Botje 14 Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari Hallo, Terug van lang weggeweest. Heb een tesla model 3 performance, maar zoek nog een auto voor het weekend. Ben al een tijd aan het uitkijken naar een C63(s) w205 of heel eventueel een E63s van na 2017. Ik weet dat het twee verschillende auto's zijn en ondanks mijn voorkeur naar de eerste uitgaat, komt de E ook in aanmerking. Enkele vereisten: - weinig km (bij voorkeur minder dan 60 000), - moet een btw wagen zijn, - moet een break zijn, - kuipstoelen zijn voor mij een must, - moet vanzelfsprekend in hele goed staat zijn, - géén track history, - geen witte wagen, geen lichtgekleurd interieur. Nice to have: - de "S" variant, - lichte vracht, Prijs: Is natuurlijk heel afhankelijk van de wagen. Maar ik heb een maximum budget voor ogen van 55000euro inc btw + eventueel nog de kost voor import en lichtevracht ombouw. Mijn reden om dit hier toch te posten: Ga er maar even van uit dat ik gans mobile, autoscout en tweedehands al doorzocht heb. Ik heb verschillende zoekparameters ingesteld om gewenste advertenties doorgestuurd te krijgen. Ik veronderstel echter dat hier wel enkele liefhebbers zijn (of mensen die liefhebbers kennen) die misschien van plan zijn om hun wagen te verkopen. Bij deze hoor ik het graag. Quote
Botje 14 Geplaatst: 1 februari Auteur Geplaatst: 1 februari (aangepast) Er staat er een hele nette te koop met 45000km bij Elsenbergen in Aarschot. Ik ben vorige week gaan kijken, doch toen ik daar was bleek ie downpipes te hebben en stage I getuned te zijn. Volgens hun ongeveer 600pk, doch ik wacht nog op de testbank uitdraai. Ondanks de brute sound en leuke extra vermogen heb ik het daar niet zo voor, doch had graag jullie mening gehoord. Graag argumenten bij jullie pro/contra. Mapping zou gedaan geweest zijn bij https://www.fourstrokesperformance.be/. De website lijk me wat bagger, doch dat zegt natuurlijk niets over hun werk ... Als laatste lagen er nog bijna nieuwe Michelin pilot sport cup banden op. Dat zegt misschien wel iets over het soort gebruik dat de wagen aan blootgesteld geweest is. Link naar de wagen: C63 amg 1 februari aangepast door Botje Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari 19 minuten geleden, Monterey Jack zei: @Jonass Ik heb inderdaad een zwarte C63S die binnenkort te koop komt. Staat al lichte vracht. Auto heeft wel 106d km en is van 2016. Marge wagen, maar hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn. Mag wel weg een stuk onder voorgesteld budget. Stuur gerust een PB indien interesse. Quote
Botje 14 Geplaatst: 2 februari Auteur Geplaatst: 2 februari 10 uren geleden, Jonass zei: Ik heb inderdaad een zwarte C63S die binnenkort te koop komt. Staat al lichte vracht. Auto heeft wel 106d km en is van 2016. Marge wagen, maar hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn. Mag wel weg een stuk onder voorgesteld budget. Stuur gerust een PB indien interesse. pm gestuurd Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 2 februari Geplaatst: 2 februari Let erop dat je bij een niet S wat onderhoud moet voorzien voor Diff... Een via kennis (weliswaar geen te groot licht) vond dat allemaal niet nodig en gebruikt dat ding waarvoor het gemaakt is en heeft zijn diff in flutten gereden en dat kon vermeden worden door simpel wat oliewissels te doen. Maar dat was allemaal niet nodig Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 2 februari Geplaatst: 2 februari https://www.instagram.com/p/DULPfDfDbcN/?igsh=OGpqbGFjcDJlZWQz Quote
Botje 14 Geplaatst: 3 februari Auteur Geplaatst: 3 februari 9 uren geleden, ex-Mooseman zei: https://www.instagram.com/p/DULPfDfDbcN/?igsh=OGpqbGFjcDJlZWQz 191000 km Quote
