Maxime S 2.848 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 De Pana is verkocht en ik ga weer voor een jaartje (of twee) dagelijks met de C63 rijden, in afwachting van iets anders. Ik zal de auto privé overnemen en terug naar zijn oorspronkelijke configuratie met 5 zitplaatsen laten ombouwen. Heb de auto al van in 2019 (auto is van 17) en ondertussen een goeie 100.000 kms opgezet (had er 20k toen ik 'm kocht). Was een afweging tussen verschillende opties, maar vind het eigenlijk totaal niet erg om opnieuw meer met die ketel te rijden; Blijft toch de leukste en beste auto die ik al gehad heb. Al zo geweldig veel fun mee gehad en eigenlijk tegen een zeer aanvaardbare kost (op achterbanden na dan). Hopelijk kan ik 'm dan binnen een jaar of 2 op zij zetten en dagelijks met iets anders bollen want ik ben nog altijd van plan om 'm bij te houden! Maar gezien de auto dus weer ingeschreven moet worden én van eigenaar verandert moet ie een nieuwe nummerplaat hebben. En ik heb geen zin om daar een 2-xxx-xxx nummerplaat op te hangen. Er zijn al genoeg nieuwe Belgen met nieuw ingeschreven C63's. Zou liever niet als een drugsdealer gepercipieerd worden. Dus... perso plaque dan maar zeker? Wie van jullie heeft daar originele suggesties voor? Platen als OMG AMG, V8 PWR of MB C63 behoren niet tot de mogelijkheden voor alle duidelijkheid. Ik ben benieuwd! 20250213_184624000_iOS.mp4 2 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Het zijn net die nieuwe Belgen die een persoplak hebben op zo’n ketel. Anders zoek je vier neven en/of maten die allemaal Maxime heten, en zet je er ‘MAXIME5’ op. Ik zou die 1000 euro aan nieuwe achterbanden besteden, maar ik ben dan ook niet rijk getrouwd 2 7 Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Als ik zelf een perso plaat zou moeten nemen dan nam ik mijn eerste nummerplaat. YRJ-263. Dan zit je niet met zo’n margi plaat en heb je ook geen nieuwe. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 46 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Het zijn net die nieuwe Belgen die een persoplak hebben op zo’n ketel. Anders zoek je vier neven en/of maten die allemaal Maxime heten, en zet je er ‘MAXIME5’ op. Ik zou die 1000 euro aan nieuwe achterbanden besteden, maar ik ben dan ook niet rijk getrouwd Beetje originaliteit mag wel e MAXIM5 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 1 uur geleden, Maxime S zei: ik heb geen zin om daar een 2-xxx-xxx nummerplaat op te hangen. Er zijn al genoeg nieuwe Belgen met nieuw ingeschreven C63's. Zou liever niet als een drugsdealer gepercipieerd worden. Dus... perso plaque dan maar zeker? Wie van jullie heeft daar originele suggesties voor? PWDR of POWDER? Om je liefde voor het skiën te uiten wat margi's niet kunnen betalen B-3982: B-platen worden niet geassocieerd met nieuwe belgen maar met oud geld meestal. De liefhebber ziet dat het de cilinderinhoud is. De nrplaat is vrij want ze is geschrapt op 25/04/1967. Enige mottige is de uitlijning.... er is iets teveel wit op zo'n nieuwe plaat. 4 1 Quote
tato 1.906 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Ik zou ook voor een oude nummerplaatcombinatie gaan. Eventueel de eerste plaat van je (groot)ouders als je daaraan een herinnering hebt. Quote
Populair bericht Tommie 10.463 Geplaatst: 17 december 2025 Populair bericht Geplaatst: 17 december 2025 8 minuten geleden, PJH zei: PWDR of POWDER? Om je liefde voor het skiën te uiten wat margi's niet kunnen betalen Ah ja, en om zeker geen associatie met drugsdealers te hebben ga je voor die combinatie kiezen. Top idee! 3 16 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Zelf vind ik de meeste perso's extreem marginaal, zeker op zo'n ouder model. Dus de tip om een leuke 'echte' nummerplaat combi te kiezen, vind ik wel heel fijn. 2 1 Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Dan stel ik me de vraag waarom die ketel niet gewoon uit de vennootschap halen als in verkopen en geen verdere kosten meer eraan doen in je vennootschap, maar dan gewoon de nummerplaat te houden. Dan vermijd je ook al herinschrijving Eventueel nog voor die actie omzetten naar 5 zitter en die extra inschrijvingstaks nog in kosten pakken Inschrijving heeft niets te maken met eigenaarschap... Ik heb het jaren omgekeerd gedaan waarbij ik op de bedrijfswagens reed die ingeschreven waren op mijn perso plaat die prive is geregistreerd. Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 In ieder geval geen combinatie met alleen maar letters. @PJH zijn idee van B-3982 is wel een leuke. 2 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Ik vind een 2-xxx-xxx minder marginaal dan een perso dus ik zou die 1000€ in iets anders steken. En jij bent geen nieuwe Belg dus who cares Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Ik zou ook voor een B-xxxx gaan. Een herkenbaar woord is zo goed als altijd marginaal. Tenzij het enigszins grappig is, zoals "WAAAARM" op de camionet van een airco installateur. 1 Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 50 minuten geleden, PJH zei: PWDR of POWDER? Om je liefde voor het skiën te uiten wat margi's niet kunnen betalen B-3982: B-platen worden niet geassocieerd met nieuwe belgen maar met oud geld meestal. De liefhebber ziet dat het de cilinderinhoud is. De nrplaat is vrij want ze is geschrapt op 25/04/1967. Enige mottige is de uitlijning.... er is iets teveel wit op zo'n nieuwe plaat. Of 177.980 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Ik zou eens nadenken over een plaat die je nog kent uit je jeugd. Als ik ooit een perso neem dan wordt het de plaat die ik mij herinner van mijn grootvader zaliger zijn auto Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 54 minuten geleden, tato zei: Ik zou ook voor een oude nummerplaatcombinatie gaan. Eventueel de eerste plaat van je (groot)ouders als je daaraan een herinnering hebt. 3 minuten geleden, Monterey Jack zei: Ik zou eens nadenken over een plaat die je nog kent uit je jeugd. Als ik ooit een perso neem dan wordt het de plaat die ik mij herinner van mijn grootvader zaliger zijn auto Dito. Ik zou voor mezelf gaan voor 31 CN 3 (grootvader), 21 YX 6 (ouders) of SYI 042 (mijn eerste Kangoo). Zou wel nog twijfelen om er een 1 voor te zetten, zodat het nog wat minder opvalt dat het een perso is. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Ik heb dat ook gedaan, de plaat van mijn grootvader. En ik ben daar nog altijd heel blij mee. Quote
Roger 310 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Is bij ons thuis ook zo. Je hebt de (beetje) margi plaat BE-45-T die nu totaal geen steek meer houdt, en je hebt 5653-G (eerste nummerplaat van mijn vrouw haar grootvader). Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 1 uur terug, Tommie zei: Ah ja, en om zeker geen associatie met drugsdealers te hebben ga je voor die combinatie kiezen. Top idee! Dat is de grap idd 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Gaat dat trouwens geen fortuin kosten aan jaarlijkse taks, dat ding? Quote
Super95 412 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Als je doel echt is om te vermijden dat het overkomt alsof je hem tweedehands kocht, dan kan je je huidige nummerplaat gewoon overnemen. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 2 uren geleden, PJH zei: PWDR of POWDER? Om je liefde voor het skiën te uiten wat margi's niet kunnen betalen B-3982: B-platen worden niet geassocieerd met nieuwe belgen maar met oud geld meestal. De liefhebber ziet dat het de cilinderinhoud is. De nrplaat is vrij want ze is geschrapt op 25/04/1967. Enige mottige is de uitlijning.... er is iets teveel wit op zo'n nieuwe plaat. B-8930 , postcode van Menen. 1 2 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 17 december 2025 Auteur Geplaatst: 17 december 2025 57 minuten geleden, Super95 zei: Als je doel echt is om te vermijden dat het overkomt alsof je hem tweedehands kocht, dan kan je je huidige nummerplaat gewoon overnemen. Ik vraag niet beter maar verandert van lichte vracht naar gewoon voertuig en nog eens van eigenaar. Blijkbaar onmogelijk om huidige plaat te houden... Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 17 december 2025 Auteur Geplaatst: 17 december 2025 2 uren geleden, Monterey Jack zei: Ik zou eens nadenken over een plaat die je nog kent uit je jeugd. Als ik ooit een perso neem dan wordt het de plaat die ik mij herinner van mijn grootvader zaliger zijn auto Ons MINI'tje, 'mijn' eerste auto, had nummerplaat RQQ-021. Altijd een leuke plaat gevonden. Heb ik ook al overwogen. Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 17 december 2025 Geplaatst: 17 december 2025 Perso nummerplaten heb ik nooit gesnapt. Als er nu iets is waar ik totaal geen waarde aan hecht, dan is het die lelijke plaat die je verplicht aan een auto moet vastschroeven... Ik zou eerder betalen om ze te mogen weglaten Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.