OlivierV 219 Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Hallo! Ik heb een BMW te koop waarvoor ik een geïnteresseerde heb uit Italië. Ik heb de auto gekocht in Duitsland, maar niet ingeschreven in België. Voor de Italiaan vormt het nu een probleem dat het vorig inschrijvingsbewijs uit Duitsland niet overeen komt met mijn naam op de verkoopovereenkomst. Ik kan de eigendom aantonen d.m.v. mijn overeenkomst uit Duitsland, of we vullen de naam van het Duits inschrijvingsbewijs op de overeenkomst, maar dat zou volgens hem ook niet lukken gezien de betaling naar een Belgische rekening gaat.. Iemand raad hoe we dit best aanpakken? Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 10 maart Geplaatst: 10 maart Dure auto om in te schrijven? Zo nee, gewoon inschrijven en dag later weer uitschrijven. Desnoods overeenkomen met de koper dat ie de maand VB op hem neemt. Je kan de BIV terugvorderen/laten annuleren bij verkoop naar het buitenland. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 11 maart Geplaatst: 11 maart Op 10/3/2026 om 10:44, Challazer zei: Dure auto om in te schrijven? Zo nee, gewoon inschrijven en dag later weer uitschrijven. Desnoods overeenkomen met de koper dat ie de maand VB op hem neemt. Je kan de BIV terugvorderen/laten annuleren bij verkoop naar het buitenland. Dit dus https://www.vlaanderen.be/belastingen-en-begroting/vlaamse-belastingen/verkeersbelastingen/jaarlijkse-verkeersbelasting/vrijstellingen-van-de-jaarlijkse-verkeersbelasting/vrijstelling-door-uitvoer-van-het-voertuig Quote
OlivierV 219 Geplaatst: 18 maart Auteur Geplaatst: 18 maart Gaat over een M2 dus BIV was zeer hoog. Uiteindelijk is hij toch zo verkocht, en heb ik de verkoopovereenkomst van Duitsland naar mij meegegeven met de koper naar Italië. Wel interessant om te weten. Maar als de verkoop naar een Belg zou zijn, kan die BIV niet teruggevorderd worden? Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart 23 minuten geleden, OlivierV zei: Maar als de verkoop naar een Belg zou zijn, kan die BIV niet teruggevorderd worden? Neen. Enkel bij export naar buitenland. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.