Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bentley is bezig met het ontwikkelen en testen van een nieuwe SUV, die volledig elektrisch wordt, en die kleiner wordt dan de Bentayga. Het onderstel zal gedeeld worden met de Porsche Cayenne EV die onlangs werd voorgesteld.

Voorstelling midden 2026, productie begin 2027.

Hier kijk ik wel naar uit, want zou wel eens de opvolger kunnen worden van onze Rangerover Sport.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Die zal rijdend zijn, nog voor de elektrische Range Rover op de markt is. 

Geplaatst:
5 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Die zal rijdend zijn, nog voor de elektrische Range Rover op de markt is. 

Wanneer komt de ev Defender eindelijk op de markt. Zijn ze ook al lang over bezig. 

Geplaatst:

Ingeschreven en getaxeerd sinds juli 2025 lol!Vehicle-Tax-and-MOT-status-results-Check-if-a-vehicle-is-taxed-and-has-an-MOT-GOV-UK-12-17-2025_11_32_AM.thumb.png.48a2f6a4c5801d797b3a79bfe998372d.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 uren geleden, tuscani zei:

Wanneer komt de ev Defender eindelijk op de markt. Zijn ze ook al lang over bezig. 

2027, Land Rover is een ramp (op dat vlak). 

Om nog maar te zwijgen over hun huidige restwaardes! 

Geplaatst:
13 minuten geleden, SpeedExceed zei:

2027, Land Rover is een ramp (op dat vlak). 

Om nog maar te zwijgen over hun huidige restwaardes! 

Restwaardes? 

Die blijven toch serieus hangen? Zo'n RR is mijn droomwagen, maar die zakken precies niet. En Defenders blijven ook hoog staan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uren geleden, tuscani zei:

Restwaardes? 

Die blijven toch serieus hangen? Zo'n RR is mijn droomwagen, maar die zakken precies niet. En Defenders blijven ook hoog staan.

Ik rijd met een RRS SV van 02/2024 met nu 22.000km, nieuwprijs van 191k ex btw en als ik hem vandaag weg doe, krijg ik bij Land Rover nog 110k ex btw terug (omdat we heel goed klant zijn en omdat ik iets anders zou kopen). 

Dus oprijden!

Geplaatst:

Logisch hé kameraad. De markt voor zo’n dikke V8 CO2 brakende benzine SUV is zeer klein. 
Maar, mijn etron GT is niks beter hoor. 142k BTWi betaald. Nu 3 jaar oud en 70k km op de teller, en ik mag blij zijn als ik nog 50k BTWi krijg bij een overname. 
Een spijtige trend.

Geplaatst:
4 minuten geleden, BMWMB zei:

Logisch hé kameraad. De markt voor zo’n dikke V8 CO2 brakende benzine is zeer klein. 
Maar, mijn etron GT is niks beter hoor. 142k BTWi betaald. Nu 3 jaar oud en 70k km op de teller, en ik mag blij zijn als ik nog 50k BTWi krijg bij een overname. 
Een spijtige trend.

Evenveel als een basis ix1 nieuw, waanzin.

Vroeger kon je dat nog begrijpen door de hogere taxen en onderhoud die je had op bv een panamera, maar bij een EV is dat toch veel beperkter?

Geplaatst:

Gok de prijs eens, moet duurder zijn dan een Cayenne EV maar nog net betaalbaar genoeg dat mensen het pakken en net te duur om het exclusief te houden.

Vanafprijs van een 180-190k euro tot een 280-300k euro.

Geplaatst:

Ik denk ook startprijs net onder of net boven de 200k euro BTWi. Met de juiste opties 250k euro.

Geplaatst:
1 uur terug, Super95 zei:

Evenveel als een basis ix1 nieuw, waanzin.

Vroeger kon je dat nog begrijpen door de hogere taxen en onderhoud die je had op bv een panamera, maar bij een EV is dat toch veel beperkter?

Wie koopt er vandaag een tweedehands EV uit het luxe-segment? Particulieren zijn nog vies van EV's, en als ze eentje kopen, dan hebben ze liever een nieuwe, want ze zijn bang voor dure kosten als er problemen zijn met batterij/motoren/multimedia bij zo'n okkazie. En zaakvoerders, die hebben meestal meer budget, en kopen ook liever nieuw of heel jong tweedehands.

Neen, de luxe EV's dalen zeer snel en hard in waarde. Een bittere realiteit.

Een troost is dat als bedrijfswagens deze fiscaal voordelig zijn, en ook een laag VAA hebben. Anders kocht geen mens dit nog nieuw.

Geplaatst:
13 uren geleden, BMWMB zei:

Logisch hé kameraad. De markt voor zo’n dikke V8 CO2 brakende benzine SUV is zeer klein. 
Een spijtige trend.

Afhankelijk hoeveel marge de overnemer neemt maar dan is dat wel veel auto voor 55k(?). 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in