Mich 2.891 Geplaatst: 12 maart Geplaatst: 12 maart Misschien een domme vraag, maar het is mijn terrein ni meteen… Het valt mij op dat aan de pomp Diesel plots veel meer is doorgestegen dan Benzine 95/98 Iemand die weet waarom specifiek Diesel? Ik had eigenlijk voor de 3 producten een min of meer gelijke stijging verwacht Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Op 12/3/2026 om 10:25, msxx zei: 03/03: 122,48 liter diesel -> €217,89 13/03: 123,25 liter diesel -> €248,84 Dat is voor een vergelijkbare hoeveelheid dus 30 euro extra, dat is best een groot verschil. We tanken om de 2 a 3 dagen en rijden met 17 vrachtwagens en 2 bestelwagens. Quote
Fr79 506 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart https://www.telegraaf.nl/financieel/hoge-brandstofprijzen-geven-moeizame-elektrische-occasionmarkt-enorme-boost-tot-60-procent-meer-interesse/142594098.html https://www.welingelichtekringen.nl/tech/ineens-wil-iedereen-een-elektrische-auto Garagisten gaan nu misschien eindelijk van hun tweedehandse EV-brol af geraken die niemand wil. Denk aan die oude Nissan Leaf, Renault Zoe, eerste generatie VW ID3,... Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart zouden de mensen niet even wachten. is maar een tijdelijk gegeven en in 2022 was het nog duurder. Momenteel toch nog. Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart 29 minutes ago, Fr79 said: https://www.telegraaf.nl/financieel/hoge-brandstofprijzen-geven-moeizame-elektrische-occasionmarkt-enorme-boost-tot-60-procent-meer-interesse/142594098.html https://www.welingelichtekringen.nl/tech/ineens-wil-iedereen-een-elektrische-auto Garagisten gaan nu misschien eindelijk van hun tweedehandse EV-brol af geraken die niemand wil. Denk aan die oude Nissan Leaf, Renault Zoe, eerste generatie VW ID3,... Hoe kortzichtig nemen mensen bepaalde beslissingen. 't is zoals bij Covid, ineens moest iedereen een terras aan zijn appartement hebben ... 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart 18 minuten geleden, Redfive zei: Paniekvoetbal, voor niks nodig natuurlijk is het ook opnieuw weer fueled by media (pun intended ) zoals bij covid. 2022 was nog steeds duurder maar toen had de oorzaak niets te maken met Trump, waar de media verliefd op is https://carbu.com/belgie//index.php/diesel Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart hier () doen ze er toch al 25cent taxen af Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart 10 minuten geleden, flupke73 zei: hier () doen ze er toch al 25cent taxen af Dan houden ze nog een euro per liter over , benzine valt nog mee van prijs maar diesel... Ik wil nu geen transportfirma hebben. Bij Danone (en waarschijnlijk alle andere bedrijven met frigo/diepvrieshallen) gebruiken ze aardgas om de frigohallen te koelen, wil niet weten wat dat kost Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart 4 uren geleden, Krikkie zei: Dan houden ze nog een euro per liter over , benzine valt nog mee van prijs maar diesel... Ik wil nu geen transportfirma hebben. Bij Danone (en waarschijnlijk alle andere bedrijven met frigo/diepvrieshallen) gebruiken ze aardgas om de frigohallen te koelen, wil niet weten wat dat kost daarom dat alles zo duur wordt he. Omdat dit wordt doorgerekend naar de klant. Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart 3 minuten geleden, Liquid Li0n zei: daarom dat alles zo duur wordt he. Omdat dit wordt doorgerekend naar de klant. Dat klopt half, neem terug Danone als bedrijf omdat ik daar de werking ken, tijdens covid was gas nog duurder, Danone zijn gaskosten vlogen de pan uit, ze verhoogden de prijzen die de supermarkten moesten betalen voor hun producten, eerste stijging die ze doorvoerden naar de winkels werden relatief goed aanvaard, de volgende telkens minder en minder tot ze geen producten meer moesten hebben van Danone, was volgens mij als ik het me nog goed herinner Aldi en Delhaize, is een paar weken geweest dat daar niets van Danone te vinden was, enige dat ze konden doen is verkopen met minder of amper winst, is een serieus probleem voor fabrieken die veel energie verbruiken, wil niet weten hoe dat bij Aperam of Arcelor Mittal zit 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart ja, je hebt een punt. ze kunnen inderdaad de prijzen niet blijven doorrekenen, transport bedrijven die Danone e.d. naar de supermarkten brengen rekenen vermoedelijk ook al door naar de klant dus het moet ergens ophouden. 