Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kleine update van gisteravond.

Zijn nog in de running: een i3S waar nu tijdelijk 4j. Premium Selection garantie op is en een Mini Electric uit het Mini Next aanbod (2j. garantie).

Geplaatst:
Op 10/4/2026 om 13:48, Fr79 zei:

Technisch identiek aan de ID3 dacht ik, neen?

technisch wel maar betere afwerking

Geplaatst:
Op 15/4/2026 om 11:49, Fr79 zei:

een i3S waar nu tijdelijk 4j. Premium Selection garantie op is

Ik denk dat ik die auto ook bekeken heb. Lijkt me iig een zorgeloos pakket en ik kan ondertussen getuigen dat een i3 met Sport Pack / een i3S eigenlijk verrassend lollig rijdt. Heel speciaal gevoel ook, echt apart.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De i3S waar ze woensdag naar gaan kijken zijn, was een dag later verkocht. Ik vond het zelf ook geen mooie config tbh (beige-bruin).

Het wordt dus de Mini in BRG, gelimiteerde serie, wel een mooi karreke.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
On 4/14/2026 at 3:43 PM, ex-Mooseman said:

Daarnaast bleken de herstellingen aan EV's ook niet goedkoop te zijn:  je rijdt met je Taycan op een verkeersgeleider, de batterij krijgt een tik, en de expert acht het veiliger om de auto totaalverlies te beschouwen.

Dat zou normaal toch geen invloed mogen hebben op de BA, want dat is bedoeld om de schade van de tegenpartij te herstellen als je in fout bent.

Enfin ja, misschien heeft dat wel invloed op de algemene BA van alle auto's naargelang er meer en meer EVs rondrijden.

Geplaatst:

Eigen schade is inderdaad de omnium (maar ook die was een stuk goedkoper voor een EV dan voor een ICE)

Maar wat betreft de BA:  er is toch wel een effect van je eigen wagen op de hoeveelheid schade die je aan derden veroorzaakt:

Verzekeringen zijn immers één en al statistiek en uit onderzoeken blijkt dat zware (in kilogrammen) en krachtige auto's beduidend meer schade berokkenen aan de tegenpartij.   En EV's zijn zwaar én krachtig

Bij ING Auto mocht ik af en toe eens mee rond de tafel zitten in verband met bijsturingen aan hun premiecalculator en de acceptatiemodule.   Op een bepaald moment geraakte een bestuurder van 26 jaar, met blanco trackrecord, niet meer door de acceptatie voor een Fiat Freemont.  Voor wie het model zich nog herinnert: Geen superkrachtige wagen, nochtans.  Bleek dat men teveel gewicht toegekend had aan de variabele 'gewicht van de wagen', en daardoor geraakte die leeftijdscategorie voor een grotere en zwaarderewagen (7 zitters vooral) niet meer door de acceptatie.

Geplaatst:

Vandaag de foto's gezien van bij Gregoir, is een Mosaert edition (modelabel van Stromae) waar er maar 400 van gemaakt zijn. British Racing Green met wat speciale accenten en op 17". Toch een leuke extra want er rijden ook triestige exemplaren rond van die Cooper SE.  Amper 13000km dus zo goed als nieuw, 2 jaar Mini Next garantie, denk wel dat ze een goede koop heeft gedaan.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

is inderdaad wel een mooie uitvoering

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zoiets kan tellen als eerste autootje... knappe uitvoering wel idd.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in