Lefty 19.511 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 1 minuut geleden, Mich zei: Was het dat maar…. dat continu getrek in uw stuur vd lane assist… de afstandssensor… alle mogelijk gebiep overlaatst huurde ik ne Clio in buitenland. Geef maar ne manueel zei ik, lang geleden. Wel de boite was fun maar al de rest ni. Dat ding biepte bij elk verkeersbord Moest het nu nog compleet feilloos zijn en op een menselijke manier kunnen aanvoelen wanneer zo'n 'assist' gerechtvaardigd is en wanneer niet. Het probleem is dat het - toch alleszins met mijn rijstijl - bij momenten ronduit gevaarlijk wordt. 3 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 12 minuten geleden, The Swede zei: Wat zijn de leuke kanten aan moderne wagens? Het biepen als je over de snelheidslimiet bent? Als ik daar eens echt over nadenk: carplay zodat ik waze kan horen & standverwarming. zielig é… vroeger zou ik gekeken hebben naar cilinders en vbak en diff enz als het over een bmw oid gaat. Nu kan het me allemaal niet meer bommen en ga ik wel Morgan/Lotus rijden als het tof moet zijn 1 Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 2 uren geleden, Simoni zei: Zo pas een W124 300ce-24 verkocht aan een klant die een 4-zit cabrio zocht. I know, en ik heb nog ff gecheckt maar zie vooralsnog geen stallen en weilanden liggen op m’n erf. 2 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 4 minuten geleden, Lefty zei: Moest het nu nog compleet feilloos zijn en op een menselijke manier kunnen aanvoelen wanneer zo'n 'assist' gerechtvaardigd is en wanneer niet. Het probleem is dat het - toch alleszins met mijn rijstijl - bij momenten ronduit gevaarlijk wordt. Volg ik u helemaal. - Je moet op de snelweg snel uitwijken voor een vrachtwagen die over de lijn komt => uw auto stuurt u terug in uw vak en recht naar die camion. - Je wil op een (uiteraard Duitse) snelweg snel rijden wanneer er weinig volk is => je gebruikt in lange bochten de vakken die beschikbaar zijn want dat is veiliger (minder stress op de ophanging en banden door vlottere lijnen te rijden) => dat kloteding begint te vibreren op de dood en je terug je vak in te rijden aan 240km/u... - etcetc. 2 minuten geleden, PJH zei: Als ik daar eens echt over nadenk: carplay zodat ik waze kan horen & standverwarming. zielig é… vroeger zou ik gekeken hebben naar cilinders en vbak en diff enz als het over een bmw oid gaat. Nu kan het me allemaal niet meer bommen en ga ik wel Morgan/Lotus rijden als het tof moet zijn Ne waze kan ik ook aan mijnen E39 koppelen en standverwarming had Mercedes al in de jaren 70 op de W126... Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 2 uren geleden, Simoni zei: Zo pas een W124 300ce-24 verkocht aan een klant die een 4-zit cabrio zocht. Waanzinnig mooie wagens - helaas toch ook al wel vertrokken. Deep down mss al tikkeltje te veel geld voor wat het is. Which I'll regret having said in about 5yrs from now. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 Er wordt hier over de 850CSi gesproken. Er staan ook redelijk wat gewone handgeschakelde 8 reeksen te koop. De 850(C)i kan je met 150k km voor een 25000 euro hebben in redelijke staat, de 840 is duidelijk wat duurder. Al is die laatste wel een stuk makkelijker te onderhouden en onderdelen zijn makkelijker te verkrijgen. