Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Als dat "de norm" is dan kan ik hier ook een VW Polo komen zetten. V10 ftw Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart Just now, Lotuzzz said: V10 ftw Die Polo kon/kan je kopen. Die Espace is een prototype. Quote
Dimitri 733 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Die Polo kon/kan je kopen. Die Espace is een prototype. Dan bestaat er nog altijd de Espace met de 350Z motor 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 23 minuten geleden, ir_fuel zei: Die Polo kon/kan je kopen. Die Espace is een prototype. Laat het, 't is sowieso een non-discussie als het over 'cool'factor gaat. En een V heeft zich doorheen de jaren (mede dankzij de V6) toch wel in menig hart genesteld als het ultieme ruim-maar-comfortabel-en-stijlvol vervoer. Daar kunt gij niks aan veranderen, met geen enkele Polo. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 25 minutes ago, Dimitri said: Dan bestaat er nog altijd de Espace met de 350Z motor Had de Vel Satis die ook niet? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 7 minutes ago, Lotuzzz said: Laat het, 't is sowieso een non-discussie als het over 'cool'factor gaat. En een V heeft zich doorheen de jaren (mede dankzij de V6) toch wel in menig hart genesteld als het ultieme ruim-maar-comfortabel-en-stijlvol vervoer. Ja zeker die 3 liter V klasse van destijds. Sorry, maar dat interieur is echt gewoon een camionette met een lederen stuurwiel in 1 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart Is de conclusie niet gewoon dat er wél wat ruimte voor nuance mag zijn? 2 Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 22 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja zeker die 3 liter V klasse van destijds. Sorry, maar dat interieur is echt gewoon een camionette met een lederen stuurwiel in Gelukkig was de gemiddelde polo tdi goed uitgerust. Met wat geluk heb je airco. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart Die discussie voeren met de meest zwart/witte persoon van zo mogelijk de aarde is onbegonnen werk mannen Ik spreek uit ervaring 5 Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 13 maart Auteur Geplaatst: 13 maart 4 uren geleden, ir_fuel zei: Dat is voor mij allemaal 1 pot nat, waar ze zich onderscheiden door afwerking/luxe/comfort. Het blijft een bus. Perfect om mee afgehaald te worden aan de luchthaven, of naar het zuiden van Frankrijk mee te rijden als je op vakantie gaat met 4 man. Om elke dag hier in België mee rond te rijden? Ja, als je een kostuum en kepie aan hebt achter het stuur. Niet mee eens, ik doe tussen de 400-500 km per dag en een “buske” is tijdens pauzes de perfecte mobile office, super goede stoelen, tafeltje, koelkast etc. 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 15 uren geleden, Framfy zei: Is de conclusie niet gewoon dat er wél wat ruimte voor nuance mag zijn? Ik heb het gezien! 1 1 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 17 uren geleden, ir_fuel zei: Ja zeker die 3 liter V klasse van destijds. Sorry, maar dat interieur is echt gewoon een camionette met een lederen stuurwiel in Uit jet kot lokken noem ik dat, maar zo ken ik u Wel ik kom uit een GLE AMG S met alles wat je kan bedenken qua opties, heb nu nog steeds een AM DBX voor de welke ik 3 V klasses kan kopen. De basis is natuurlijk een vito camionette net zoals de basis van een BMW X5 M of GLE AMG hun “basis” broertjes zijn die toch ook geen nec plus ultra zijn. Mijn mening : - voor het fijnere stuurwerk moet je geen V klasse nemen, dat is duidelijk - remmen zijn te zwak voor iemand die er wat de zweep op legt - die twee liter motor met 9 boite is verschrikkelijk irritant (niet van tel voor de VLE) maar het gaat dan weer wel echt goed vooruit - 4x4 en luchtvering (had ik niet op vorige) zijn imo een must have, is echt een aangenaam groot verschil - zitpositie en stoelen : KOP en SCHOUDERS de V klasse. Ik stap daar na 1850 km quasi non stop rijden uit zonder de minste last - interieur : daar snap ik Fuel helemaal niet (cockpit) tenzij je stelt dat Mercedes zijn camionette interieur overal in pleurt Ok daar is de DBX een ander level van “refinement” maar ik moet zeggen dat ik het interieur van de V klasse zowel praktisch als aangenaam vind - lange afstanden : wij kiezen (ik ook) automatisch de V klasse voor de lange autostrade