Botje 14 Geplaatst: 3 februari Auteur Geplaatst: 3 februari Op 2/2/2026 om 07:51, Naish zei: Let erop dat je bij een niet S wat onderhoud moet voorzien voor Diff... Een via kennis (weliswaar geen te groot licht) vond dat allemaal niet nodig en gebruikt dat ding waarvoor het gemaakt is en heeft zijn diff in flutten gereden en dat kon vermeden worden door simpel wat oliewissels te doen. Maar dat was allemaal niet nodig Ik ken er niet genoeg van, doch is een mechanische diff niet duurzamer/betrouwbaarder dan een elektronische? Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari Ik weet niet precies welke van de 2 goed is... Ik twijfel... Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari 2 uren geleden, Botje zei: 191000 km en je zocht ook een S205, geen S204. Was het @Lefty niet die ook op zoek was naar een C-klasse met de 6.3 ? Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari Denk dat lefty de echt oude atmo 6.2 zoekt en niet de 4.4 bitturbo 63 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari 8 minuten geleden, Naish zei: Denk dat lefty de echt oude atmo 6.2 zoekt en niet de 4.4 bitturbo 63 de s204 heeft toch de oude grote V8 ? de S/W205 heeft de biturbo. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari Op 2/2/2026 om 07:51, Naish zei: Let erop dat je bij een niet S wat onderhoud moet voorzien voor Diff... Een via kennis (weliswaar geen te groot licht) vond dat allemaal niet nodig en gebruikt dat ding waarvoor het gemaakt is en heeft zijn diff in flutten gereden en dat kon vermeden worden door simpel wat oliewissels te doen. Maar dat was allemaal niet nodig Nog 0 miserie mee gehad en de mijne wordt pertank ook goed gebruikt. Ik ga er dus vanuit dat mijn garagist het nodige doet als ie op onderhoud gaat...? Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari 7 minuten geleden, Maxime S zei: Nog 0 miserie mee gehad en de mijne wordt pertank ook goed gebruikt. Ik ga er dus vanuit dat mijn garagist het nodige doet als ie op onderhoud gaat...? Of je denkt dat je die auto stevig gebruikt. 1 1 Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari 2 uren geleden, Botje zei: 191000 km Op 18 jaar... Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari 1 uur terug, Maxime S zei: Nog 0 miserie mee gehad en de mijne wordt pertank ook goed gebruikt. Ik ga er dus vanuit dat mijn garagist het nodige doet als ie op onderhoud gaat...? Heb je een S of niet? Zoals gezegd ben ik dus niet zeker of het de gewone is of de S is waarbij de ene zo goed als onfeilbaar is en de andere ook maar mits correct en preventief onderhoud Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari 8 minuten geleden, Naish zei: Heb je een S of niet? Zoals gezegd ben ik dus niet zeker of het de gewone is of de S is waarbij de ene zo goed als onfeilbaar is en de andere ook maar mits correct en preventief onderhoud Ja S, omwille van diff! Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari Dan is het een gewone dat die kennis heeft... Zou ook wel kunnen want hij is de persoon die C63 zoekt en de goedkoopste gaat halen en ervan uit gaat dat hij hetzelfde in huis haalt als de duurste Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari 7 uren geleden, ex-Mooseman zei: C-klasse met de 6.3 1 Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari 7 uren geleden, Lefty zei: Indd..ondertussen liefst de E wel Kameraad heeft al 10-15 jaar zo één, wel een beest om mee te rijden 4 Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari 7 uren geleden, Lefty zei: Indd..ondertussen liefst de E wel Japan al bekeken? Ik had een klant die er zo al eens een paar ingevoerd heeft voor zichzelf. Of zijn dat andere versies? Quote
OlivierV 219 Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari (aangepast) Gezien weekendauto, waarom niet het eerste model C63? Is die niet wat bruter qua beleving? Geen ervaring met de W205 maar vind de prijzen van die auto's eigenlijk wel goed meevallen.. 3 februari aangepast door OlivierV Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.