1 Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart 5 uren geleden, Krikkie zei: Dan houden ze nog een euro per liter over , benzine valt nog mee van prijs maar diesel... Ik wil nu geen transportfirma hebben. Bij Danone (en waarschijnlijk alle andere bedrijven met frigo/diepvrieshallen) gebruiken ze aardgas om de frigohallen te koelen, wil niet weten wat dat kost 30 cent meer per liter op een dikke twee weken, op een tank van 150 liter is dat dus 45 euro extra. We rijden met 17 vrachtwagens en tanken elke 2-3 dagen. Tel maar eens hé. 1 minuut geleden, Krikkie zei: Dat klopt half, neem terug Danone als bedrijf omdat ik daar de werking ken, tijdens covid was gas nog duurder, Danone zijn gaskosten vlogen de pan uit, ze verhoogden de prijzen die de supermarkten moesten betalen voor hun producten, eerste stijging die ze doorvoerden naar de winkels werden relatief goed aanvaard, de volgende telkens minder en minder tot ze geen producten meer moesten hebben van Danone, was volgens mij als ik het me nog goed herinner Aldi en Delhaize, is een paar weken geweest dat daar niets van Danone te vinden was, enige dat ze konden doen is verkopen met minder of amper winst, is een serieus probleem voor fabrieken die veel energie verbruiken, wil niet weten hoe dat bij Aperam of Arcelor Mittal zit Het zijn de grote klanten / afnemers die meer baas zijn dan je denkt natuurlijk. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart 17 uren geleden, Krikkie zei: Dan houden ze nog een euro per liter over , benzine valt nog mee van prijs maar diesel... Ik wil nu geen transportfirma hebben. Bij Danone (en waarschijnlijk alle andere bedrijven met frigo/diepvrieshallen) gebruiken ze aardgas om de frigohallen te koelen, wil niet weten wat dat kost Danone zal dit hopelijk wel met een contract op lange termijn vastgelegd hebben. Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart 1 uur terug, ex-Mooseman zei: Danone zal dit hopelijk wel met een contract op lange termijn vastgelegd hebben. Dat liep toen juist af dacht ik eens tijdens een meeting gehoord te hebben. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 20 maart Geplaatst: 20 maart 19 uren geleden, flupke73 zei: hier () doen ze er toch al 25cent taxen af Na de taks-verlaging kost dat hier nog altijd 1,97€/l, aan die prijs kan ik beter vliegen op Bolzano Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart Het moment dat een dieselclausule in je contract goud waard is … Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart Zal wel weer veel geld blijven plakken aan overheden e.d. want is niet de eerste keer dat die over de 100 dollar staat. bij verhogingen kan het zelf op zondag. maar als het verlagingen zijn kan het gerust wachten. In 2008 was die boven de 100$, toen was de dieselprijs ongeveer €1,4 In 2012 / 2013 ook boven de 100$, dan was de gemiddelde dieselprijs €1,7 In 2022 zelfde grondstofprijs, dan was de diesel €2,0 Nu is brent olie net boven de 100$ en de diesel staat al aan €2,2 en stijgt nog! Quote
ir_fuel 58.279 Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart Er zit wel meer in de prijs van je brandstof dan de kostprijs van de ruwe olie. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart 2 uren geleden, ir_fuel zei: Er zit wel meer in de prijs van je brandstof dan de kostprijs van de ruwe olie. Dat, en de koers van de USD-EUR moet je ook meetellen in die vergelijking. In 2022 was dat 1 op 1, nu rond de 0,8 zeker? Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart 4 uren geleden, ir_fuel zei: Er zit wel meer in de prijs van je brandstof dan de kostprijs van de ruwe olie. 2 uren geleden, msxx zei: Dat, en de koers van de USD-EUR moet je ook meetellen in die vergelijking. In 2022 was dat 1 op 1, nu rond de 0,8 zeker? ja, @Liquid Li0n gij dommerik Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart 28 minuten geleden, ICM zei: ja, @Liquid Li0n gij dommerik don't shoot the messenger he Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.