat duelleren ik durf ni zeggen dat die ///M dat gaat winnen 

Basic carrera’s verrassen naar wat ik hoor altijd het meest. Een soort van overachievers zeg maar. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 uren geleden, bt. zei:

Permanent state of mind…

En dit kon zomaar uit het leven gegrepen zijn! :biggrin:

Momenteel al een heel eind aan het uitkijken naar een 4-zits cabrio maar dat blijkt geen evidentie.

Om een Bentley Azure kan ik onmogelijk heen, maar Bentley reliability & maintenance aan Bentley prijzen bezorgen sowieso al cold feet, en zo’n slagschip is ook gewoonweg een halve meter te lang om in m’n garage geplooid te krijgen vrees ik.

Recent op het spoor van Ferrari 400i ombouws gekomen: Pavesi of Straman, dat lijkt wel iets te zijn, maar de enige (manuele) die te koop stond is sinds kort offline.

Al vaak richting E36 en E46 M3 gelonkt ook, maar nog geen aha-erlebnis gehad so far.

Porsche 911’s zijn te klein achterin, helaas.

Vandaag draaide de windhaan weer even in Italiaanse richting: zou dit het zijn? :inlove:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=437852744

Ook een hele mooie E21 323i Baur gevonden in Frankrijk, maar qua look & feel in het interieur heb ik dat nooit een voltreffer gevonden…

https://www.lesanciennes.com/annonce/bmw-323-baur-1980-a810138

Zo pas een W124 300ce-24 verkocht aan een klant die een 4-zit cabrio zocht. 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in