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 2 minuten geleden, The Swede zei: Volg ik u helemaal. - Je moet op de snelweg snel uitwijken voor een vrachtwagen die over de lijn komt => uw auto stuurt u terug in uw vak en recht naar die camion. - Je wil op een (uiteraard Duitse) snelweg snel rijden wanneer er weinig volk is => je gebruikt in lange bochten de vakken die beschikbaar zijn want dat is veiliger (minder stress op de ophanging en banden door vlottere lijnen te rijden) => dat kloteding begint te vibreren op de dood en je terug je vak in te rijden aan 240km/u... - etcetc. Ne waze kan ik ook aan mijnen E39 koppelen en standverwarming had Mercedes al in de jaren 70 op de W126... Heb het vrij recent nog 2x meegemaakt met een of ander Chinees merk, naam ontglipt me even: * kleine boerewegjes, maar wel met lijnen vlak voor de berm die je overal wat aansnijdt, zeker met tegenverkeer. Ding grijpt in en wil me quasi het tegenverkeer in sturen * een straat aan ca 80kmh waar een inham is naar een parking. Ik ken de plek zeer goed dus je rijdt er dan al wat vlotter in. Echter denkt de wagen dat je op het einde van die inham gaat botsen en gaat volledig in de remmen Ik wil dat niet! Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 16 minuten geleden, Lefty zei: * een straat aan ca 80kmh waar een inham is naar een parking. Ik ken de plek zeer goed dus je rijdt er dan al wat vlotter in. Echter denkt de wagen dat je op het einde van die inham gaat botsen en gaat volledig in de remmen Ik wil dat niet! Ik heb dat gehad met de C klasse op de nurburgring in Fuchsrohre. Meneer dacht dat ik los op de vangrail ging rijden dus.... recht in de ABS Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 41 minuten geleden, Lefty zei: Moest het nu nog compleet feilloos zijn en op een menselijke manier kunnen aanvoelen wanneer zo'n 'assist' gerechtvaardigd is en wanneer niet. Het probleem is dat het - toch alleszins met mijn rijstijl - bij momenten ronduit gevaarlijk wordt. Inderdaad zo is het jammer genoeg. Gisteren was mijn vrouw toevallig es met een Macan EV onderweg. En ze vond het ook ni prettig al dat gemoeial en ook “raar” Het zijn ni enkel wij de weirdos hoor die dit allemaal gezever vinden. 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 37 minuten geleden, The Swede zei: Volg ik u helemaal. - Je moet op de snelweg snel uitwijken voor een vrachtwagen die over de lijn komt => uw auto stuurt u terug in uw vak en recht naar die camion. - Je wil op een (uiteraard Duitse) snelweg snel rijden wanneer er weinig volk is => je gebruikt in lange bochten de vakken die beschikbaar zijn want dat is veiliger (minder stress op de ophanging en banden door vlottere lijnen te rijden) => dat kloteding begint te vibreren op de dood en je terug je vak in te rijden aan 240km/u... - etcetc. Ne waze kan ik ook aan mijnen E39 koppelen en standverwarming had Mercedes al in de jaren 70 op de W126... Bij regenweer op de snelweg en zeker s nachts rij ik meestal vlak langs de scheiding vd vakken om zo te vermijden dat de wielen in de goten rijden die vol water staan … gevolg een continue gevecht met het stuur Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 Kan je dat niet afzetten? Bij mijn Audi staat dat allemaal niet aan. Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 3 uren geleden, Simoni zei: Zo pas een W124 300ce-24 verkocht aan een klant die een 4-zit cabrio zocht. 42 minuten geleden, Lefty zei: Waanzinnig mooie wagens - helaas toch ook al wel vertrokken. Deep down mss al tikkeltje te veel geld voor wat het is. Which I'll regret having said in about 5yrs from now. En zo is mijn laatste zoektocht ook gestart - met een A124 300ce-24 sportline . De eerste indruk was niet 100%… aanbod is klein, prijzen stijgende. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 14 uren geleden, ma: zei: Hier lig ik 's nachts van wakker omdat ik het zo graag wil: 993S (Achterwielaandrijving). Liefst in Arena Red, maar Zilver of donkerblauw mag ook. Interieur mag dat blauwe leder zijn. Laatste luchtgekoelde, handgebouwde 911. Moet geen garage queen worden, mogen al wat kilometers opstaan, maar volledige onderhoudsgeschiedenis moet er zijn. Zelf er toch een 10.000km per jaar willen opzetten, Lakcorrectie op laten doen en alles stap per stap naar een nog betere staat proberen brengen. Ik geef me nog 7 jaar. In tussentijd dit maar gevraagd voor kerst: https://www.elferspot.com/en/shop/porsche-993-book-limited-edition/ Zonder nadenken dit boek net besteld. Kerstcadeau voor mezelf. Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 1 uur terug, The Swede zei: Wat zijn de leuke kanten aan moderne wagens? Het biepen als je over de snelheidslimiet bent? Nu haal je de negatieve dingen eruit, er zijn ook zoveel positieve dingen... En die moeten er sowieso zijn, waarom zou jij anders een nieuwe GT3 bestellen en niet voor hetzelfde bedrag een 850 voor elke dag van de week En een paar extra oude mercedessen voor erbij Ik heb trouwens grote voordeel dat mijn GT3 nog niet het biepje heeft voor de snelheid In de M3 wel, maar dat is gewoon eenvoudig te deactiveren. Enkel spijtig dat je het nog niet kan koppelen in een M button. 1 uur terug, Lefty zei: OK maar dat zijn toch 2 geheel verschillende wagens Ja klopt, maar wel dezelfde tijdsgeest en ik geef gewoon mijn voorkeur. 53 minuten geleden, Lefty zei: Heb het vrij recent nog 2x meegemaakt met een of ander Chinees merk, naam ontglipt me even: * kleine boerewegjes, maar wel met lijnen vlak voor de berm die je overal wat aansnijdt, zeker met tegenverkeer. Ding grijpt in en wil me quasi het tegenverkeer in sturen * een straat aan ca 80kmh waar een inham is naar een parking. Ik ken de plek zeer goed dus je rijdt er dan al wat vlotter in. Echter denkt de wagen dat je op het einde van die inham gaat botsen en gaat volledig in de remmen Ik wil dat niet! Kan je toch allemaal afleggen... Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 19 minuten geleden, BMWMB zei: Kan je dat niet afzetten? Bij mijn Audi staat dat allemaal niet aan. Normaal wel, bij mij staat ook alles af en heb ik 0 problemen met een die hulpsystemen. Maar bij onze laatste reis hadden we ook een huurwagen en daar had ik ook zo'n bemoeizieke tante vaste met 'hulpsystemen". Ik moest elke keer bij het starten alle veiligheidssystemen uitschakelen. Wellicht valt dat wel te coderen dat dat standaard uitgeschakeld is. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 1 uur terug, Lefty zei: Waanzinnig mooie wagens - helaas toch ook al wel vertrokken. Deep down mss al tikkeltje te veel geld voor wat het is. Which I'll regret having said in about 5yrs from now. De vraag is of je een W124 cabrio wil, of met die motor dan eerder een 300SL-24. Die is nog mooier, iets minder zwaar,... en in een W124 cabrio gaat ge ook geen 4 man kwijt kunnen, he. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 7 minuten geleden, The Swede zei: De vraag is of je een W124 cabrio wil, of met die motor dan eerder een 300SL-24. Die is nog mooier, iets minder zwaar,... en in een W124 cabrio gaat ge ook geen 4 man kwijt kunnen, he. Rijdt dat fijn zo een 300SL-24 of is dat continu in toeren trekken? kwam die standaard met sportversnellingsbak of heb je ook een automaat? Quote
Fr79 506 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 Het is er nu het seizoen niet voor maar als voormalig Alfa 33 en 156 bezitter graag ooit nog een oude Spider 2 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 25 november 2025 Auteur Geplaatst: 25 november 2025 2 uren geleden, Lefty zei: Zéér zéér gevaarlijk topic voor mij met een voorliefde voor de jaren 80/90. Ik begin een bloedhekel te krijgen aan moderne wagens en stoor me werkelijk gi-gantisch aan de huidige generatie vierwielers met 38 displays, idiote veiligheidsmaatregelen en gebrek aan knoppen. Ondertussen heb ik er ook al vrede mee genomen dat wagens voor mij verre van een investering zijn. Ik ben met een aantal projectjes bezig waarvan de