Ga naar inhoud

Verkoop auto naar buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Ik heb een BMW te koop waarvoor ik een geïnteresseerde heb uit Italië. 
Ik heb de auto gekocht in Duitsland, maar niet ingeschreven in België. Voor de Italiaan vormt het nu een probleem dat het vorig inschrijvingsbewijs uit Duitsland niet overeen komt met mijn naam op de verkoopovereenkomst. 

Ik kan de eigendom aantonen d.m.v. mijn overeenkomst uit Duitsland, of we vullen de naam van het Duits inschrijvingsbewijs op de overeenkomst, maar dat zou volgens hem ook niet lukken gezien de betaling naar een Belgische rekening gaat.. 🤨

Iemand raad hoe we dit best aanpakken? 

Geplaatst:

Dure auto om in te schrijven? Zo nee, gewoon inschrijven en dag later weer uitschrijven. Desnoods overeenkomen met de koper dat ie de maand VB op hem neemt. 

Je kan de BIV terugvorderen/laten annuleren bij verkoop naar het buitenland. 

Geplaatst:
Op 10/3/2026 om 10:44, Challazer zei:

Dure auto om in te schrijven? Zo nee, gewoon inschrijven en dag later weer uitschrijven. Desnoods overeenkomen met de koper dat ie de maand VB op hem neemt. 

Je kan de BIV terugvorderen/laten annuleren bij verkoop naar het buitenland. 

Dit dus

https://www.vlaanderen.be/belastingen-en-begroting/vlaamse-belastingen/verkeersbelastingen/jaarlijkse-verkeersbelasting/vrijstellingen-van-de-jaarlijkse-verkeersbelasting/vrijstelling-door-uitvoer-van-het-voertuig

Geplaatst:

Gaat over een M2 dus BIV was zeer hoog. 

Uiteindelijk is hij toch zo verkocht, en heb ik de verkoopovereenkomst van Duitsland naar mij meegegeven met de koper naar Italië. 

Wel interessant om te weten. Maar als de verkoop naar een Belg zou zijn, kan die BIV niet teruggevorderd worden? 

Geplaatst:
23 minuten geleden, OlivierV zei:

Maar als de verkoop naar een Belg zou zijn, kan die BIV niet teruggevorderd worden? 

Neen. Enkel bij export naar buitenland. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in