Liquid Li0n 982 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden versie met waterstof is pas echt DE toekomst. hier bij mij in Wilrijk aan de A12 en aan de hoofdzetel van Colruyt kan je dat bv al. Moest het interieur nu niet zo lelijk zijn als dat van de iX3 / i3 dan zou ik het nog overwegen binnen een paar jaar voor die waterstof versie te gaan. Quote
ir_fuel 58.433 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 23 minutes ago, Liquid Li0n said: versie met waterstof is pas echt DE toekomst. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Ik geloof nooit dat waterstof de toekomst wordt. Ik begrijp zeker de voordelen, nl. lichter, meer actieradius, sneller tanken, geen last van koud weer, dus ik zou dat ook zeker zien zitten. Maar, het is enorm inefficiënt, want van 100kWh energie houd je bij een waterstof auto amper 30kWh over. Ook moet het dan nog eens getransporteerd worden naar tankstations. Ondertussen zien we een evolutie in batterijen die groter en lichter worden, en die veel sneller geladen kunnen worden, en die sowieso veel efficiënter zijn, want van diezelde 100kWh blijft er vlot 75-80kWh over. En deze evolutie gaat zich nog blijven verderzetten. Misschien is waterstof wel een toekomst voor zwaar vervoer. Time will tell. 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Is een typische uitspraak van schrikschijters die niet elektrisch durven rijden. Want voor de rest is alles hetzelfde, want het zijn ook ‘zielloze’ EV’s. Het voordeel zit enkel in de actieradius en het sneller tanken. Quote
ir_fuel 58.433 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 2 minutes ago, BMWMB said: Ik geloof nooit dat waterstof de toekomst wordt. Ik begrijp zeker de voordelen, nl. lichter, meer actieradius, sneller tanken, geen last van koud weer, dus ik zou dat ook zeker zien zitten. Maar, het is enorm inefficiënt, want van 100kWh energie houd je bij een waterstof auto amper 30kWh over. Ook moet het dan nog eens getransporteerd worden naar tankstations. Ondertussen zien we een evolutie in batterijen die groter en lichter worden, en die veel sneller geladen kunnen worden, en die sowieso veel efficiënter zijn, want van diezelde 100kWh blijft er vlot 75-80kWh over. En deze evolutie gaat zich nog blijven verderzetten. Misschien is waterstof wel een toekomst voor zwaar vervoer. Time will tell. + het hele snellaadnetwerk dat is uitgerold in Europa. Had waterstof de toekomst geweest had men daar in moeten investeren ipv snelladers. De trein is aan het rollen en die houd je niet meer tegen. 2 Quote
Liquid Li0n 982 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Ik vind het knap dat BWM er mee uitkomt. Maar net zoals je in Belgie die Toyota Mirai ook maar heel weinig zag gaat dat bij de X5 ook zo zijn. Ik denk ook eerder dat diesel locomotieven of vrachtwagens zullen vervangen door waterstof. Al zijn er al heel wat elektrische camions op de markt en ook daarvoor komen laders waardoor de aanhangwagen kan aangepikt blijven. In Hamburg zetten ze hard in op waterstof. Toen ik daar de eerste keer kwam zag ik daar die greentaxi of wat de naam ook was. Allemaal Toyota Mirai's. Hier een bericht van bijna 10 jaar geleden: https://www.climateaction.org/news/hydrogen-taxi-service-was-launched-in-hamburg-offering-up-to-40-lower-fares https://zefer.eu/uncategorised/25-toyota-mirai-now-in-operation-in-hamburg/ Nu hebben ze ondertussen ook lijnbussen op waterstof. https://fuelcellsworks.com/2025/03/28/clean-energy/hamburg-rolls-out-first-hydrogen-bus-into-regular-public-transport-service-backed-by-expanding-h2-infrastructure @ir_fuel je hebt er toch al meer dan je denkt in de Benelux hoor. En de meeste van de EU dus zoals eerder vermeld in Duitsland https://www.waterstofnet.eu/nl/overzicht-waterstoftankstations-benelux 2 uren geleden aangepast door Liquid Li0n Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Meer dan je denkt? Dat zijn bijna geen... Niks in Limburg, niks in Wallonië, Antwerpen enkel in de stad, niks in Oost- en west-Vlaanderen... Hoeveel superchargers zijn er ondertussen in de Benelux. En dan wetende dat je ook de mogelijkheid hebt om traag te laden, wat voor velen ook thuis kan en/of op het werk. Waterstof kan je enkel tanken aan tankstations zoals benzine en diesel. Neen, dit netwerkt stelt compleet niks voor. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.