Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het moet je ding zijn qua uiterlijk. Maar al aan een Hyundai Inster gedacht? 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
27 minuten geleden, Parsifal zei:

Het moet je ding zijn qua uiterlijk. Maar al aan een Hyundai Inster gedacht? 

Dat is in elk geval een heel eigenzinnig ding.  Doet me wat denken aan de Buck Rogers-ruimtevaartuigen

Geplaatst:
6 uren geleden, Fr79 zei:

Vandaar dat ik erbij schreef: 'hebben we afgeblokt...'

Uiteindelijk beslissen ze zelf, ik ben ook maar de nonkel die een beetje 'into cars' is en wat advies geeft...

M.a.w., jij gaat een hoop advies en goede deals aanreiken en uiteindelijk gaan zij iets compleet tegenovergesteld kiezen :D

• Grappig 2
Geplaatst:
37 minuten geleden, Asserti zei:

M.a.w., jij gaat een hoop advies en goede deals aanreiken en uiteindelijk gaan zij iets compleet tegenovergesteld kiezen :D

Dat zit er dik in🤣

Geplaatst:
4 uren geleden, mrgrey_rs zei:

Tesla Model S85 Free supercharge 

Met Levenslang Gratis Supercharging & Luchtvering!

Prijs: €22.950 (inclusief BTW)

Kilometerstand: 124.000 km

Bouwjaar: 2014

https://www.godzillaworx.be/product/16341941/tesla-model-s85-free-supercharge-garantie-2-jaar-btw

Eigenlijk nog vrij veel centen voor een 2014 toch? Die hebben nog de slechte zetels ook.

Voor veelrijders die het risico willen nemen, kan dit wel interessant zijn . Garantie op motor en accu is ok maar er gaat wel meer kapot aan die eerste modeljaren (hoewel je wss. mag aannemen dat er al een en ander zal vervangen zijn).

Geplaatst:
4 uren geleden, Asserti zei:

dat haat ik inderdaad ook altijd...maar dan hebben wij hier toch een leuk topic aan overgehouden natuurlijk.

Geplaatst:

Als ik de use case bekijk gewoon een Mini halen bij een officiële dealer… scherpe prijzen en garantie! Model dat ook leuk rijdt en oogt.

Of de I3 hierboven, ook top en nog steeds funky looks.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisteren nog een suggestie aangereikt gekregen, Lexus UX300e 1st gen

Wist niet dat deze al zo goedkoop waren... Nadelen (1 fase en Chademo-stekker) zijn overbrugbaar bij vooral traag thuisladen (maar misschien wel een no go bij herverkoop).

Geplaatst:

Blijkbaar heeft een juli '22 Mini geen Android Auto? WTF?

Geplaatst:
29 minuten geleden, Fr79 zei:

Lol.

Dat heeft zelf mijn Kodiaq van 2017 😂

Geplaatst:
31 minuten geleden, Fr79 zei:

Gebrek aan chips etc. toen door corona?

Geplaatst:
1 uur terug, Greg zei:

Gebrek aan chips etc. toen door corona?

Zou zomaar kunnen. Ik vind het wel een serieuze misser dat het zelfs niet eens als upgrade wordt aangeboden. Koop een iPhone zeggen ze dan...

Geplaatst:
9 uren geleden, Fr79 zei:

Dat ligt hoofdzakelijk aan het feit dat BMW Android Auto pas is beginnen te ondersteunen in de zomer van 2020 met iDrive 7. Dat duurt dan jaren eer dat nieuw infotainmentsysteem doordruppelt naar andere modellen. In het geval van de Mini F56 is het er niet meer van gekomen om bij de laatste facelift in maart 2021 nog een upgrade te doen van iDrive 6 naar 7. En als de hardware het niet kan, dan ben je de klos natuurlijk.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Er zijn daar toch easy fixjes voor? Eoa dongleke van 29 euro in de USB-poort stoppen en klaar. En nog legio oplossingen.