uiteindelijke kostprijs wellicht een veelvoud van de marktwaarde zal zijn, maar uiteindelijk doe ik dat voor mij - het is mijn job niet. Als ik 1 wagen zou opnoemen waar ik momenteel een ongezonde interesse in heb, dan is het de 850csi. Sowieso (en nu al) een future classic, ondertussen als lastig te vinden aan aanvaardbare prijzen. Je hebt een fantastische spec gemist, stond tot vorige maand te koop. OEM Individual Sonderwunsch, eoa donkergroen metallic en binnenin donkerbruine zetels / deurinzetten / onderkant dashboard, al de rest van het interieur donkergroen leder. Zat ietsje boven de 100k EUR. 1 Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 15 minuten geleden, Mich zei: Rijdt dat fijn zo een 300SL-24 of is dat continu in toeren trekken? kwam die standaard met sportversnellingsbak of heb je ook een automaat? Standaard is dit inderdaad de sportversnellingsbak , maar de meeste werden met automaat verkocht. Dat rijdt fijn, maar is uiteraard geen sportwagen. Rode zone begint bij 7000 toeren en een sportieve rijstijl vraagt hogere toeren. Is echter perfecte cruiser wanneer men hem niet in de toeren jaagt. 1 Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 38 minuten geleden, Naish zei: Kan je toch allemaal afleggen... Een beetje inverse logica hé. Het gaat 'm ook om andere dingen. Als ik in de Taycan van mijn wederhelft de richting van de ventilators wil veranderen, moet ik in een display en dan lekker veilig cursorgewijs die aanpassing doen. Wat is dat voor waanzin? Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 13 minuten geleden, saabi zei: Standaard is dit inderdaad de sportversnellingsbak , maar de meeste werden met automaat verkocht. Dat rijdt fijn, maar is uiteraard geen sportwagen. Rode zone begint bij 7000 toeren en een sportieve rijstijl vraagt hogere toeren. Is echter perfecte cruiser wanneer men hem niet in de toeren jaagt. Is de 500SL dan eigenlijk de leukste en beste optie? Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 8 minuten geleden, Mich zei: Is de 500SL dan eigenlijk de leukste en beste optie? Ik koos bewust voor een manuele 300sl24 voor de versnellingsbak. De v8 is en blijft een magistrale motor, maar ik zal dus niet snel een hobbywagen met automaat nemen. 1 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 Wat betreft rijhulpsystemen en modern spul merk ik het omgekeerde. Ik heb in 1 auto ACC met herkenning snelheidslimieten en dat werkt zo goed dat ik het in onze andere auto's mis. Vorige week nog geflitst aan 51 per uur in Machelen aan de werken op de R0 om 23.30, zou ik niet gehad hebben met de acc. Ik hou wel van dat cruisen zonder superfocus te hebben. On topic, mijn vader kocht een paar jaar geleden een kopie van zijn eerste MB, een 190, als oldtimer en dat is natuurlijk ook een directe link naar mijn jonge jaren als autoliefhebber. Dat ding staat daar stof te verzamelen en mag eigenlijk al een tijd weg denk ik. Het kriebelt heel hard om die mee naar huis te nemen, zeker nu mijn 14-jarige zoon daar al een paar keer over begonnen is dat hij dat een leuke auto vindt. Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 25 november 2025 Geplaatst: 25 november 2025 13 minuten geleden, josenjef zei: On topic, mijn vader kocht een paar jaar geleden een kopie van zijn eerste MB, een 190, als oldtimer en dat is natuurlijk ook een directe link naar mijn jonge jaren als autoliefhebber. Dat ding staat daar stof te verzamelen en mag eigenlijk al een tijd weg denk ik. Het kriebelt heel hard om die mee naar huis te nemen, zeker nu mijn 14-jarige zoon daar al een paar keer over begonnen is dat hij dat een leuke auto vindt. Mocht je toch beslissen om hem weg te doen dan ken ik iemand met interesse. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.