trips (ik zou er nu geen tourrit mee doen) - De ruimte en gemak zijn natuurlijk nec + ultra, dat is zoiets dat mensen nogal eens vergeten. Conclusie (hond, lange afstanden, fietsen, boat life) : wij kiezen automatisch bijna altijd de V klasse. Deze week naar Zwitserland geweest, ook nu de V klasse als buddy genomen (konden pas laat vertrekken en stond zonder tanken op 6.30 rijden thuis) Ik herken me, oprecht, niet in bovenstaande uitspraak. Ik hoef ook geen keuze te “verdedigen” want keuze aan alternatieven genoeg. Juiste specs kiezen is belangrijk. Open discussie : wat is het voordeel van de huidige generaties SUV vs zo een V klasse? Ik begin met looks en gedrag op binnenwegen maar voor de rest ……… Betreft die looks : ik vind deze VLE alvast een pak knapper dan een BMW IX7 of KIA EV9 en vele andere EV SUV 3 Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart @William Blake Wanneer is deze te configureren/bestellen? Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 24 minuten geleden, Ritsuke zei: @William Blake Wanneer is deze te configureren/bestellen? Proficiat alvast met de aankoop! 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 8 hours ago, Jokke_vlo said: - interieur : daar snap ik Fuel helemaal niet (cockpit) tenzij je stelt dat Mercedes zijn camionette interieur overal in pleurt Ok daar is de DBX een ander level van “refinement” maar ik moet zeggen dat ik het interieur van de V klasse zowel praktisch als aangenaam vind Ik heb het over de V klasse van rond 2012. Toen was dat nog de Viano. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Hier heb je een Vito en een Viano van 2012. Welke is welk Dat bedoel ik dus. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart O, ziet er goed uit! Komt dat met een echte benzinemotor, nog? Nee, serieuzere vraag: komt dat ook nog met LWB, zoals je bij de uitgaande V-klasse ook had? (Laadlengte van 2m50ish, zegt.) Quote
josenjef 436 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 34 minuten geleden, gTa zei: O, ziet er goed uit! Komt dat met een echte benzinemotor, nog? Nee, serieuzere vraag: komt dat ook nog met LWB, zoals je bij de uitgaande V-klasse ook had? (Laadlengte van 2m50ish, zegt.) Komt wel ICE versie had ik gelezen. VLS is ook voorzien, mischien dat dat lwb zal zijn? 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 1 hour ago, gTa said: O, ziet er goed uit! Komt dat met een echte benzinemotor, nog? Nee, serieuzere vraag: komt dat ook nog met LWB, zoals je bij de uitgaande V-klasse ook had? (Laadlengte van 2m50ish, zegt.) Al aan het rekenen hoeveel zeilen en planken erin kunnen? 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart 35 minuten geleden, ir_fuel zei: Al aan het rekenen hoeveel zeilen en planken erin kunnen? Affirmatief 1 Quote
Subaru555 3.609 Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Op 13/3/2026 om 16:03, ir_fuel zei: Als dat "de norm" is dan kan ik hier ook een VW Polo komen zetten. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart 13 uren geleden, gTa zei: O, ziet er goed uit! Komt dat met een echte benzinemotor, nog? Nee, serieuzere vraag: komt dat ook nog met LWB, zoals je bij de uitgaande V-klasse ook had? (Laadlengte van 2m50ish, zegt.) 5,30 gewone versie en 5,45 LWB komt eraan. Ik heb een koffer van 2 meter lang op mijn busje van 5,45 en dat is een dubbele cabine met 6 zitplaatsen, dus 2,50 moet vlot gaan Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart 41 minuten geleden, josenjef zei: 5,30 gewone versie en 5,45 LWB komt eraan. Ik heb een koffer van 2 meter lang op mijn busje van 5,45 en dat is een dubbele cabine met 6 zitplaatsen, dus 2,50 moet vlot gaan Maar 15 cm verschil tussen de 2 versies? Dat is weinig, precies? Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 15 maart Auteur Geplaatst: 15 maart 1 uur geleden, gTa zei: Maar 15 cm verschil tussen de 2 versies? Dat is weinig, precies? Momenteel op de V-Klasse is dat ook maar een goeie 20 cm tussen lange en korte versies. VLE is door het complete andere design en chassis moeilijk 1 op 1 te vergelijken met de V/Vito het nieuwe VAN.EA platform maakt een groot verschil naar indeling. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Moh, is dat maar 20 cm verschil tussen Lang en Extralang? Gek, had dat verschil groter ingeschat. Maar ok! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.