Geplaatst:
40 minuten geleden, gTa zei:

Er zijn daar toch easy fixjes voor? Eoa dongleke van 29 euro in de USB-poort stoppen en klaar. En nog legio oplossingen.

klopt, of wat ik heb gedaan in mijn F21. Zo een MMI module ingebouwd en heb je ook draadloze Android Auto en meer.

zoiets dus bijvoorbeeld:

https://www.android-car-dvd.de/products/bmw-nbt-system-dedicated-wireless-carplay-android-car-box-suitable-for-bmw-1-2-3-4-5-6-7-series-x3-x4-x5-x6-mini-gps-navigation?_pos=4&_psq=mini&_ss=e&_v=1.0

Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

Die werken voor geen meter. On the surface ok maar met Carlinkit e.d. zit er altijd een lag op van meerdere seconden. Dan is je Waze ineens ook vrij waardeloos want ik hoef niet te weten dat er 100 meter geleden een flitser stond. 

Geplaatst:
1 uur terug, Fr79 zei:

Die werken voor geen meter. On the surface ok maar met Carlinkit e.d. zit er altijd een lag op van meerdere seconden. Dan is je Waze ineens ook vrij waardeloos want ik hoef niet te weten dat er 100 meter geleden een flitser stond. 

Ah, ok, da's voor het eerst dat ik dat lees. Merci, ik zoek daar dan eens specifieke info over op.

Geplaatst:
Op 8/4/2026 om 15:44, Liquid Li0n zei:

@Fr79 hoe oud is je nichtje of hoelang heeft ze haar rijbewijs en weet je iets van bonus malus. Want een EV met veel pk wordt dan misschien heel duur qua verzekering

Veel verzekeringen geven net extra korting bij een ev. 😉

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, tuscani zei:

maar ook voor jonge bestuurders? want dat is toch sowieso duurder. EV of benzine/diesel?

Als ik het even google kwam ik ook uit op het volgende:

https://www.baloise.be/nl/EV/Is-de-verzekering-voor-elektrische-auto-duurder.html#:~:text=We laten je niet op je honger,duurder dan verzekeringen voor auto's met een

https://www.wikifin.be/nl/budget-betalen-lenen-en-verzekeren/verzekeren/auto-en-fietsverzekering/waarom-betalen-jonge

Geplaatst:
3 uren geleden, Fr79 zei:

Gewoon op de ouderwetse manier oplossen met een deftige houder: https://www.brodit.com/en/product/855682

Geplaatst:
53 minuten geleden, tuscani zei:

't is dubbel...  de eerste insteek was inderdaad korting voor EV's, wegens 'groen' en 'boordevol veiligheidsitems'.   Verzekeringsmaatschappijen moesten ook een beetje aan hun groene imago denken.   We spreken van de tijd dat elektrisch rijden voor de happy few was, en de Tesla Model S de maatstaf was.  
Bij Belfius hadden we zelfs een soort van kadercontract met een belachelijk lage premie voor BA & omnium.

En toen haalde de realiteit de groene droom in:  de EV werd gedemocratiseerd, en de diesel*bedrijfswagens werden in een snel tempo vervangen door EV: ipv een eco-diesel kwam er plotseling een Tesla Model 3 of een VW ID3,...  ipv nul naar honderd te doen in een halve minuut, werd dat op minder dan 5 sec.  Met alle gevolgen van dien...  Je wil de junior-accountmanagers die hun EV plooiden geen eten geven.

Daarnaast bleken de herstellingen aan EV's ook niet goedkoop te zijn:  je rijdt met je Taycan op een verkeersgeleider, de batterij krijgt een tik, en de expert acht het veiliger om de auto totaalverlies te beschouwen.

De S/P van EV's (verhouding uitbetaalde schade over ontvangen premie) evolueerde héél snel naar donkerrode cijfers, waardoor men bij de verzekeringsmaatschappijen toch met een issue begon te zitten:  de polissen waar ze korting op gaven wegens 'groen', bleken plotseling voor veel en dure schades te zorgen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
20 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Je wil de junior-accountmanagers die hun EV plooiden geen eten geven.

Verbaast me niets als je ziet hoe sommige van die gasten rijden. Recht van hun 75pk rijschool 208/Corsa naar een 300pk+ EV. Da's vragen om problemen bij high testosteron-boys. 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in